• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיהמיסוי במדינות שונותאמנה למניעת כפל מיסים עם מולדובה תיכנס לתוקף ביום 1 1 2008

אמנה למניעת כפל מיסים עם מולדובה תיכנס לתוקף ביום 1.1.2008

05.12.2007


משרד האוצר

מינהל הכנסות המדינה



אמנה למניעת כפל מיסים עם מולדובה תיכנס לתוקף ביום 1.1.2008



החל מיום 1.1.2008 ייכנסו לתוקף הוראותיה של אמנה למניעת כפל מיסים בין ישראל לבין מולדובה, לאחר שפורסם ברשומות (ק"ת 6610 מיום 22.8.07, בעמ' 1112) צו של שר האוצר, מכוח סמכותו לפי סעיף 196 לפקודת מס הכנסה, הנותן לאמנה תוקף.

האמנה מבוססת בעיקרה על אמנת המודל של ה- OECD וקובעת, בין היתר, שיעורי ניכוי מס במדינת המקור כלהלן:


· ריבית – שיעורי ניכוי המס במדינת המקור מוגבל ל- 5%.

· דיבידנד – שיעורי ניכוי המס במדינת המקור מוגבל ל- 5% אם בעל הזכות שביושר הוא חברה המחזיקה ישירות ב- 25% ומעלה בחברה משלמת הדיבידנדים. בשל מקרה אחר שיעור ניכוי המס במקור מדיבידנד מוגבל ל- 10%.

· תמלוגים – שיעור ניכוי המס במדינת המקור מוגבל ל- 5%.

· רווח הון – אומץ העיקרון הקבוע באמנת המודל של ה- OECD כך שהוענק פטור ממס רווח הון במדינת המקור אלא אם מדובר במקרקעין או מניות בחברה שלמעלה מ- 50% משוויה הוא ממקרקעין.

מוסד קבע – אתר בניה ופרויקטים של בניה, הרכבה או התקנה ייחשבו למוסד קבע החייב במס במדינה בה הם ממוקמים רק אם קיימים למעלה מ- 12 חודשים.

מבחן תושבות של חברה – בדומה למודל ה- OECD, נקבע באמנה כי במקרה של תושבות כפולה של חברה תיקבע התושבות לפי מקום הניהול האפקטיבי של החברה (place of effective management).


האמנה כוללת את ההוראות הבאות השונות מאמנת המודל של ה- OECD:

מבחן תושבות של יחיד – בשונה מאמנת המודל של ה- OECD, מבחן שובר השוויון הראשון לקביעת מקום תושבותו של יחיד אשר נחשב כתושב של שתי המדינות הינו מרכז האינטרסים החיוניים (לעומת מודל ה- OECD שבו המבחן הראשון הינו המדינה שבה עומד לרשותו של היחיד בית קבע).

מוסד קבע – מתן שירותים – האמנה עם מולדובה קובעת כי מתן שירותים, לרבות שירותי ייעוץ, על ידי מיזם, הנמשכים מעל ששה חודשים (במצטבר בתוך תקופת מסגרת של 12 חודשים) מהווים מוסד קבע במדינת המקור. הוראה זו מצויה באמנת המודל של ה- UN ואיננה קיימת באמנת המודל של ה- OECD.

תעבורה בינלאומית – להבדיל ממודל ה- OECD, לפיו רווחי מיזם מהפעלת ספינות או כלי טיס בתעבורה בינלאומית ממוסים במדינה שבה נמצא מקום הניהול האפקטיבי של המיזם, נקבע באמנה כי רווחים כאמור ימוסו רק במדינת התושבות של מי שמפעיל את המיזם (וכנזכר ביחס לתושבותה של חברה לפי אמנה זו, מקום תושבותו של המפעיל ייקבע, במקרה של חברה, לפי מקום הניהול האפקטיבי). כמו כן, נקבע במפורש כי רווחים מהפעלת ספינות או כלי טיס בתעבורה בינלאומית יכללו רווחים מהשכרתם על בסיס שלדי ורווחים משימוש, אחזקה או השכרה של מכולות (כולל נגררים וציוד נלווה להובלת מכולות) המשמות להובלת טובין או סחורות. כל זאת, כאשר ההשכרה, השימוש או האחזקה הינם אינצידנטליים להפעלת ספינות או כלי טיס בתעבורה בינלאומית.

