ralc.co.il

true

הוראת שעה - פחת מואץ

14.09.2005
ועדת הכספים אישרה פחת מואץ ל-15 חודשים בענפי התעשייה, הבניה, החקלאות והתיירות


ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את תקנות מס הכנסה המעניקות בהוראת שעה פחת מואץ למכונות וציוד בענפי התעשייה, הבנייה, החקלאות והתיירות שנרכשו החל מה- 1 ביולי 2005 . הוראת השעה הינה חלק מתוכנית המסים הרב שנתית שאושרה על ידי הממשלה ויצאה לפועל בחודש יולי השנה.

במקור הייתה ההטבה מתוכננת לתקופה של 12 חודשים, אולם מאחר והתקנות הובאו לאישור ועדת הכספים רק עתה ובעקבות פניות תעשיינים שחששו כי איבדו למעלה מחודשיים לניצול ההטבה, נענה מנהל רשות המסים, איתן רוב, לבקשה להאריך את תקופת ההטבה ל- 15 חודשים כך שתהיה תקופה של שנה מלאה מהיום לניצול ההטבה ובכדי לא לפגוע באלה שכבר השקיעו החל מה - 1 בחודש יולי השנה.

בפתח הישיבה הציג בועז סופר, סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה, את מטרת התקנות ומסר לחברי הועדה על הסכמת רוב להאריך את תקופת ההקלה.

התקנה קובעת כי נישום שעיקר פעילותו בישראל בתחום התעשייה, הבנייה, החקלאות או תיירות אשר רכש ציוד המשמש במישרין בפעילותו כאמור החל מה - 1 ביולי 2005, יהיה זכאי לניכוי פחת בגין אותו ציוד בשיעור של 100% בתקופה של עד שנתיים, בשונה משיעור הפחת הרגיל החל על אותם נכסים המתפרס על פני שנים רבות.

פורסם באתר רשות המיסים

הערת המערכת: אנו נפרסם פרטים נוספים ומדוייקים מייד כשהנוסח הסופי של התקנות יפורסם ברשומות.

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-514-הוראת-שעה-פחת-מואץ.aspx

© כל הזכויות שמורות