ralc.co.il

true

קומפני אקספרס מדווחת:

12.01.2005

גיברלטר: החלטה לגבי מדיניות פטורה ממס - תתקבל בקרוב

החלטה של נציגי האיחוד האירופי בדבר חברות פטורות ממס בגיברלטר, צפויה להיכנס לתוקף בזמן הקרוב.

מקורות באיחוד האירופי אישרו לעיתון ה Gibraltar Chronicle, כי לא ניתנו הצהרות בעניין בפגישה בשבוע שעבר עם נציגי האיחוד בשטרסבורג, בגלל שהנושא לא היה על סדר יומם.

נציגי האיחוד החליטו כי מאחר וגיברלטר הינה חלק מאנגליה, יש צורך במיסוי חדש וכי הוראות החוק הישנות יתבטלו.

במיסוי החדש יבוטל מס החברות בסך 35% , אשר יוחלף במס על השכר ומס שבח בסך של 15% מהרווח.

ממשלת גיברלטר מנסה להיאבק בהחלטה זו בבית הדין האירופי.

www.com-exp.co.il

IOSCO מבקש שיחות עם מדינות ה- offshore בעניין החלפת מידע

נציגי הארגון הבינלאומי לניירות ערך (IOSCO ) הודיעו השבוע כי הן מתעתדות להתחיל בשיחות עם מרכזי העסקים במדינות הoffshore , מתוך כוונה להגן על התאגידים שלהם בחקירת החוקים המתייחסים להפרות בניירות ערך.

בשיחה עם יו"ר משותף של כח משימה מיוחד של IOSCO והמזכיר של הנציגות, מר רואל קמפוס, הסביר כי עלולות להיות מספר תוצאות למרכזי העסקים הללו אשר סירבו לשתף פעולה עמם והוסיף כי: "חברי IOSCO מאמינים שאנו צריכים לעבוד עם מקלטי המס הללו ולהראות להם את שגיאותיהם או לחפש להחרים אותם וכל חברה אשר תחפש מקלט במרכזים הללו תזכה לסנקציות.

לפי העיתון הכלכלי Financial Times , מר קמפוס יוצא בקריאה ל 105 מדינות החברות באירגון לחתום על תזכיר של הבנות לגבי החלפת מידע. כרגע רק 26 מדינות חתמו על הסכם זה.

www.com-exp.co.il

קנדה: קריאה לקצץ במס החברות

ועדה פרלמנטרית בקנדה יצאה בקריאה לממשלה להמשיך בקיצוץ מס החברות, בכדי לאפשר למדינה להתחרות ביעילות מול ארה"ב בעסקים בינלאומיים.

בדו"ח התקציב הקודם של הועדה הכלכלית, הוצעו מספר שינויים למערכת המיסוי בקנדה, כולל סקירת לוח זמנים להסרת מס חברות פדרלי בשיעור גבוה.

בין 33 ההמלצות אשר הוצגו ע"י 12 חברי הועדה היו סקירות של: טיפול בנס מהכנסות דיוידנדים, ניכוי מס במקור לגבי תושבי חוץ, מיסוי בתחום סקטוריאלי וסקירה כללית של מערכת המיסוי התאגידית.

יתרה מזו, הועדה עודדה את הממשלה לבצע סקירה שנתית למענקי הון לחברות בכדי להבטיח תחרות עם המענקים הקיימים בארה"ב.

בנוסף, הדו"ח קורא לבצע סקירה של חוקי מס על רווחי הון בכדי להבטיח שחברות היי-טק וחברות קטנות נוספות יוכלו לבצע הנפקות הון פרטיות בקלות יתרה.

מתוך דו"ח הועדה: "הועדה מאמינה כי סביבת המיסוי שלנו צריכה להיות תחרותית עם ארה"ב, מתוך ידיעה כי תחרותיות אין משמעותה זהות מוחלטת. אחרת, ישנה סכנה כי חברות קנדיות לא ישגשגו בהיקף שהן יכולות ואשר אליו הן עתידות להגיע".

www.com-exp.co.il

שוויץ: הסכמה לגבי שיעורי מס על החסכונות

בית הנבחרים בשוויץ אישר תוכנית לחלוקת נתח מרווחי המס על החסכונות של האיחוד האירופי, למדינות הפדרציה של שוויץ, זאת כצעד שככל הנראה יביא לסיום המחלוקת לגבי חוסר הסכמתה של שוויץ בעניין חלוקת הרווחים.

ההצבעה בבית המחוקקים הנמוך הפכה להצעה ראשונית לכך שניכוי מס במקור על הריבית מהבנק תועבר לרשויות הפדרליות, דבר שאושר ע"י בית המחוקקים העליון.

שני בתי המחוקקים בשוייץ מצפים כעת לאישור הסכם דו-צדדי, אשר יכלול בתוכו 9 הסכמים עם האיחוד האירופי, כולל הנחייה בעניין מס על החסכונות והסכם בינלאומי בנושא פשע.

משמעות ההסכם היא כי שלוש רבעים מההכנסות יעלו כתוצאה מהמיסוי על החסכונות וישובו חזרה למדינות האיחוד האירופי יחד עם הרבע הנותר אשר יעבור לחלוקה לשוייץ ולמדינות הפדרציה שלה.

החקיקה החדשה לגבי המיסוי על החסכונות מתוכננת להיכנס לתוקף ביולי 2005, למרות שישנה אי ודאות בנושא לוח הזמנים, זאת בשל האפשרות כי התנגדות להסכם בתוך שוייץ עלולה לכפות משאל עם.

www.com-exp.co.il

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-390-קומפני-אקספרס-מדווחת.aspx

© כל הזכויות שמורות