ralc.co.il

true

עוד 8,000 חשבונות בבנק HSBC בשוויץ נחשפו

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  04.08.2016

עוד 8,000 חשבונות בבנק HSBC בשוויץ נחשפו לרשות המיסים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 1.8.2016, הודיעה רשות המיסים, כי היא קיבלה בימים האחרונים מידע הכולל למעלה מ - 8,000 לקוחות ישראלים שהחזיקו  חשבונות בבנק HSBC - שוויץ .

רשימה זו מצטרפת לרשימות נוספות של ישראלים המנהלים חשבונות בנק בחו"ל, עליהן הצליחה רשות המסים לשים את ידה בשנים האחרונות, שהידועה בהן היא רשימת לקוחות בנק UBS , שחשיפתה הביאה לחקירתם של עשרות לקוחות לא מדווחים ולאחרונה אף הוגשו כתבי אישום ראשונים בפרשה. גם בעקבות פרסום רשימות פנמה פעלה רשות המסים במישורים שונים ומחזיקה היום במידע מקיף על ישראלים שפתחו חברות בפנמה ובמדינות מקלט מס נוספות.

בהתאם לחוק, אזרח ישראלי רשאי לנהל חשבון בנק בחו"ל, אך עליו לדווח עליו ועל ההכנסות שהופקו בו (ריבית, דיבידנד, רווחי הון וכו') לרשות המסים. מסתבר שאזרחים רבים לא דיווחו כחוק.

הרשומות שנתקבלו כעת ברשות המיסים, כוללות מגוון רחב של מסמכים המתעדים את התנהלות הבנק מול לקוחותיו. בשלב הראשון, הצפוי להמשך חודשים ספורים, רשות המסים תבחן ותמיין את החומר ותשווה אותו לדיווחים של אותם ישראלים לרשויות המס. בתהליך מיון המסמכים יזוהו אלה מבין הלקוחות שבהתנהלותם השוטפת מול הרשות כללו דווח על החשבונות וכן, אלו שדווחו על קיום החשבון במסגרת הליך הגילוי מרצון. 

כזכור, על רקע החקיקה שאושרה בכנסת לפיה עבירות מס חמורות יחשבו עבירות מקור לפי חוק איסור הלבנת הון ולאור ההיענות הגבוהה והצלחתו של נוהל הגילוי מרצון, הודיעה רשות המסים לפני כחודש, כי הוחלט להאריך את המועד האחרון להגשת בקשות, במסגרת הוראות השעה בנוהל,  עד ליום 31 בדצמבר 2016 . בהתאם לסיכום עם משרד המשפטים,  הנוהל והוראות השעה  שתוקפן הוארך יכללו גם חסינות מפני העמדה לדין בעבירות הלבנת הון שעבירות המקור המגבשות אותן הינן עבירות המס עליהן חל הנוהל. 

מאז פורסם ב- 7 בספטמבר 2014 הוגשו במסגרת הנוהל סה"כ  5,360 בקשות לגילוי מרצון  ונחשף הון המוערך ב- 18.6 מיליארד שקלים, שיכנס למערכות הדיווח השוטפות ברשות המסים, מתוכם הוגשו בקשות רבות לגילוי מרצון על ידי משרדנו.

מנהל רשות המסים, משה אשר הודיע כי "קבלת הרשימה מהווה אחד התוצרים המשמעותיים של המאבק בהון השחור והיא מצטרפת למהלכי חקיקה ומהלכים אחרים להשגת מידע על ישראלים שמחזיקים חשבונות בנקים ונכסים בחו"ל, דוגמת פרויקט ה FATCA והפרויקט המקביל של ה – OECD ".

לאור האמור לעיל, אנו ממליצים "להקדים תרופה למכה" ולהגיש בקשה לגילוי מרצון, אשר ניתן להגישה באמצעות משרדנו באופן אנונימי וללא זיהוי שם בעלי החשבון. לפרטים נוספים ניתן לפנות בדיסקרטיות מלאה לדואר אלקטרוני [email protected] .

למצגת מפורטת בדבר נוהל גילוי מרצון – לחץ/י כאן

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-4529-עוד-8-000-חשבונות-בבנק-HSBC-בשוויץ-נחשפו.aspx

© כל הזכויות שמורות