• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

הקמת משרד ייצוג בסין

30.05.2009

הקמת משרד ייצוג בסין

קומפני אקספרס - ישראל

משקיעים זרים רבים המעוניינים להקים חברה בסין בוחרים להקים משרד ייצוג - האופציה הפופולארית ביותר, בעיקר בשל הפשטות והנוחות שלה. לעומת השקעה משותפת או חברה בבעלות זרה מלאה ( WFOE ) , להקמת משרד הייצוג לא נדרש כל הון רשום, כך שמחירי ההקמה שלו הם כ-10% ממחיר ההקמה של שתי האפשרויות האחרות. בנוסף לכך, משרדי הייצוג פתוחים כמעט לכל המגזרים התעשייתיים, כולל אלו שאינם מתאימים להשקעה משותפת ולחברה בבעלות זרה מלאה. כמו כן, הנציג הבכיר לא חייב לגור בסין. עם זאת, משרדי ייצוג מוגבלים מאוד בפעילויות שהם רשאים לבצע.

מדוע חברות זרות מקימות משרדי ייצוג בסין?

1. כדי לערוך מחקר שיסייע להחליט האם לבצע השקעה ישירה בסין.

2. כדי לספק מידע וחומרים שיווקיים לשותפים או לקוחות פוטנציאליים.

3. כדי לתאם את הפעילויות של חברת האם בסין.

4. כדי לערוך סידורי נסיעות לנציגים של חברת האם, ללקוחות סיניים או ללקוחות פוטנציאליים.

5. כדי להעסיק עובדים מקומיים למציאת ספקים.

6. חברה זרה אומנם יכולה לעשות עסקים עם סין מחו"ל, אך היא לא יכולה לחדור לשוק הסיני באופן שמצדיק השקעה. ישנם משרדי ייצוג שמשודרגים לאחר מכן לחברות בבעלות זרה מלאה, למיזם משותף על בסיס שותפות ( CJV ) או למיזם משותף על בסיס חלוקת הון ( EJV ).יש לציין כי בתעשיות מסוימות, כגון ביטוח ופיננסים, ישנם מגזרים בהם נדרש ממשקיעים זרים לנהל משרד ייצוג במשך שנתיים לפחות לפני שהם מבצעים השקעה ישירה.

7. הקמת נוכחות במגזר עסקי אסורה כיום להשקעות זרות ישירות. עם זאת ישנה ציפייה שסין תרכך את הרגולציות שלה בעתיד בהתאם להתחייבויות שלה ל- WTO , ארגון הסחר העולמי.

משרדי ייצוג רשאים:

· לשכור חלל משרדי

· לרכוש ציוד משרדי

· לתאם את הנפקת אשרות העבודה והוויזות עבור עובדים זרים

· לפתוח ולנהל חשבונות בנק במטבע המקומי ובמט"ח

· להציג את שלטי המשרד ולהפיץ חומרים שיווקיים

· להעסיק צוות עובדים מקומי באמצעות ארגוני כוח אדם (דרישה זו עשויה להיות מבוטלת חלקית אם תיושם הצעת חוק חוזי עבודה)

מיסוי על משרדי ייצוג

על אף שמשרד ייצוג אינו רשאי לעסוק בעשיית רווחים ואינו יכול לקבל הכנסה מוטלים עליו מסים בנסיבות מסוימות, לרוב על בסיס הערכת רווח.

שני סוגי המסים הנגבים לרוב ממשרדי ייצוג הם מס חברות ומס עסק. מס עשוי להיות מוטל על החברה, לדוגמה, כאשר היא פועלת כהתקשרות עסקית לעסקה שיוצרת עמלות. שיעור מס החברות המוטל על משרדי ייצוג הוא 33%, כולל 3% של תוספת תשלום מקומית. למרבה המזל, הפעילויות העסקיות של משרד הייצוג עשויות להיות פטורות ממס בנסיבות מסוימות, על אף שהתנאים לפטור משתנים מתעשייה אחת לשנייה.

משרדי ייצוג נדרשים לשלם מע"מ, מסי צריכה ומכס על כל רכישה מקומית ו/או ציוד מיובא, כמו גם בולי מכס (לרוב מדובר בסכום זניח). משרדי הייצוג אינם משלמים מסי רכוש עבור משרדים שכורים.

המעמד החוקי של משרד ייצוג

משרד ייצוג אינו נחשב ליישות חוקית עצמאית, אלא לשלוחה של חברת האם. בהתאם לכך, חברת האם חייבת לשאת בכל החשבונות והחובות החוקיים של משרד הייצוג. החברה הזרה צריכה להשגיח בזהירות על האישורים הכספיים והמאוגדים, כדי להבטיח שלא משתמשים בהם באופן בלתי הולם.

הרשות של הנציג הבכיר נשלטת לא בידי חוק ההשקעות הזרות הסיני, אלא בידי הסמכות השיפוטית של ההתאגדות של חברת האם הזרה. למרות זאת, חברת האם עדיין נכללת תחת הסמכות השיפוטית של בתי המשפט הסיניים המקומיים, בהתאם לכל הנושאים החוזיים, כולל זכויותרכוש.

הליכי ההקמה

בכל עיר בסין ניתן להקים משרד ייצוג אחד בלבד. ההקמה כוללת ארבעה שלבים:

1. הליכי טרום-אישור : ראשית כל, חברת האם הזרה חייבת לאתר נותן חסות סיני שיסייע לה בהשגת האישור והרישום הנדרשים. הדבר יכול להיעשות לרוב בעזרת לשכת המסחר המקומית ( MOFCOM ), שתציג את חברת האם הזרה לסוכן מיועד (חברת גיוס העובדים FESCO ), שמורשה בידי ה- MOFCOM לטפל בפניות בנושא משרדי הייצוג. הסוכן יחייב את החברה הזרה בעמלה בסך 800-1,000 USD בשל מתן הודעות על תאריכי יעד קרבים ועל כל בעיה שהיא עם חומרי הבקשה. החברה הזרה תידרש לשכור משרד בדרגה A לפני האישור, משום שהסכם השכרה רשום הוא אחד מדרישות הקדם לאישור משרד ייצוג.

2. הבקשה : מסמכי הבקשה ומסמכים תומכים של משרד הייצוג צריכים להיות מוגשים לבחינה ולאישור. רשויות הבחינה והאישור יהיו לרוב ה- MOFCOM , אך חברות זרות בתעשיות מסוימות כגון בנקאות, ביטוח, חוק, חשבונאות ומדיה ייאלצו להגיש בקשה לרשות של התעשייה הספציפית. לאחר אישור הבקשה ינפיקו רשויות הבחינה והאישור תעודת אישור, לרוב בעלת תוקף התחלתי של שלוש שנים.

3. רישום : יש להשלים את הרישום תוך 30 יום לאחר הנפקת התעודה. יש להגיש בקשה ומסמכים תומכים לסניף המקומי של SAI C - משרד התעשייה והמסחר. התהליך אורך לרוב בין חודש לחודשיים, והוא מסתיים בהנפקת תעודת רישום (בדומה לתעודת עסק) שיש לחדש מדי שנה. כל שינוי עוקב חייב להיות רשום במשרד התעשייה והמסחר המקומי.

4. הליכים שלאחר הרישום : משרד הייצוג החדש אמור לרשום את המיקום שלו במשטרה המקומית, להכין אישורים כספיים ואישורי התאגדות, לפתוח חשבון מט"ח, להירשם במשרד המס המקומי והלאומי,להשלים את רישומי המכס (במטרה לייבא ציוד משרדי ולספק צרכים יום-יומיים לצוות העובדים), ולהירשם ב- FESCO כדי לגייס צוות עובדים סיני. הנציג הבכיר צריך להגיש בקשה ולקבל אשרת תושב מהמשטרה.

משרד הייצוג רשאי להתחיל בפעילותו רק לאחר השלמת ההליכים. הרישום קודם אפילו ל הפצת כרטיסי עסק, הקמת קווי תקשורת ישירים והשגת אשרת כניסה או דירה לנציג הבכיר (הדרישות המאוחרות יותר עבור אשרת התושב של הנציג הבכיר).

סגירת משרד ייצוג עלולה להפוך לתהליך ארוך במיוחד במידה שהיא לא מנוהלת כראוי, במיוחד אם המשרד לא הוקם בתיאום עם חוק ההשקעות הסיני אלא באמצעות קשרים אישיים. המערכת החוקית של סין נעשית שקופה יותר ויותר והגופים המנהליים אוכפים את החוק באופן מוגבר, כך שכדאי לעשות את הדברים כראוי, מה גם שכך ניתן להבטיח את קיומן של תכניות ארוכות טווח בשוק הסיני.

ראשית כל, יש להגיש מספר מסמכים לרשויות הרלוונטיות. למשרד התעשייה והמסחר יש להגיש טופס ביטול והסבר מפורט של הסיבות לסגירת המשרד. כמו כן יש להגיש בקשה לוועדת הסחר הזר ושיתוף הפעולה הכלכלי ( COFTEC ). מנהל משרד הייצוג וגם הניהול הכללי של חברת האם חייבים לחתום על הטופס. חברת האם צריכה להגיש בקשה נפרדת, חתומה בחותמת החברה. כמו כן, על הוועד המנהל של החברה לקבל החלטה רשמית עלסגירת המשרד. הצהרה המציינת שהמשרד צפוי להיסגר, חתומה בידי יו"ר הוועד של חברת האם, מתקבלת גם היא לפעמים.

לאחר מכן, על הבנק לספק הודעה המאשרת את ביטול חשבון הבנק של משרד הייצוג. יש להגיש לרשויות הבחינה והאישור המקוריות את תעודות תשלום המסים והקבלות של רשות המס הלאומית והמקומית, בנוסף להצהרה קצרה על יישוב החובות והאשראי. רשות המס תדרוש את אישור דו"ח הסגירה החשבונאי על ידי חברת חשבונאות ציבורית מורשית. אישור ההתאגדות, האישור הכספי ורישיון העסק חייבים להיות מוחזרים למשרד התעשייה והמסחר. במידה שכל המסמכים הדרושים סופקו והמסים שולמו, הליכי הסגירה יארכו כשבועיים.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני