ralc.co.il

true

חשיפת חשבונות בנק בבנק HSBC בשוויץ

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  10.02.2015

חשיפת חשבונות בנק בבנק HSBC בשוויץ

רמי אריה עו"ד רו"ח

ארגון התחקירים הבינלאומי ICIJ פרסם ביום 9.2.2015 רשימה של למעלה מ-100 אלף בעלי  חשבונות אשר הוחזקו בבנק  HSBC בשוויץ.

הרשימה כוללת פירוט של החשבונות לפי מדינות והשוואה בין המדינות השונות. מההשוואה עולה כי ישראל היא המדינה השישית בגודלה מבחינת היקף החשבונות המיוחסים לה וכמות הכסף שבהם.

נמצאו למעלה מ-6,000 לקוחות הקשורים לישראל בצורה ישירה או עקיפה. הכוונה ללקוחות המחזיקים באזרחות ישראלית, בדרכון ישראלי או קשורים בדרך אחרת לישראל.

לקוחות אלו החזיקו סכום כולל של כ-10 מיליארד דולר בכ-9,700 חשבונות. רוב החשבונות היו מזוהים על ידי מספר סידורי, על מנת לשמור על זהותו של בעל החשבון בסוד, אך תחקירני הארגון הצליחו לפצח את שמותיהם ופרטיהם של חלק גדול מהמופיעים ברשימה. 

הרשימה שפרסם הארגון
מבוססת על קבצים שהדליף עובד לשעבר בבנק בשם הרווה פלצ'יאני. פלצ'יאני מסר את המידע ב-2008 לרשות המסים הצרפתית על מנת שזו תעשה בו שימוש כדי לאתר העלמות מס, אולם המידע התגלגל בסופו שלדבר גם לידי העיתון הצרפתי "לה מונד".

לטענת ארגון ICIJ , הם הגיעו להסכם לשיתוף פעולה עם ה"לה מונד" שבו העיתון מסר להם את הקבצים ובתמורה הם הפעילו את עשרות התחקירנים החברים בארגון בעבודת הנמלים של איתור השמות, הצלבת המידע, ניתוח הנתונים לפי מדינות ועריכת פרופילים של בעלי החשבונות המרכזיים.

לפי הידוע, נכון לעכשיו, רשות המיסים בישראל טרם קיבלה את הרשימה של החשבונות האמורים, אך היא פועלת להשגתה.

לא נותר לנו, אלא לחזור ולהמליץ לכל ישראלי המחזיק חשבון בנק בשוויץ, או בחו"ל בכלל, להזדרז ולפנות בהליך של גילוי מרצון אנונימי כדי להסדיר את המיסוי על הכספים בחשבון. הליך כזה יאושר רק אם הפנייה נעשתה לרשות המיסים בטרם היא תתחיל בחקירה בגין אותו פונה, ורק הוא יכול להבטיח מניעת הליך פלילי כנגד מחזיקי החשבונות והסדרה ברוח טובה של חבות המס בחשבון, ככל שיש כזו.

למידע ופרטים נוספים נא פנו למשרדנו בדוא"ל  [email protected]

 

 

 

 

 


הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-4021-חשיפת-חשבונות-בנק-בבנק-HSBC-בשוויץ.aspx

© כל הזכויות שמורות