• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמיסוי שווי רכב צמודהוצאות רכב מוגדלות למוניות לרכבי סיור ולרכבי מורי נהיגה

הוצאות רכב מוגדלות למוניות, לרכבי סיור ולרכבי מורי נהיגה

01.02.2010

הוצאות רכב מוגדלות למוניות, לרכבי סיור ולרכבי מורי נהיגה

רמי אריה עו"ד רו"ח

סוף סוף הוסדר מעמד ניכוי הוצאות החזקת המוניות ורכבי מורי הנהיגה בתקנות מס הכנסה לצורכי מס. ועדת הכספים של הכנסת אישרה כבר בסוף 2009 את תיקון תקנות הוצאות רכב, לפיו ניתן לתבוע הוצאות החזקת רכב מוגדלות רטרואקטיבית למוניות, רכבי סיור ולרכבי מורי נהיגה. התיקון נעשה בתקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב) (תיקון), התש"ע-2009. התקנות יחולו לגבי הוצאות החזקת כלי רכב אלו מיום 1.1.2008 ואילך.

למרות שהתיקון טרם פורסם ברשומות, הרי הוא כבר מופיע בחוברת הניכויים שפורסמה על ידי רשות המיסים לשנת 2010 בדברי ההסבר, כדלקמן:

רכב שסיווגו M1 וסיווג המשנה שלו הוא אוטובוס ציבורי או מונית (כאמור בתקנות תעבורה): יוכרו למס הוצאות הרכב לפי סכום הוצאת החזקת הרכב בניכוי שווי השימוש ברכב כפי שנקבע בתקנות שווי השימוש, או יוכרו הוצאות הרכב בסכום בגובה 90% מהוצאות החזקת הרכב, לפי הגבוה.

רכב שסיווגו M1 וסיווג המשנה שלו הוא רכב סיור או רכב מדברי (כאמור בתקנות התעבורה): סכום הוצאת החזקת הרכב בניכוי שווי השימוש ברכב כפי שנקבע בתקנות שווי השימוש, או יוכרו למס הוצאות החזקת הרכב בגובה 80% מהוצאות החזקת הרכב, לפי הגבוה.

רכב שסיווגו M1 וסיווג המשנה שלו הוא רכב שצוין ברישיון הרכב שלו רכב להוראת נהיגה (כאמור בתקנות התעבורה): סכום הוצאת החזקת הרכב בניכוי שווי השימוש ברכב כפי שנקבע בתקנות שווי השימוש, או סכום בגובה 77.5% מהוצאות החזקת הרכב, לפי הגבוה ובלבד שבבעלות הנישום רכב כאמור אחד בלבד, ולגבי מי שבבעלותו 2 כלי רכב כאמור, שלגבי אחד מהם בלבד צוין ברישיון הרכב שהוא בעל תיבת הילוכים אוטומטית במקום "77.5%" יקראו 68%. לא חל כל שינוי לגבי סוגי כלי רכב אחרים.

בסעיף 1 לתקנות הנ"ל שונתה ההגדרה של "רכב" כדלהלן: במקום "רכב נוסעים פרטי, רכב פרטי דו שימושי, רכב מסחרי אחוד ורכב מסחרי בלתי אחוד" יבוא "רכב שסיווגו M1 ורכב שסיווגו N1 ". לשם הבהרה הרי רכב M1 (קטגוריה m : הסעות הוא רכב שבו עד 8 מושבים (פרט לנהג) ומשקלו הכולל המותר הוא עד 3.5 טון.רכב N1 (קטגוריה n : משא): רכב שמשקלו הכולל המותר הוא עד 3.5 טון.

לפי הסיכום מיום 11.6.2009 של משרד האוצר עם לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, יעמוד שיעור הפחת על רכב להוראת נהיגה על 25% לשנה (במקום 20%), יש להניח כי סיכום זה חל גם על מוניות ועל רכבי סיור המפורטים בתקנות, העובדים בתנאים קשים.

נוסיף, כי למעשה התיקון האמור, קובע הוראות לגבי כלי רכב האמורים, שלא נכללו בתקנות ניכוי הוצאות רכב ובתקנות שווי רכב צמוד עד כניסת התיקון לתוקף. זאת משום שאוטובוס ציבורי זעיר ומוניות הן "רכב ציבורי" כהגדרתו בתקנות התעבורה, ואילו רכבי סיור ורכב מורי נהיגה הם "רכב עבודה" כהגדרתו בתקנות וכפי שאושר אך לאחרונה בפס"ד עיריית נהרייה. כל אלו מעולם לא נכללו בהגדרת "רכב פרטי" בתקנות המס המפנות להגדרה זו בתקנות התעבורה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני