• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיהמיסוי במדינות שונותבריטניה תכנית החנינה לבעלי חשבונות בחו ל תתחיל בספטמבר

בריטניה: תכנית החנינה לבעלי חשבונות בחו"ל תתחיל בספטמבר

16.10.2009

בריטניה: תכנית החנינה לבעלי חשבונות בחו"ל תתחיל בספטמבר

קומפני אקספרס ישראל

תכנית החנינה הבריטית לבעלי חשבונות בנק בחו"ל החלה ביום 1 בספטמבר, 2009. התכנית החדשה, New Disclosure Opportunity (NDO), פורסמה על ידי שר האוצר אליסטייר דרלינג בתקציב 2009 כאחד מהאמצעים הרבים שנועדו להגדיל את הכנסות המדינה ממסים. לפי התכנית, הקנס שיוטל על מי שיגלה באופן מלא הכנסה המקושרת לחשבון מס לא מוצהר בחו"ל יהיה בשיעור של 10% - הנמוך באופן משמעותי מהשיעור המשולם במקרה רגיל.

עם זאת, רק אלה המדווחים באמצעות ניירת יוכלו להגיש בקשה לחנינה החל מה-1 בספטמבר. המגישים באמצעים אלקטרוניים ייאלצו להמתין חודש נוסף כדי לבצע את הגילוי, אך יוכלו להגיש את פרטיהם לרשות המכס והמסים עד ה-12 במארס, והדד ליין, תאריך היעד למגישים באמצעות ניירת יהיה ב-31 בינואר.

תכנית הגילוי הקודמת, Offshore Disclosure Facility (ODF), הביאה לממשלה רווח נקי של כ-400 מיליון ליש"ט בתוספת מס, אך לתכנית החדשה נקבע יעד שאפתני יותר של 2 מיליארד ליש"ט.

לדברי פרשנים, גבולות הזמן של 20 שנה שנקבעו בקמפיין של 2007 הרתיעו בעלי חשבונות רבים מלגלות את ההכנסות שלהם. טווח הסכומים שהיה עליהם לשלם, ללא קשר לשאלה האם הם מוצדקים או לא, היווה גורם מרתיע משמעותי בשל המשימה הכמעט בלתי אפשרית של השגת או יצירת תיעוד מדויק של תקופה כה ארוכה.

באופן נורמאלי, התקופה שבה נתבקשו משלמי המסים להסדיר פיגור בתשלומים היא של 6 שנים. עם זאת, ברוב המקרים שיעור הקנס על תשלום מס באיחור הוא גבוה יותר מאשר השיעור של 10% שמציע ה-NOD.

"אם יחידים חייבים ללכת אחורה רק למספר שנים בודדות, דוחות בנקאיים ומסמכים אחרים עדיין זמינים להשגה, כמו גם הזיכרונות שעדיין לא התעמעמו", אומר ג'ון קסידי, שותף במשרד רואי חשבון ויועצים עסקיים. "הסכומים המדוברים בדרך כלל לא מפחידים כל כך אך את משלם המסים, אך רשות המכס והמסים עדיין מרוויחה המון בשביל מעט מאוד עבודה".

"התקופה המקסימאלית של התכנית החדשה צריכה להיות קצרה – 10 שנים או פחות – כדי להמתיק את ההצעה לבעלי החשבונות בחו"ל וכדי לספק תמריץ אמיתי עבורם כדי 'להתנקות'". טוען קסידי. "כך רשות המכס והמסים תוכל לגבות עוד כספים ורשימת בעלי החשבונות שיש לחקור תתקצר. מאחר שנראה שזו תכנית חנינת המס האחרונה, תכנית 'קצרה ומתוקה' תביא לתוצאות הטובות ביותר לכל הצדדים".

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני