• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומירלוקיישן - הגירה מישראל וחזרהלרגל שנת ה 60 למדינה חבילת הקלות במיסוי לעולים חדשים ותושבים חוזרים

לרגל שנת ה-60 למדינה - חבילת הקלות במיסוי לעולים חדשים ותושבים חוזרים

17.03.2008

לרגל שנות ה-60 למדינה

חבילת הקלות במיסוי לעולים חדשים ותושבים חוזרים

מערכת מיסים ועסקים

חבילת הקלות במיסוי לעולים חדשים ותושבים חוזרים אושרה על ידי שר האוצר, רוני בר און, אשר אימץ המלצות משותפות לרשות המיסים ומשרד הקליטה בנוגע לרפורמה במיסוי לעולים חדשים ותושבים חוזרים .

הרפורמה, המעניקה שורת הקלות במס לעולים חדשים ותושבים חוזרים, גובשה בהנחיית שר האוצר במטרה לעודד עלייה לישראל ולהגדיל את מימדיה ולהשיב הביתה מאות אלפי ישראלים החיים בחו " ל, תוך הסרת חסמי מס משמעותיים. מטרתה לעודד השקעות בישראל ולהחזיר הון אנושי ובכך לתרום לפיתוח חוסנה הכלכלי וחברתי של ישראל.

את התוכנית יזמו משרד הקליטה ורשות המיסים במסגרת פרויקט" חוזרים הביתה ב 60- לישראל" שמוביל משרד הקליטה. במסגרת המבצע מעניק המשרד לישראלים החוזרים סל הטבות כלכליות בתחומי תעסוקה ומסיר עבורם חסמים כלכליים אחרים בתחום ביטוח הבריאות .

פרטי התוכנית המוצעת, גובשו בחודשים האחרונים על ידי צוות משותף בראשות מנכ " ל משרד הקליטה, ארז חלפון, וסמנכ " ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המיסים רו " ח גידי בר - זכאי והוצגו לשר האוצר על ידי מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי. ההמלצות נועדו להשלים את מאמצה של מדינת ישראל להגדלת מספר הישראלים והיהודים הבוחרים להעתיק את מרכז חייהם לישראל.

ההקלות המוצעות במסגרת הרפורמה כוללות מתן פטור ממיסוי ומדיווח לתקופה של עשר שנים על נכסים והכנסות שמקורן מחוץ לישראל, והן תוענקנה על כל סוגי ההכנסות, החל מהכנסות מריבית ומדיווידנד שמקורם בחו " ל, הכנסות משכירות, משלח יד ומשכורות מעבודה נוספת, הכנסות מעסק וכלה ברווחי הון במכירת נכסים מחוץ לישראל.

שר האוצר הנחה את רשות המיסים לנסח תזכיר חוק בהתאם לתוכנית שאישר בימים הקרובים.

ההצעה מרחיבה, מפשטת ומפרטת שורת הקלות ממס בקשר לחבות המס וכללי הדיווח של עולים חדשים ותושבים חוזרים שיסווגו כעולים לצורכי מס הכנסה באשר להכנסותיהם שמופקות מחוץ לישראל :

1 . הענקת פטור ממס לכל סוגי מקורות ההכנסה בחו " ל לתקופה של 10 שנים

ע " פ המצב היום, ניתן פטור ממס למשך 5 שנים רק על הכנסות פאסיביות מנכסים שרכש בחו " ל ) ריבית, דיווידנד, קיצבה, תמלוגים ודמי שכירות) ; וכן זכאות לפטור למשך 4 שנים על הכנסות מעסקים ובתנאי שהיו בבעלותו לפחות 5 שנים טרם עלייתו. עם זאת ובמקביל, קובע הדין הקיים פטור ממס למשך 10 שנים, על הכנסות ממימוש הנכסים וההשקעות בחו " ל שהניבו את אותן הכנסות פטורות.

מוצע לקבוע באופן אחיד רחב וברור, פטור לכלל הכנסותיו של העולה, המופקות מחוץ לישראל, למשך 10 שנים מיום עלייתו לישראל, באופן שיכלול את כל הכנסותיו, בין אם מקורן במימוש נכסים והשקעות בחו " ל, ובין אם מקורן בהכנסות שוטפות שהופקו מחוץ לישראל.

.2 הרחבת ההקלות במיסוי לתושבים חוזרים

קביעת מעמד מיסויי חדש: תושב חוזר שיסווג כעולה לצורכי מס הכנסה, למי ששהה מחוץ לישראל לפחות 10 שנים מהמועד שעזב . מעמד זה ירחיב את ההקלות ממס הניתנות כיום לתושב חוזר וישווה אותם להקלות המוענקות לעולה חדש . כדי לעודד חזרתם של ישראלים במסגרת מבצע משרד הקליטה לשנת ה 60- , מוצע לקבוע, כהוראת שעה, כי בין השנים 2008-2009 התקופה שתזכה את היחיד להיחשב " כעולה לצרכי מס הכנסה " תעמוד על 5 שנים בלבד, במידה ונחשב תושב חוץ ביום 1 בינואר .2008

.3 קביעת מסלול התאקלמות

מתן תקופת הסתגלות בת שנה אחת ממועד הגעתו ארצה של היחיד אשר בה, לבקשתו, לא יחשב תושב ישראל לצרכי מס הכנסה. לאחר תקופת הסתגלות זו, יוכל היחיד לקבל החלטה מושכלת לגבי מקום מושבו .

.4 קביעת פטור ממס לחברות המנוהלות על ידי עולה

חברות הנשלטות על ידי עולים לא יסווגו כחברות תושבות ישראל רק בשל עליית בעלי מניותיהם לישראל. מטרת הוראה זו הנה להסיר את חוסר הוודאות של יחידים שבחרו לעלות ארצה בשאלה האם החברה בה מחזיקים הפכה תושבת ישראל ומשכך כפופה למס בישראל. כך שלמעשה יוכלו להפיק הכנסות הפטורות על פי הכללים גם במסגרת חברות בשליטתם, הפועלות

בעולם כולו בכפוף לכך שההכנסות אינן מופקות בישראל .

.5 קביעת פטור מחובת הדיווח על הכנסה שמקורה בחו " ל :

היחידים והחברות שבשליטתם, לא יהיו חייבים בדיווח על ההכנסות שנהנות מהפטור .

הכנסותיהם של העולים והתושבים החוזרים מפעילות בישראל והשקעות בנכסים ישראליים, שיופקו לאחר עלייתם / חזרתם יהיו חייבים בדיווח ויתחייבו במס בהתאם להוראות החוק הרגילות

מצ " ב טבלה מסכמת את הדין הקיים לעומת הדין המוצע :


סוג ההקלה

הדין

הקיים

התיקון המוצע

עולה חדש

עולה

חדש

תושב

חוזר שיחשב

כעולה

1

פטור ממס

על הכנסות פסיביות

(ריבית, דיבידנד ,

שכירות וכ " ו)

למשך 5

שנים

הארכת התקופה ל 10 שנים

השוואה

לעולה חדש

2

פטור ממס

על הכנסות מעסק

משלח יד ומשכורת

למשך 4 שנים - בגין עסק שהיה לעולה 5

שנים לפני העלייה

הארכת הפטור ל 10 שנים וללא סייגים וכן

פטור להכנסות ממשלח יד ומשכורת

השוואה

לעולה חדש

3

סטטוס

" תושב חוזר שיסווג

כעולה "

לא

קיים בחוק כיום

קביעת

הסטטוס

4

מסלול

התאקלמות

לא

קיים בחוק כיום

שנה ראשונה

לעלייה

השוואה

לעולה חדש

5

חברות

המנוהלות על ידי

עולה

לא

קיים בחוק כיום

בשנות הפטור לא תיקבע תושבות התאגידים

לפי מבחן השליטה והניהול

השוואה

לעולה חדש

6

פטור

מחובת דיווח

פטור

מדיווח בסייגים

מסוימים

פטור מלא מדיווח

לגבי הכנסות פטורות ללא סייגים

השוואה

לעולה חדש

הערת מערכת מיסים ועסקים:
אנו מפנים את תשומת הלב כי הבסיס למדידת תחילת תקופת השהייה מחוץ לישראל לתושב חוזר, יהיה לפי עקרונות "מרכז החיים" שנקבעו בפסיקה. וכן, כי הפטורים ניתנים בעיקרם בשל הכנסות מנכסים מחוץ לישראל, ולכן חשוב לעשות הכנה נכונה מראש, טרם המעבר לישראל. שכן, כל החלפת נכסים לאחר המעבר לישראל, יגרום לביטול הפטור ממס.
רמי אריה עו"ד ורו"ח

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני