ralc.co.il

true

רואי חשבון קיבלו החזר הוצאות משפט מפקיד השומה

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  23.01.2019

רואי חשבון קיבלו החזר הוצאות משפט מפקיד השומה

רמי אריה, עו"ד רו"ח

בית המשפט חייב בהוצאות משפט את פקיד השומה, אשר קבע כי משרד רואי חשבון לא רשם תקבולים שהתקבלו בהעברות בנקאיות, למרות שכל שאר תקבוליו נרשמו תמיד בקבלות כחוק. רק בדיעבד הסכים פקיד השומה להסתפק באזהרה בלבד לאחר שכבר גרר את רואי החשבון להליכים משפטיים מיותרים.

כך בעניין רו"ח גבאי (ע"מ 46475-02-18, אבי גבאי נ' פקיד שומה חיפה , ניתן ביום 6.1.2019), אשר ספרי החשבונות של משרדו נפסלו, לאחר שלא הספיק להוציא קבלות בגין תקבולים שהתקבלו בהעברות בנקאיות לחשבון הבנק שלו בשל פגרת חג סוכות.

בביקורת אשר נערכה על ידי פקיד השומה במשרדו של רו"ח גבאי, נמצאו מספר ליקויים של אי רישום תקבול בגין העברות בנקאיות אשר הועברו לחשבון הבנק ולא דווחו כנדרש. על כן, החליט פקיד השומה לפסול את ספריו.

רו"ח גבאי טען, כי לפי כללי ניהול פנקסי חשבונות יש להוציא קבלה בגין תקבול אשר מתקבל ישירות לחשבון הבנק, רק ביום בו נודע על ביצוע הפעולה. רו"ח גבאי טען כי בשל פגרת חג הסוכות, הוא ראה את התקבולים בגינן נפסלו ספריו רק במועד עריכת הביקורת ע"י פקיד השומה לאחר החג.

רו"ח גבאי הוסיף וטען, כי בהתאם להוראת הביצוע של מס הכנסה בעניין פסילת ספרי חשבונות עקב מימצאים של אי רישום תקבולים, אין לבודד את אי רישום התקבולים משאר התנהלותו השוטפת אשר הינה ללא רבב. שכן, כל יתר התקבולים אשר קיבל באמצעות מזומן או שיקים נרשמו כנדרש.

טענותיו של רו"ח גבאי נדחו על ידי פקיד השומה, והוא נאלץ לפנות לבית המשפט בבקשה לבטל את ההחלטה על פסילת ספרי החשבונות עקב אי הוצאת הקבלות בגין התקבולים האמורים.

רק לאחר שההליכים המשפטיים היו לקראת סיומם, הסכים פקיד השומה לבטל את פסילת ספרי החשבונות ולהמיר אותה באזהרה. בנוסף, הוסכם כי אי רישום תקבול בתוך 18 חודשים מיום מתן תוקף של פס"ד להסדר הפשרה יגרום לפסילת ספרי החשבונות גם ביחס לשתי שנות המס אשר קדמו לשנת המס אשר בה יימצא אי רישום תקבול.

בית המשפט נתן להסדר הפשרה תוקף של פסק דין וקיבל את דרישת רו"ח גבאי לחייב את פקיד השומה בהוצאות בסכום של 20,000 ₪.

בית המשפט קבע כי על פקיד השומה לפצות את רו"ח גבאי בהוצאות משפט בסך של 20,000 ש"ח, נוכח התנהלותו של פקיד השומה במסגרת ההליך, בין היתר בשל אי התייצבותו לדיונים בבית המשפט, נוכח קבלת ההצעה להסדר פשרה בשלב כה מאוחר של ההליכים, זאת לאחר שההסדר הוצע כבר בתחילת ההליך, רק לאחר מספר פעמים בהם בית המשפט חזר והציע כי פקיד השומה ישקול את עמדתו מחדש ולאור העובדה כי פקיד השומה חזר בו רק בשלב מתקדם של ההליכים לפני הגשת הסיכומים.

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-5219-רואי-חשבון-קיבלו-החזר-הוצאות-משפט-מפקיד-השומה.aspx

© כל הזכויות שמורות