• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלהחזרי מס דחופים לעסקים שנפגעו בשריפה ביערות הכרמל

החזרי מס דחופים לעסקים שנפגעו בשריפה ביערות הכרמל

07.12.2010

החזרי מס דחופים לעסקים שנפגעו בשריפה ביערות הכרמל

רמי אריה עו"ד רו"ח

עצה לבעלי העסקים נפגעי השריפות ביערות הכרמל, מבית המלון והצימרים ועד האומנים בעין הוד, היות וצפויים לכם השנה הפסדים עקב נזקי השריפה, זכותכם לדרוש את המיסים ששילמתם בשנת 2010 כולם או חלקם בחזרה הן ממס הכנסה והן מביטוח לאומי.

הפיתרון המהיר לפיצוי הניזוקים מהשריפה, במקום להקים ועדות חדשות למתן מענה ופיצוי לנזקים שמגרמו לתושבי הצפון, היה לקבוע במעשה חקיקה מהיר מנגנון פיצוי לנזק הישיר ולנזק העקיף שנגרם לנפגעי השריפה בצפון באמצעות מס רכוש וקרן הפיצויים, בדיוק כפי שנעשה במהלך מלחמת לבנון השנייה בחקיקה מהירה.

פיתרון זה הוא הטוב ביותר שכן לאנשי מס רכוש וקרן הפיצויים יש את המנגנונים ואת השמאים לקבוע החלטות פיצוי מהירות במקרה של נזק עקב השריפה לכל הנפגעים ממנה. אלא, שכרגע חוק מס רכוש מפצה רק בגין נזקי מלחמה ואיבה ויש להוסיף לו גם הוראת חקיקה מפורשת שתאפשר פיצוי גם בגין נזקי טבע שהם אסון לאומי.

הפיתרון העקיף האפשרי ואף אפשר לנקוט בו במקביל, הוא לאשר לכל בעלי העסקים שנפגעו מהשריפה החזרי מס מיידיים בגין שנת המס 2010. החזרי מס אלו מגיעים להם לפי הוראות סעיף 17(6) לפקודת מס הכנסה הקובע כי כל ההוצאות שהוצאו למניעת פגעי טבע ובענייננו לשיקום נזקי הטבע מוכרים כהוצאות מוכרות למס בשנת המס שבה נגרם הנזק. כך גם ככל שרואים הוצאות אלו כהוצאות לשמירה על הקיים לפי הפסיקה.

כל הנדרש הוא כי בעל עסק שנפגע מהשריפה יגיש בקשה להחזר מס ההכנסה ששילם בשנת 2010, בצרוף פירוט הכנסותיו בשנה זו לאחר הפחתת אומדן ההוצאות שיהיה עליו לשאת בהם עקב השריפה. כמובן שאם הניזוק מבוטח בחברת ביטוח נגד נזקי שריפה עליו להפחית מההוצאות את סכומי הביטוח שיקבל מהביטוח.

יפה תעשה רשות המיסים בישראל באם תודיע כי סעיף 17(6) לפקודת מס הכנסה יפורש בפרשנות מרחיבה כמאפשר הוצאות גם בגין שיקום הנזקים או תיראה את הוצאות השיקום כשמירה על הקיים לפי הפסיקה שכבר קיימת בעניין, ותיתן הנחייה לפקידי השומה לאפשר החזרי מס מהירים לניזוקים שייראו כי מגיעים להם החזרי מס עקב הפסדיהם מהשריפה באופן מהיר ודחוף. כך גם לגבי החזר ביטוח לאומי ששולם לפי ההכנסות טרם קיזוז הפסדי השריפה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני