• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמיסוי שווי רכב צמודשווי רכב צמוד יעלה בשנת 2011 רק לרכב צמוד שערכו עד 130 000 ש ח

שווי רכב צמוד יעלה בשנת 2011 רק לרכב צמוד שערכו עד 130,000 ש"ח ‏

30.01.2011

עודכן שיעור שווי השימוש הלינארי ‏

רשות המיסים בישראל

רשות המיסים בישראל הודיעה ביום 17.1.2011 כי שיעור שווי השימוש עבור כלי רכב צמודים יעלה משנת 2011 ואילך ל-2.48% ולא ל-2.5% כפי שתוכנן. ההחלטה על כך התקבלה על ידי מנהל רשות המסים על בסיס החקיקה לאחר משא ומתן עם הארגונים הכלכליים והסתדרות העובדים.

שיעור שווי השימוש החדש יחול על כל כלי הרכב שנרשמו מיום 1.1.2010 ואילך. תקרת המחיר לעניין חישוב שווי השימוש, לאחר העדכון למדד המחירים לצרכן, תעמוד על 477,830 ש"ח. הפחתת שווי השימוש עבור רכב היברידי תעמוד על 530 ש"ח לחודש. רשות המסים מפרסמת את הסכומים של זקיפת שווי השימוש לכל דגם רכב, באתר

https://www.shaam.gov.il/mm-usecar/

המשמעות המעשית של הודעה זו היא כי שווי רכב צמוד יעלה משמעותית ב- 0.44% ממחיר הרכב, רק לגבי כלי רכב שערכם עד 130,000 ש"ח שהם מרבית כלי הרכב הצמודים לעובדים כיום.

בשנת 2010 היה שווי הרכב בגינם רק בשיעור של 2.04% וכעת יעלה בשנת 2011 ל- 2.48%.לעומת בעלי רכב צמוד שערכו גבוה יותר מ- 130,000 ש"ח לא ישלמו יותר ולו ב- 1 ש"ח בשנת 2011 לעומת שנת 2010. לזה כנראה קוראים מס פרוגרסיבי !

הוסף למועדפים

דרוגים

דרג

תגובות גולשים

שלח תגובה
  • mstolar  (01/02/2011 14:55)
    הרי כפי שנכתב לפני, המס הוא אכן פרוגרסיבי. ולגיטימי באופן מסויים למסות את ההטבה, אבל למה לוקחים מהמעמד שמשלם את הכל מכיסו (ויש לו רכב שערכו מתחת ל-130K) ואילו לעשירים שממילא מקבלים גילום של ההוצאות, לא מעלים בכלל?! ובכלל, הרכב שלי (רכב חברה) הוא רכב בן 5! אני לא מבין למה שאני אשלם שווי שימוש דומה לרכב בן שנה. ההוגן היה לשלם לפי שווי שוק ולא לפי קבוצה וכדומה. ואם הטיעון שהשוק יתמחר את הרכבים אחרת, אזי האזרח הקטן רק ירוויח מזה כי אז הוא יוכל לרכוש רכב בקלות גדולה יותר (המדינה תמיד תרוויח, גם מהדלק)
  • erezarmo  (01/02/2011 10:35)
    ההחלטה המקורית היתה להעלות לכולם את אחוז שווי המס לאיזור ה-2.5%. התקבלה החלטה לתת הטבה למשך שנה אחת לבעלי הרכבים הזולים יותר. איך אתם מצליחים להפןך את ההטבה הזו למשהו נגדם? לדעתכם כל סיום הטבה, גם אם היא הוגדרה מראש כזמנית, הוא בעליל פגיעה במקבל ההטבה? בנוסף המס עדיין פרוגרסיבי למדי, שכן המס המשולם תלוי ישירות במדרגת המס של העובד - שהיא פרוגרסיבית, וערך התשלום תלוי ישירות בשווי ההטבה. אתם מצפים שבנוסף לשני כלי הפרוגרסיביות האלה תהיה רמת פרוגרסיביות שלישית. אני שכיר בהיי-טק שהחליט לוותר על הרכב הצמוד, אבל, בניגוד לדעה הרווחת, חושב שהטלת מס אמת על הרכב הצמוד היא לגמריי הוגנת. הדבר היחיד שמעוות הוא שיש תקרה לשווי המס, שכן דווקא העשירים ביותר יוצאים נשכרים. על זה צריך להיאבק ולא נגד ההחלטה הבסיסית הצודקת.
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש נובמבר
לא רשומים אירועים לחודש ינואר