• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיהמיסוי במדינות שונותשינויים דרמטיים במשטר המס בארצות הברית

שינויים דרמטיים במשטר המס בארצות הברית

20.04.2010

 

שינויים דרמטיים במשטר המס בארצות הברית

ד"ר אבי נוב, עו"ד

 

שינויים דרמטיים במשטר המס בארצות הברית, בשילוב עם הקלות המס בישראל לעולים חדשים, יגרמו למעבר של יהודים עשירים רבים לישראל. כך קובע ד"ר אבי נוב, מנהל תחום מיסוי בינלאומי במשרד עו"ד ורו"ח רמי אריה.

לדברי ד"ר נוב, המשבר הכלכלי, וכעת הרפורמה של ברק אובמה במערכת בריאות, חייבו את הממשל האמריקאי למצוא מקורות תקציביים נוספים כדי לממן את הגירעון העצום שלהם. הפתרונות של ממשל אובמה הוא להחמיר את הרגולציה בכל הקשור להעברת כספים למקלטי המס, לסגור פרצות מס, וכמובן להעלות את המס על העשירים.

ד"ר נוב מעריך כי חקיקה חדשה שנחתמה על ידי הנשיא אובמה ביום 18 למרץ 2010, תקשה מאוד על אזרחי ארצות הברית להימנע מתשלום מיסים באמצעות הסתרת כספים במקלטי מס ובחשבונות בנק זרים. ההוראה המרכזית בחקיקה חדשה קובעת כי תאגיד פיננסי זר הפועל בארצות הברית צריך להעביר לרשויות מידע על חשבונות בנק שהוא פותח עבור אזרחי ארצות הברית. הכוונה היא לשמות של בעלי החשבונות ולסכומים המופקדים.

בנוסף לאמור, ד"ר נוב מסביר כי הממשל האמריקאי הגיע למסקנה כי הדרך היחידה למימון הגירעון וההוצאות הממשלתיות האדירות, היא באמצעות הטלת מיסים. השינויים הצפויים הם כדלקמן:

·        בשנת 2011 שיעור המס השולי בארצות הברית לבעלי שכר גבוה אמור לעלות מ-35% כיום, ל-39.6%.

·        שיעור מס רווחי הון אמור לעלות מ-15% כיום ל- 20% בשלב הראשון (החל משנת 2011), ואילו בשלב השני (החל משנת 2013), שיעור המס יעלה ל - 23.8%.

לדברי ד"ר נוב, השינויים במשטר המס בארצות הברית בשילוב עם הקלות שונות במס בישראל, הופכים את מדינת ישראל לגן עדן לתכנוני מס. כדאי מאוד לישראלים המתגוררים בארצות הברית (ובכלל זה גם יהודים שהם אזרחי ארצות הברית) להפוך כיום להיות תושבי ישראל, ובמיוחד אם הם מתכוונים לעשות אקזיט בחברת הייטק, שכן מכירת המניות אמורה להיות פטורה ממס רווחי הון גם בארצות הברית וגם בישראל.

ההקלות לעולים חדשים ותושבים חוזרים בישראל כוללות מתן פטור ממיסוי ומדיווח לתקופות שבין חמש לעשר שנים, על נכסים והכנסות שמקורן מחוץ לישראל. הפטור מוענק לכל סוגי ההכנסות, החל מהכנסות מריבית ומדיווידנד שמקורם בחו"ל, הכנסות משכירות, משלח יד ומשכורות מעבודה נוספת, הכנסות מעסק וכלה ברווחי הון במכירת נכסים מחוץ לישראל. ההקלות משמעותיות במיוחד לבעלי עסקים בחו"ל.

בנוסף, בעקבות חוק להתייעלות כלכלית, נוספה הוראה חדשה המאפשרת הענקת פטור ממס הכנסה ומדיווח לעשר שנים נוספות (ובסך הכל 20 שנה), ביחס לעולים חדשים ומי שיוגדר כ"תושב חוזר ותיק", ובלבד שמקבלי ההטבה ישקיעו השקעה משמעותית בישראל בתוך שנתיים מיום שעלו לישראל או מהיום שחזרו לישראל.

 

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני