• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהדיוני שומותטעם מיוחד המאפשר ארכה בערעור על שומות

" טעם מיוחד" המאפשר ארכה בערעור על שומות

28.06.2008

" טעם מיוחד" המאפשר ארכה בערעור על שומות

רמי אריה עו"ד רו"ח

ביום 26.5.2008 קבע בית המשפט המחוזי בחיפה בעמ"ה 871/06 פואד מג'יד קדור נ' פקיד שומה חיפה כי במידה ויפגין בעל דין את אי הסכמתו להחלטת הרשות ייתכן בהחלט כי אי ההסכמה כשלעצמה תהווה " טעם מיוחד" שיאפשר ארכה בערעור על שומות. להלן תקציר פסק הדין:

  1. המערער, הגיש בשנת 2002 דוחות לשנים 1996-2000 זאת, לאחר שהוצאה לו שומה על פי מיטב השפיטה. ערעור על דוחות אלו הוגש לבית המשפט המחוזי ביום 7.12.2006.
  2. בקדם המשפט, טען פקיד השומה, כי דין הערעור להדחות על הסף וזאת בשל האיחור בהגשתו. הצדדים הסכימו כי בית המשפט ידון תחילה בטענה זו של המערער, במידה וזו תתקבל, ידון בית המשפט לגופו של ערעור.
  3. עיקר טענותיו של המערער הינם כי, החברה אומנם רשומה על שמו אך בפועל לא הוא עסק בניהול החברה ואף לא הוא זה שחתום על הדוח השנתי וכן, כי נודע לו על הצווים רק בשנת 2006.
  4. בית המשפט קבע, כי הארכת מועד, מותנית ב"טעם מיוחד לאיחור", אומנם, בשנים האחרונות נוהגים בתי המשפט להגמיש את מבחן "הטעם המיוחד", עם זאת, התכלית שבקביעת מועד סופי לערעור נועדה לשרת את הוודאות של בעלי הדין, ייתכן שהבהרת בעל דין כי אינו משלים עם ההחלטה תאפשר במקרים מסוימים ארכת מועד.
  5. במקרה דנא, גם אם נפעל על פי ה"מבחן הגמיש" אין מקום להארכת המועד. במהלך הדיון הסכים המערער עם פקיד השומה כי הצווים הומצאו לו עוד בשנת 2003, ניראה כי אופן פעילותו העסקית של המערער נועד להטעות את רשויות המס ובל נשכח כי מדובר בערעור של 10 שנים אחורנית. הערעור נדחה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני