ralc.co.il

true

פורסמו הנחיות וטפסים לקבלת פיצויים בשל מבצע "עמוד ענן"

02.01.2013

פורסמו הנחיות וטפסים לקבלת פיצויים בשל מבצע "עמוד ענן"

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 1.1.2013 פרסמה רשות המסים את ההנחיות והטפסים הדרושים לקבלת פיצוי בגין נזק עקיף (שכר עבודה, ירידת מחזורים, הוצאות שוטפות וחקלאות), שנגרם לענפי המסחר, התעשייה, השירותים, החקלאות והתיירות בין התאריכים: 14.11.2012 ל- 23.11.2012. זאת, על פי החלטת הממשלה על מתן פיצוי על נזקים עקיפים שנגרמו בשל הלחימה בדרום, ולאור תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים)(נזק מלחמה ונזק עקיף)(הוראת שעה) התשע"ג-2012, שאושרו על ידי ועדת הכספים של הכנסת ביום 4.12.2012 בעניין.

כפי שפרסמנו בעבר, על פי התקנות, רשאי כל ניזוק באזור המוכרז, להגיש תביעה בגין נזק עקיף באחד מתוך שלושת המסלולים: מסלול שכר עבודה, מסלול מחזורים ומסלול הוצאות שוטפות. תנאי להגשת תביעה בכל אחד מן המסלולים, הוא כי שולמה משכורת לעובדים שנעדרו בשל המצב הביטחוני, כהגדרת מונחים אלה בתקנות האמורות.

  • מסלול שכר - מעסיק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין שכר ששולם לעובדים, שלא הגיעו לעבודתם בהתאם להנחיות פיקוד העורף (0-7 ק"מ מרצועת עזה). כמו כן, הפיצוי יינתן עבור עובד שנעדר ממקום עבודתו בשל השגחה על ילדיו שמתחת לגיל 14, עקב סגירת מוסדות חינוך בהתאם להנחיות פיקוד העורף (הפיצוי מתייחס רק לאחד מההורים). הפיצוי יהיה בגובה 132.5% משכר הבסיס של העובד.
  • מסלול מחזורים - בעל העסק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני, בהתאם לדיווח השוטף של העוסק למע"מ (חד חודשי או דו- חודשי). הנוסחה תכלול השוואת המחזור העסקי בהתאם לשיטת הדיווח כאמור, לעומת תקופה מקבילה אשתקד.
  • מסלול הוצאות - בעל העסק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין הנזק התפעולי שנגרם לעסק בתקופה הרלבנטית, בשל המצב הביטחוני בדרום.

לגבי ענפים ייחודים (אולמות אירועים, בתי מלון, חקלאים) הועמדו פתרונות ספציפיים:

  • מפעילי אולמות אירועים/בתי מלון – על מנת לתת מענה לביטול הזמנות ואי ביצוע הזמנות חדשות, יהיו זכאים מפעילי אולמות אירועים/בתי מלון לתבוע פיצוי בשל נזק עקיף גם בגין התקופה שמסתיימת ביום ה- 28.2.2013, אם יוכיחו ביטול וצמצום הזמנות כפי שמפורט בתקנות האמורות.
  • חקלאים - בשל ייחודיות הענף, הפיצוי לחקלאים מביא לידי ביטוי את המאפיינים הייחודיים של הענף, כך שחישוב הפיצוי נעשה על בסיס נוסחה, המשקפת את אובדן התוצרת בניכוי הוצאה נחסכת. מסלול זה הינו מסלול החל על ניזוקים שעיסוקם בענפי גידולים צמחיים, למעט ענף הגינון, ונמצאים באזור שבטווח של עד 7 ק"מ מרצועת עזה.

עוד יצוין כי תינתן מקדמה בשיעור של 50% מסכום הפיצוי שיחושב ובתנאי שהומצאו כלל המסמכים וההבהרות שנדרשו, בתוך 45 יום מיום הגשת התביעה,

בנוסף, וככל שהחלטה בדבר הפיצוי לא תינתן תוך 180 יום מיום הגשת התביעה, תשולם מקדמה נוספת בשיעור של 40% כאמור.

יצוין כי לגבי יישובי ספר בטווח שבין 0-7 ק"מ מגדר המערכת של רצועת עזה, קיימת אפשרות נוספת לניזוק, להגיש תביעה במסלול אדום, בו יוכל לתבוע פיצוי בגין הנזק אותו יוכיח הניזוק לרשות המסים. מסלול זה הורחב כעת בתקנות לכל הישובים בטווח כאמור, לרבות העיר שדרות.

אנו עומדים לרשותכם להנחיות בדבר הגשות התביעות לפיצויים וטיפול בהן.

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-3185-פורסמו-הנחיות-וטפסים-לקבלת-פיצויים-בשל-מבצע-עמוד-ענן.aspx

© כל הזכויות שמורות