הגדרת מקרקעין – כוללת גם אופציה לרכישת מקרקעין (המשמעות – מכירת האופציה תיכנס בגדר סעיף 13(1) לאמנה ולמדינת המקור תהיה זכות מיסוי ראשונית במכירתה).

מחירי העברה – כאשר מדינה חייבה במס מיזם שלה, ורווחים אלה מוסו גם במדינה אחרת (עקב ישום מדינות מחירי העברה) קובעת האמנה כי על מדינה זו לבצע התאמה ראויה של סכום המס שחויב בה, אם היא רואה הצדקה לכך. מטרת הוראה זו למנוע מיסי כפל כלכליים על קבוצת החברות כולה.

ריבית – האמנה מעניקה פטור מניכוי מס במקור לריבית המשולמת למוכר באשראי של ציוד תעשייתי, מסחרי או מדעי או של סחורה. (ריבית זו תיחשב כרווחי עסקים ותמוסה במדינת התושבות של מקבלה תחת החריג של מוסד קבע). כמו כן, ניתן פטור מניכוי מס במקור לריבית המשולמת בקשר להלוואה ממשלתית (הלוואה הניתנת ע"י ממשלה, רשויות מקומיות או הבנק המרכזי) או להלוואה, תביעת-חוב או אשראי שנערבה או בוטחה על ידי מוסד לביטוח או למימון של עיסקאות סחר בינלאומיות הנמצא בבעלות ממשלתית מלאה.

הגדרת תמלוגים – האמנה מאמצת הגדרה רחבה הכוללת תשלומים מכל סוג המתקבלים בעד השימוש, או הזכות לשימוש, בכל זכות יוצרים (לרבות זכות יוצרים של יצירה ספרותית, אמנותית או מדעית, או סרטי קולנוע וקלטות לשידורי רדיו או טלוויזיה), כל פטנט, תוכנת מחשב, סימן מחסר, מדגם או דוגמה, תכנית, נוסחה או תהליך סודיים, או עבור מידע הנוגע לניסוי תעשייתי, מסחרי או מדעי.

בפרוטוקול הובהר כי תשלומים בקשר לתוכנת מחשב נחשבים כתמלוגים כל עוד הם מתקבלים כתמורה בעד השימוש, או הזכות לשימוש, בזכות היוצרים של תוכנת מחשב או העתק תכנית ולא בתמורה למכירה שלהם.

אמנים וספורטאים – האמנה מחילה את כללי רווחי עסקים והכנסת העבודה לגבי ביקור של אמן או ספורטאי במדינה מתקשרת שממומן כולו או בעיקרו על ידי קרנות ציבוריות של אחת המדינות המתקשרות או שתיהן או של רשויות מקומיות שלהן. משמעות הוראה זו הינה חיזוק זכותה של מדינת התושבות למסות הכנסות של אמניה וספורטאיה המופקות בנסיבות כאמור במדינה השניה.

זיכוי בגין מס זר – שתי המדינות מיישמות לי האמנה את שיטת הזיכוי.

אי הכללת סעיף סיוע בגביית מיסים – האמנה אינה כוללת את סעיף הסיוע בגביית מיסים הקיים במודל – OECD.

מניעת ניצול לרעה של האמנה – מובהר בפרוטוקול לאמנה כי היא לא תמנע מהמדינות להחיל את הדין הפנימי שלהן על מניעת התחמקות ממס או הימנעות ממס.




את נוסח האמנה ניתן למצוא באתר מינהל הכנסות המדינה: http://www.mof.gov.il/hachnasot

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני