• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםביטוח לאומיבעלי שליטהנקודת האיזון להתאגדות עצמאים או שכירים בכירים כחברה

נקודת האיזון להתאגדות עצמאים או שכירים בכירים כחברה

27.07.2009

נקודת האיזון להתאגדות כחברה באוגוסט 2009

רמי אריה, עו"ד רו"ח

נק' האיזון האפקטיבית להקמת חברה היא בסך של 22,000 ₪ ברוטו לחודש צפוי שאלפי עצמאים ומנהלים בדרגות בכירות יתאגדו כחברה מיום 1.8.2009.

בעקבות הכפלת התקרה בחייבת בדמי ביטוח מסך של 28,415 ₪ ברוטו לסך של 76,830 ₪, בתוקף מיום 1.8.2009 ועד סוף שנת 2010 קופץ נטל המס השולי לשיעור של 58% לגבי הכנסות העולות על סך של 37,890 ₪ ברוטו לחודש, לכן, כדאי לעצמאים ומנהלים להתאגד כחברה ולהעביר אליה את פעילותם בגדי לשלוט על נטל הס שיחול על הכנסתם ולהימנע מלשלם 58% מס על הכנסתם, ובמקרים מסוימים אף לצמצם את שיעור המס עד ל- 25% מס חברות בלבד. זאת מכיוון ודיבידנדים מהחברה פטורים מביטוח לאומי.

מתחשיבים (אשר הקישור אליהם מופיע מטה) שנערכו ע"י רו"ח חן לבון ורו"ח אלישע סער, עולה כי נק' האיזון שבה כדאי לעצמאי או לשכיר לפעול כחברה היא בכנסה של כ-42,000 ₪ לחודש – זאת כאשר הוא מושך את כל הכנסתו החודשית לצריכה עצמית.

מכיוון ורק בהכנסה כזו נוצר פער של 1,000 ₪ גידול בנטו לחודש שיכסה את תוספת עלות ניהול החברה בחודשית (הנה"ח וראיית חשבון).

אולם, אם אותו עצמאי או שכיר בוחר להשאיר אפילו רק שיעור של 25% מהכנסתו החודשית בחברה שיאגד ללא משיכתה לצריכה עצמית, יורדת נק' האיזון להקמת חברה להכנסה חודשית בסך של 22,000 ₪ בלבד זאת מכיוון שעל התוספת שמעל 18,000 ₪ משלמים רק מס חברות בשיעור של 25% במקום כ-58% מס הכנסה וביטוח לאומי. כלומר, נוצר חיסכון בסך של 1,000 ₪ בחודש לכיסוי עלויות החברה הנוספות.

למעשה, הכנסה חודשית בסך של 22,000 ₪ היא נק' האיזון האפקטיבית להחלטה ולכל המשתכר מעל לסכום זה כדאי להתאגד כחברה ולהעביר אליה את פעילותו.

זאת אף בלא שלקחנו בחשבון את היתרונות הנוספים בפעילות כחברה.

ההנחה כי זו נק' האיזון האפקטיבית, נובעת מהעבודה לפיה היות וככלל כל עצמאי או שכיר מותיר רבע מהכנסותיו מעל 18,000 ₪ לחודש לצורך השקעה לצורך רכישת ציוד, רכב, או מלאי ובכל מקרה אף אם אינו חייב בהשקעה חזרה בעסק הוא תמיד יכול להשקיע את הרבע הנוסף בנדל"ן (החזר משכנתא) או בפיקדונות או בניירות ערך במסגרת החברה רק לזכור כי טרם מועד משיכתם, יהיה כדאי לו לבקש להיחשב כחברה משפחתית כדי לא לשלם על הרווחים מהם יותר מ-20% מס כאילו היה יחיד.

למי שכבר פועל כחברה או יתאגד בעתיד, כדאי לשים לב, כי בכל מקרה לפי התחשיבים שנעשו לא כדאי למשוך משכורת מעל לסך של 18,000 ₪ לחודש אלא למשוך את היתרה כדיבידנד ובכך לחסוך על יתרת ההכנסה שתימשך כדיבידנד את החבות בתשלום ביטוח לאומי.

כמובן, שלהתאגדות כחברה יש עוד הרבה השלכות שכל אחד צריך לשקול לעצמו מעבר לחישוב נטל המס, אך ככל שמדובר בהכנסה חודשית שוטפת מפעילות עסקית או משכר עולה שאכן נק' האיזון האפקטיבית היא בסך של 22,000 ₪ ברוטו לחודש.

לאור המסקנות האמורות, צפוי כי שוב יעדיפו אלפי עצמאים ושכירים להתאגד כחברות מיום 1.8.2009, ממש כפי שקרה בפעם הקודמת שבוטלה התקרה לתשלום ביטוח לאומי ביולי 2002.

כולל בעלי מקצועות חופשיים כגון: עו"ד, רו"ח רופאים ואדריכלים ומנהלים בכירים במשק.

לסיכום, אציין כי אינני מקבל את עמדת רשות המיסים כי אסור לשכירים בכירים להתאגד כחברה.

זכות ההתאגדות היא עיקרון יסוד במדינה דמוקרטית וכל אדם רשאי לפעול במסגרת תאגיד אם הוא רוצה בכך ומדווח עליו כחוק. כך היה גם בשנת 2002 וכך גם היום.

לתחשיב של רו"ח אלישע סער – לחץ כאן!

חיסכון במס במסלול משכורת ודיבידנד

לתחשיב של רו"ח חן לבון – לחץ כאן!

נק' האיזון – המודל הדינאמי

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני