• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיהמיסוי במדינות שונותבריטניה תוכנית לגילוי מרצון על העלמות מס באמצעות מקלטי מס

בריטניה: תוכנית לגילוי מרצון על העלמות מס באמצעות מקלטי מס

11.07.2009

בריטניה:
גילוי מרצון וחנינה בשל העלמות מס
בעקבות שימוש במקלטי מס

קומפני אקספרס- ישראל

תכנית חנינה חדשה למעלימי מסדרך חברות אופשור היא אחת ממספר אמצעים חדשים עליהם הודיע שר האוצר של בריטניה אליסטייר דרלינג במסגרת תקציב 2009, שנועד לגייס תוספת של מיליארד ליש"ט להכנסות מס במהלך השנתיים הקרובות.

תכנית החנינה, "New Disclosure Opportunity" או NDO , תחל בסתיו 2009 לתקופה מוגבלת כדי להעניק לתושבי בריטניה בעלי חשבונות בנק בחו"ל שהתחמקו ממס "הזדמנות אחת סופית" לגילוי החשבונות. אלה שיבחרו להסתייע בתכנית יצטרכו לשלם את חובות המס שלהם, ריבית וקנסות. את הפרטים המדויקים של שיטת "המקל והגזר" תפרסם הממשלה רק בשלב מאוחר יותר של השנה.

פרשנים טוענים כי היוזמה מבורכת אך חסרה בפרטים. לדבריהם, הדבר ימנע מבעלי החשבונות להסדיר כראוי את ענייניהם עם ה– HMRC , רשות המכס והמסים של בריטניה, ולהחזיר את עסקיהם לדרך הישר. בנוסף, הם אומרים, ההודעה על שירות החנינה פורסמה כבר בשנה שעברה בדו"ח שקדם לתקציב. כעת פורסמה אותה ההודעה כאשר המידע החדש הוא על כך שהתכנית תפעל מסתיו 2009 עד מארס 2010. בנוסף אין כל פרטים בנוגע לאמצעי הגילוי, כגון גובה הקנס שיוטל על בעלי החשבונות.

לדברי הפרשנים, ה- HMRC עדיין אוסף מידע על בעלי חשבונות אופשור כאשר הוא שולח הודעות למוסדות פיננסיים במדינות אופשור ומכריח אותם לספק מידע על לקוחותיהם. אין ספק, הם מזהירים, ש- HMRC יעשה זאת נגד אלה שלא ישתמשו בשירות הגילוי החדש.

כ-60 אלף איש השתתפו בתכנית הממשלה הקודמת לחנינה אופשור ב-2007. על חובות מס שהוצהרו לשירות הגילוי הוטל קנס מקסימאלי של 10% מהמס שעדיין לא נפרע (בנוסף לתשלום המס המלא וחוב רבית). לרוב הוטלו קנסות של לפחות 30%, ולעתים גם עד 100%.

בנוסף הודיעה הממשלה על חבילת אמצעים שנועדו להפיק כמה שיותר רווחים ממערכת המס במהלך השנים הבאות. בין האמצעים:

· הממשלה מחוקקת חוקים שיאפשרו ל- HMRC לפרסם שמות חברות ופרטים שהוטל עליהם קנס לאחר שהצהירו באופן מוטעה על מס מעל -25 אלף ליש"ט.

· מי שהוטל עליו קנס לאחר שדיווח באופן מוטעה על מס של לפחות 5,000 ליש"ט יידרש לספק מידע נוסף על ענייני המס שלו למשך עד 5 שנים, זאת כדי להבטיח שיש ברשותו מערכות מתאימות לביצוע החזרי מס נכונים, ועל מנת לאפשר ל- HMRC לפקח על מילוי דרישות המס העתידיות שלו.

· הממשלה הציעה כי רואי חשבון בכירים בחברות גדולות יחויבו לוודא באופן אישי שישנם אמצעי שליטה מתאימים להכנת חישובי מס מדויקים.

· שירות הגילוי ייתן ל- HMRC אזהרה מוקדמת על תכניות להעלמות מס. HMRC יחל בדיונים עם קבוצות בעלות עניין במטרה להרחיב את "חותמת האיכות" שמשתמשים בה כדי לזהות העלמות מס.

· בעקבות התייעצויות, הודיעה הממשלה על הצגת חקיקה שתתמודד עם העלמת מס בשני תחומים המערבים מוצרים פיננסיים. החקיקה תמנע העלמת מס על רביות, ותכניות להעלמת מס המבוססת על חקיקה קיימת נגד העלמת מס על מכירת זרמי הכנסה.

· הממשלה הודיעה על אמצעים להתמודדות עם העלמת מס בה נעשה שימוש בניירות ערך הניתנים להמרה בתוך קבוצה, על מנת ליצור אסימטריה חשבונאית והפסדים מלאכותיים על הלוואות ונגזרות.

· חוק חדש יעצור את השימוש בתכניות להעלמת מס המבקשות לנצל את חוקי התאמת מס המרת מטבע זר. רווחים או הפסדים מהמרה על הלוואות או נגזרות מטבע לא ייחשבו לצרכי מס, רק אם הם לא נעשו לשם סידורים להעלמת מס.

· הממשלה תבהיר את הכללים שמספקים הקלות על המס הבריטי לעומת מס זר החייב בתשלום על הכנסה זרה (הקלת מיסוי כפול), והחוקים העוסקים בדיבידנדים זרים. שינויים אלה, שייכנסו לתוקף ב-22 באפריל, ימנעו ניכוי של מס זר על קבלת דיבידנדים זרים על ידי חברה, כאשר המחיר הכלכלי של המס הזר לא שולם על ידי החברה, וכדי להבטיח שבנקים ישתמשו ביחס הגיוני של מחירי המימון שלהם בחישוב הקלת כפל המס.

· הממשלה הודיעה על צעד שנועד למנוע העלמת מס במקרה בו עובד או דירקטור של חברה מקבל דיור באמצעות חוזה שכירות בהטבה, ולא בשכר דירה מלא עבור השימוש בנכס. החל מה-22 באפריל, אלו החתומים על חוזה שכירות בהטבה יצטרכו לשלם מס וביטוח לאומי כאילו ששילמו שכר דירה מלא.

· הממשלה הודיעה על צעד שישנה את המשטר בים הצפוני כך שיבטיח שחברות לא יוכלו לקבל הקלות מס על תשתיות גז ודלק שיצאו מכלל שימוש, מספר שנים מראש לפני התרחשות הפעילות שגרמה לכך. כמו במקור, הקלת מס עבור ההוצאה תוחל רק במקרה שאכן התבצעה עבודה שגרמה להוצאה מכלל שימוש.

· ה- HMRC יפרסם תוך זמן קצר הודעה על תכניות העלמות מס נבחרות שנחשבות לבלתי יעילות, זאת על מנת להניא מעלימי מס פוטנציאליים מלהשתמש בהן.

· הודעה שתפורסם בקיץ תקבע את הנושאים והגישות הפוטנציאליים להסדרים פיננסיים מובנים מסוימים, שעל אף שלא נועדו להעלמת מס, נועדו לעקוף את משרד האוצר באמצעות הקלות מס, סיכון מסחרי שאחרת יילקח על ידי הקבוצות בשל עסקאות כאלו.הממשלה מאמינה שהסיכונים הכלכליים צריכים להתחלק בין משרד האוצר ובין העסקים.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני