• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיהמיסוי במדינות שונותמבצע מוזל לגילוי מרצון על הכנסות מחוץ לישראל

מבצע מוזל לגילוי מרצון על הכנסות מחוץ לישראל

20.11.2011

מבצע מוזל לגילוי מרצון על הכנסות מחוץ לישראל

רמי אריה, עו"ד רו"ח שחר נח, עו"ד

ביום 15.11.2011 הודיעה רשות המיסים על מבצע מוגבל בזמן, לפיו היא תאפשר למעלימי נכסים והכנסות מחו"ל לדווח על הכנסתם בישראל, ללא נקיטת סנקציות פליליות כנגדם ותוך הקלות משמעותיות בחבויות המס שיחולו על המדווחים בגילוי מרצון.

זהו פיתרון מצוין להרבה מתושבי ישראל אשר מחזיקים נכסים וחשבונות בחו"ל. ככל שיצטרפו למבצע הגילוי מרצון, יוכלו להשתמש בכספים שצברו בחו"ל ללא חשש בישראל, לא מרשות המיסים לא מהרשות להלבנת הון בישראל. בפועל, יש כאן מתן "הכשר" לכספים בכפוף לתנאי הגילוי מרצון שנקבעו.

נזכיר, כי משנת 2003 מחייבת פקודת מס הכנסה דיווח ותשלום מס בגין ההכנסות מנכסים אלו. אלא, שבפועל עדיין רבים לא מדווחים לרשות המסים על הכנסתם ובכך הם מסתכנים באישום פלילי שסופו כופר במקרה הטוב או מאסר ממושך בפועל במקרה הרע, וכן לתשלומי מיסוי גבוהים הצוברים הצמדה, ריבית וקנסות גבוהים.

החידוש המשמעותי במבצע החדש הוא כי במסגרת הוראת השעה יינתנו הקלות מס משמעותיות לרבות פטור מריבית והפרשי הצמדה וקנסות למי שידווח על הכנסות מנכסים שיש בבעלותו מחוץ לישראל, בתנאי שהדיווח ייעשה עד ליום 30.6.2012 לכל המאוחר.

יש לזכור כי כיום הופרה קדושת הסודיות הבנקאית. מדברים על דיסקים שבהם מפורטים עשרות אלפי חשבונות בנק בגרמניה ובשווייץ אשר רשות המיסים האמריקאית שמה עליהם ידה במטרה לתפוס מעלימי הכנסה וכנראה שחלקם המתייחס לתושבי ישראל יועבר גם לרשויות המס בישראל. כמו כן, האמנה למניעת כפל מס בין ישראל לשוויץ ולמדינות אחרות בעולם עומדת להשתנות ולאפשר חילופי מידע רבים ורחבים יותר בין מדינות. אף מדינות האיים כגון: BVI או איי קיימן, גיברלטר וכדומה, שבאופן מובהק שימשו בעבר כ-"מקלטי מס", משתפות כיום פעולה עם רשות המיסים האמריקאית ועם ארגון ה- OECD בחילופי מידע. כל אלו יביאו במוקדם או במאוחר לחשיפת מרבית חשבונות הבנקים והנכסים של תושבי ישראל בחו"ל.

מבצע הגילוי מרצון לא יחול לגבי תושבי ישראל שלגביהם כבר החלה חקירה או הוצאו שומות מס או פורסם מידע מפליל לגביהם באמצעי התקשורת. אולם, לדעתנו, כדאי להצטרף למבצע אפילו אם יש חשש שמתקיימת חקירה בעניין המדווח. שהרי אם מתנהלת חקירה ממילא יגיעו למדווח גם כך והדיווח ישמש לזכותו ביום הדין. אם לא מתנהלת חקירה יוכל להצטרף למבצע לפי שיסתיים.

אנו ממליצים לבחון מיידית את האפשרות להצטרף למבצע ובכך להקדים תרופה למכה ולפנות לרשות המסים. המבצע מהווה חלון הזדמנויות להסדיר את חבויות המס בגין נכסים והכנסות מחו"ל משנת 2003 ואילך ללא הצמדה וריבית וקנסות וללא חשש מאישום פלילי. כדאי להצטרף ולפתוח "דף חדש" שיאפשר שימוש בכספים שנצברו ללא חשש וכדאי לעשות זאת לאחר בחינה מדוקדקת של הסיכונים והסיכויים טרם הגשת הבקשה לגילוי מרצון.

מניסיון העבר של משרדנו, המצטרפים למבצעי הגילוי מרצון הרוויחו שקט נפשי ואף חיסכון משמעותי בחבויות המס ככל שנערכה החשיבה הנכונה טרם הדיווח. יש לקחת בחשבון כי ההודעה על המבצע אינה כוללת קריטריונים ברורים אימתי יוחלט לכלול את הפונה הספיצפי במסגרת המבצע, ואימתי יינתן פטור מלא מהפרשי הצמדה וריבית או פטור חלקי. בנוסף, נותרת ופתוחה השאלה מה יהיו שיעורי המס שיחולו על הכנסות הפונה מחו"ל, איזה הוצאות יותרו לו בניכוי ועוד. לפיכך, מוצע לבחון בקפידה את המצב המיסויי של הפונה ואת עמדת הוועדה שמונתה לעניין אישור הפניות, בכל מקרה ספיצפי.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני