• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםחשבונאות וכלכלהמיסיםאיי קיימן והונג קונג כמקלטי מס

איי קיימן והונג קונג כמקלטי מס

02.01.2008

איי קיימן והונג קונג כמקלטי מס

קומפני אקספרס ישראל

רישום והקמת חברת offshore באיי קיימן

האם איי קיימן נחשבים כסמכות שיפוט בטוחה ומכובדת עבור חברות offshore ואם כן, מהן מאפייניה של חברת offshore באיי קיימן?

איי קיימן שוכנים דרומית לפלורידה בים הקריבי והינם טריטוריית חוץ של בריטניה, מה שהופך אותם במיידי לסמכות שיפוט בעלת עניין עבור רבים אשר מחפשים מרכז offshore בטוח, מוסדר היטב ומוערך.

השירותים המשפטיים והפיננסיים באיים הינם מתקדמים ומבוססים על מערכות וסטנדרטים בריטיים ובשל קשריהם החזקים של איי קיימן עם הממלכה הבריטית, סמכות שיפוט זו נחשבת ליציבה מבחינה פוליטית, לבטוחה ומוגנת.

אחד ממאפייניהם של איי קיימן הוא, שהם באמת פטורים ממס – אין מיסי הכנסה, אין מיסוי על רווחי הון, עיזבון, ירושה, או מתנות עבור יחידים, נאמנויות או עבור חברות, למשל, ומקלט המס אינו צד לאמנות מס עם כול מדינה אחרת.

חברה עסקית בינלאומית הממוקמת במקום אינה נחשבת באופן רשמי כחברת offshore באיי קיימן, אלא כ 'חברה פטורה מאיי קיימן' וברגע שהוקמה חברה שכזו היא מקבלת פטור ממיסים לעשרים או שלושים שנים, אשר ייתכן ויקבעו על ידי והממשלה במהלך תקופה זו.

מניות למוכ"ז מותרות רק אם הופקדו בידי אפוטרופוס מאושר או שיחיד יכול לבחור מניות רשומות, מכיוון שפרטי בעלי המניות נותרים חסויים. לגבי דירקטורים, חייב להיות לפחות דירקטור אחד, יש אפשרות לדירקטורים תאגידיים ואין צורך כי הדירקטורים יהיו תושבים מקומיים. פרטיהם של הדירקטורים יוחזקו בידי רשם החברות, אך לא יהיו נגישים לביקורת הציבור.

החיסרון היחיד באיי קיימן כסמכות שיפוט עבור חברות offshore, הוא קיומה של אמנה לעזרה משפטית הדדית ‘Mutual Legal Assistance Treaty’ – אמנה זו קובעת כי איי קיימן יסייעו לסוכנויות אכיפת החוק וממשלות של אומות אחרות במתן מידע כאשר נעשה שימוש בחברה פטורה מאיי קיימן או שהיא הייתה מעורבת בפעילויות עברייניות.

באופן תיאורטי, כול מי שעושה שימוש בחברה מסיבות חוקיות אינו צריך להיות מודאג מעצם אמנה זו – אך בפועל, רבים מאלו העושים שימוש בחברת offshore כחלק מהגנת נכסים כוללת ותוכנית לפרטיות אישית לשמירה מפני נושים, למשל, ייתכן וימצאו אמנה זו כמדאיגה, מכיוון שבתיאוריה נושה יכול לטעון כי נעשה בחברה שימוש לפעילויות עברייניות אשר יכולות להסתיים בחקירה ובחשיפת פרטי בעלי המניות והדירקטורים כמו גם הפעילויות ונכסי החברה. כול מי שמודאג מסוגיות אלו יכול פשוט לבחור להשתמש במרכז offshore אחר.

אולם, עבור אלו שאינם מודאגים מאפשרות כזו, עצם הידיעה כי קיימת אמנה שכזו, יכולה ליתן שקט נפשי לבעלי חברת ה-offshore, מכיוון שמשמעותה היא שאיי קיימן הינם סמכות שיפוטית מוערכת הרבה יותר כתוצאה מאמנה זו.

הונג קונג כמקלט המס האטרקטיבי ביותר

להונג קונג מאפיין אחד המציב אותה מעל כול שאר סמכויות השיפוט ברחבי העולם – העובדה כי הונג קונג אינה חברה בארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), בעוד שבמקביל, הינה אומה בעלת מערכת מיסוי אטרקטיבית. אם כן, האם הונג קונג היא מקלט המס הטוב ביותר בעולם?

הונג קונג הינה אחד ממרכזי המסחר המובילים בעולם, על כן, באופן לגיטימי קיימות בה מספר רב של חברות בינלאומיות פועלות ואף יש בה נוכחות בנקאית. לכן, היא אינה נחשבת כמקלט מס במלוא מובנו, מכיוון שמקור ההכנסה והרווח העיקרי שלה אינו בהענקת מכשירים אפקטיביים ומקלט לחברות חיצוניות וליחידים לשם מטרת הימנעות ממס.

הונג קונג היא מדינה בעלת שיעור מס נמוך וחוקי מס אטרקטיביים הניתנים לחברות מקומיות וישויות שאינן מפיקות הכנסה בהונג קונג.

ניתן להקים חברה הונג-קונגית או לרשום חברה זרה בהונג קונג, לארגן ולנהל את פעילותה באופן כזה שכל העסקים יתבצעו דרך חברה זו ויהיו פטורים לחלוטין ממס. כך, חברה הונג קונגית מזכירה מאוד חברות עסקים בינלאומיות רבות (IBC) או חברות offshore מרחבי העולם – אולם, ההבדל המהותי הוא שמכיוון והונג קונג אינה חברה בארגון ה-OECD, להונג קונג יש שכבה בלתי חדירה של סודיות ופרטיות לחברות ולבעלי חשבונות מקומיים.

בעבור סיבה מכרעת זו רבים מחזיקים בדעה כי הונג קונג הינה אחד ממקלטי מס הטובים ביותר בעולם. להלן מספר עובדות המחזקות דעה זו:

· שיעור המס המקומי הוא רק 17.5% , כך שגם אלו המפיקים מקור הכנסה בהונג קונג יחויבו בשיעור מס נמוך מממוצע המס העולמי.

· אין נהלי המרה בהונג קונג.

· הונג קונג הינה מרכז עסקים עיקרי במזרח הרחוק ובשל כך מעמדה חזק והיא אינה צריכה למצוא חן בעיני תומכי ה-OECD עבור הבטחה להטבות רבות יותר, למשל.

· ברמה בינלאומית, חברה הונג קונגית אינה נחשבת לאמצעי להתחמקות ממס.

· יש אפשרות לבעלי מניות נבחרים ותאגידיים.

· אין מס עיזבון בהונג קונג.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני