• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

מבוא לספר "הוצאות מוכרות" מהדורה שנייה

30.11.2008

מבוא לספר "הוצאות מוכרות"

למס הכנסה, למע"מ, למס שבח מקרקעין ולביטוח לאומי

מהדורה שנייה

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ספר זה מתמקד בהוצאות המוכרות שאותן רשאי לדרוש כל אדם בישראל בבואו לשלם את המיסים הנדרשים ממנו על הכנסותיו. להבדיל מההכנסות שלגביהן עומדות רשויות המס על זכותן לחייב במיסים כדין, הרי לגבי ההוצאות המוכרות נדרשת מודעות לעמוד על הזכות להפחיתן מההכנסות לצורך חישוב המס ולוודא כי אכן מוצו מלוא האפשרויות לניכוין. בנוסף, קיים נטל של איסוף ראיות להוצאות על מנת לעמוד בנטל ההוכחה לקיומן ולמהותן. ספר זה נועד לתת כלי נוח לאיתור ולמיצוי ההוצאות המוכרות.

מהדורה שנייה זו של הספר מביאה חידושי חקיקה ופסיקה רבים שנעשו בארבע השנים האחרונות מאז הוצאתה לאור של המהדורה הראשונה של הספר. כמו במהדורה הקודמת ניסיתי לתת לספר אופי לשוני קל להבנה גם למי שאינו בקיא בחוקי המיסים, בתורת המשפט וראיית החשבון. אולם, בלית ברירה, נאלצתי פעמים רבות להיכנס לתוך מבוכים של פרשנויות מורכבות אשר נדרשו לצורך הבנת העניין הנדון. כדי שלא להכביד על גוף הכתוב, בחרתי לתת בו רק את הכללים עצמם. הדוגמאות ליישום הכללים וההפניות לחקיקה, לפסיקה ולהוראות דין אחרות, ניתנו בעיקרן בהערות השוליים, לטובת המעוניינים להרחיב את ידיעתם בנושא הנדון.

המובא בגוף הספר מבוסס על החקיקה והפסיקה, לרבות התייחסות להוראות הפרשנות של רשויות המס. אולם, לעיתים, בחרתי להוסיף את פרשנותי האישית בנושאים שלא לובנו די צורכם או להקיש מתוך הוראות ופסיקה שניתנו לגבי עניין אחד לצורך הדיון והמסקנות בעניינים אחרים הדומים במהותם. מובן, כי אין ביטחון כי פרשנותי תתקבל בהכרח על ידי הפוסקים או על ידי מומחי מס אחרים, אך סבור אני כי היא אפשרית ונכונה על פי הדין.

הכללים המובאים בספר אינם ישימים בהכרח לכל מקרה ולכל עניין, ורצוי ללבן שוב עניינים ספציפיים לאור הנסיבות המיוחדות לכל מקרה. כמו כן, יש לתת את הדעת, כי קצב ההתעדכנות של דיני המס הן בחקיקה והן בפסיקה הוא גבוה במיוחד, כך שקיימת חשיבות רבה להתאמה של הכללים המובאים בספר למצב הדין העדכני ביום מבחן.

לסיכום אני תקווה כי המהדורה השנייה של ספר זה תהווה כלי עזר יעיל ונוח לשימוש, שיאפשר איתור "הוצאות מוכרות למס" בנוחות וביעילות. נזכיר, כי השימוש בכללים המופיעים בספר, במיוחד כשהם אינם תואמים את עמדת רשויות המס לאותו עניין, מחייב מתן גילוי נאות ומלא בדוחות על ההכנסות וכן חוות דעת מומחה בכתב, לפי העניין.

להזמנת הספר הוצאות מוכרות הקש כאן

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני