• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלהארכת המועד להגשת תביעות בגין נזק עקיף עמוד ענן

הארכת המועד להגשת תביעות בגין נזק עקיף "עמוד ענן"

29.04.2013

הארכת המועד להגשת תביעות בגין נזק עקיף "עמוד ענן"

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 24.4.2013 הודיעה רשות המיסים על אורכה נוספת, עד ליום 2.6.2013, להגשת תביעות בגין נזק עקיף בעקבות מבצע "עמוד ענן" לענפי המסחר, התעשייה, השירותים, החקלאות והתיירות.

לצורך הגשת התביעות לפיצוי לעסקים שנפגעו מנזקים עקב פעולות המלחמה במבצע עמוד ענן, כדאי לדעת כדלקמן:

  1. מסלולי הפיצוי – ניזוקים בטווח של עד 7 ק"מ מרצועת עזה יוכלו להגיש תביעות במסלול אדום לפי הנזק הממשי שהיה להם. כל הניזוקים עד טווח של 40 ק"מ מרצועת עזה יוכלו להגיש תביעות במסלול ירוק. במסלול ירוק יינתן פיצוי לפי ירידת מחזורי הפעילות, היעדרות עובדים או גידול בהוצאות, לפי הגבוה ביניהם.

לכן, מומלץ לבדוק בטרם הגשת הפיצוי את המסלול ואת סוג התביעה כך שתיתן את הפיצוי הגבוה ביותר מכל האפשרויות הבאות:

מסלול שכר – פיצוי לקבלת החזר בגין שכר ששולם לעובדים שלא הגיעו לעבודתם בתוספת של 32.5% פיצוי בגין אובדן רווח. הפיצוי יינתן לכל עובד שנעדר מעבודתו בטווח של 0-7 ק"מ מרצועת עזה. בטווח של 7-40 ק"מ מרצועת עזה לרבות מעבר לטווח זה, בגין עובד שנעדר ממקום עבודתו מפני שהשגיח על ילדיו קטנים, מתחת לגיל 14 (הפיצוי מתייחס רק לאחד מההורים). ככלל, תשלום זה מהווה שכר עבודה בסיסי ומלוא הזכויות הסוציאליות עבור הימים בהם נעדרו העובדים מעבודתם.

מסלול מחזורים – פיצוי לקבלת החזר בגין ירידה במחזור העסקי בחודש נובמבר בשל המצב הביטחוני. הפיצוי ייקבע על פי נוסחה שעליה הסכימו הצדדים. הנוסחה תכלול השוואת המחזור העסקי בנובמבר 2012 לעומת החודש המקביל אשתקד ללא השפעות המצב הכלכלי. הפרש המחזורים יוכפל לפי החיסכון בהוצאות המשתנות הנחסכות בכל עסק בנפרד, ויוכפל במקדם כפי שנקבע בתקנות.

מסלול הוצאות – פיצוי לאלו שיש להם הפסדים מהפעילות, יוכלו להגיש בקשת תביעה לקבלת פיצוי בגין הנזק התפעולי שנגרם לעסק בחודש נובמבר, בשל המצב הביטחוני בדרום.

  1. מקדמות על חשבון הפיצוי – אושר כי תשולם מקדמה בשיעור של 50% מסכום הפיצוי בתוך 45 יום מיום הגשת התביעה ומקדמה נוספת בשיעור של 40% בתוך 180 יום מיום הגשת התביעה, יתרת התשלום תשולם עד שבעה חודשים מיום הגשת התביעה. כל זאת במידה ולא ניתנה החלטה סופית בתביעה על ידי מנהל מס רכוש שתינתן עד שישה חודשים מיום הגשת התביעה לכל המאוחר, או שהניזוק לא מעביר פרטים והשלמות מסמכים שנדרשו ממנו על ידי מנהל מס רכוש.
  2. תקופת התאוששות לאולמות שמחות, גני אירועים וענף המלונאות – לענפים אלו ניתנה אפשרות לקבל פיצוי נוסף בגין ירידה במחזורים גם במשך החודשים דצמבר 2012, ינואר ופברואר 2013 (90 יום בנוסף לנובמבר). הפיצוי הנוסף כפוף למינימום ביטול של 30% בהזמנות.
  3. עסק חדש – הובהר כי לגבי עסק חדש שנפתח במהלך שנת 2012 לא יילקח בחשבון כמחזור בסיס, חודשי הרצה, שבהם הייתה פעילות לא מהותית.
  1. מוסד ציבורי זכאי – הזכות לפיצויי תינתן לפי אופי פעילות המוסד ובוטלה החובה שתהיה לו פעילות חודש בחודשו. שיעור הפיצוי במסלול שכר עבודה עודכן ל- 125% במקום 117% בעבר.
  2. נקבעו מסלולים ייחודיים לחקלאים ולקבלנים.
  3. תקרת הפיצוי - נקבעה לפי 1 מיליון ₪ לניזוק.
  4. קיימים שיפורים נוספים והוראת מיטיבות שנאמרו בעל פה במהלך הדיונים בועדת הכספים בעת הדיון באישור התקנות, אשר לא בהכרח יופיעו בתקנות שיפורסמו.
  5. אנו ממליצים על הכנת החומר הנדרש בהקדם, ועומדים לרשותכם לצורך כך בכל עת לקבלת פיצוי מהיר והולם. להבהרות נוספות ולעריכת תביעת הפיצויים - ניתן ליצור קשר עם עו"ד שחר נח במשרדנו.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני