ralc.co.il

true

אין החזר מס בולים בקלות

08.03.2006
בהמשך לפרסומים על החזרי מס בולים, פורסמה ביום 8.3.2006 הבהרת רשות המיסים בישראל לעניין החזר מס בולים, לפיה היא מבהירה כי אין שינוי בעמדתה בסוגיית הערך הקובע לצורך חישוב מס בולים.

היות ובית המשפט העליון פסק בזמנו כי אין לגבות מס בולים על מרכיב המע"מ בתמורה וכי הערך הנקוב הוא הערך המהווה של ההסכם והיות ובעתירה לדיון נוסף טענה המדינה כי ההלכה שנפסקה בבית המשפט העליון, יש לה השפעה של ממש על גביית המסים במדינה וכי יש קושי אמיתי ביישום ההלכה, בנושא חוק שאמור להיות פשוט מאוד ליישום.
טענות אלה, היוו את הבסיס לקבלת בקשת המדינה לדיון נוסף.

מאחר וחוק מס בולים בוטל, מצא בית המשפט העליון לאחרונה כי אין עוד צורך בדיון נוסף, שמטבעו עוסק בעתיד. יחד עם זאת וכדי להותיר בידי המדינה את האפשרות לדון בנושא לגופו של עניין, קבע בית המשפט בהחלטתו כי בתי המשפט השונים, כולל בית המשפט העליון בעצמו, יראה את עצמו משוחרר לדון במצב המשפטי לאשורו.

פרקליטות המדינה ורשות המיסים סבורות שדברים אלה נועדו לקבוע כי בתי המשפט אינם מחויבים לפעול לפי ההלכה הנובעת מפסיקת בית המשפט העליון ולפיכך תוסיף המדינה ותעמוד על דעתה בשני נושאים עקרוניים אלה.
!
מכאן כי כל תביעה להחזר מס בולים תידון מחדש בבתי המשפט. ברוב המקרים לא תהיה הצדקה לדיון כזה. שכן, החזר מס הבולים בדרך כלל הינו מועט (לפי 0.4% מסכום המע"מ ששולם בלבד).
!
עם זאת, מוצע לחברות וארגונים ששילמו מס בולים גבוה בשל רכישת כלי רכב, רכישת מקרקעין ונכסים אחרים וכיוצא באלו - לעמוד על זכותם שבדין לקבל החזרי מס בולים, גם בדרך של תביעה משפטית שתתבסס על פסק הדין בעליון שכבר קבע מסמרות לעניין זה.
!
רמי אריה עו"ד רו"ח
הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-614-אין-החזר-מס-בולים-בקלות.aspx

© כל הזכויות שמורות