• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

הפרשות לפנסיה עבור עבודה בשבת

24.06.2013

הפרשות לפנסיה עבור עבודה בשבת

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

צו הרחבה (נוסח משולב) לפנסיה חובה לפי חוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957 (להלן: "צו ההרחבה") מחייב את המעבידים לבטח את העובדים בפנסיה מקיפה החל מיום 1.1.08. בהתאם לצו ההרחבה השכר המבוטח הינו שכר העובד ורכיביו כמשמעם בחוק ובתקנות פיצויי פיטורים, ויכלול את שכר הבסיס וכן את כל התוספות הקבועות להן זכאי העובד. עוד נקבע בצו, כי תקרת השכר המבוטח תעמוד על השכר המשולם לעובד או השכר הממוצע במשק, לפי הנמוך.

במידה ובמקום העבודה חל מקור חובה אחר להפרשות סוציאליות המטיבות עם העובד למשל, מכוח הסכם קיבוצי, צו הרחבה, הסדר קיבוצי, חוזה עבודה אישי או נוהג, יופרשו לקופת הגמל כספים בהתאם להגדרת השכר באותו מקור.

נשאלת השאלה האם שעות עבודת העובד בשבת נלקחות לצורך פיצויי פיטורים, שכן אם נלקחות לפיצויי פיטורים אזי על פי צו ההרחבה יש להפריש בגינן.

בפסיקה נקבע, כי כל אימת שהעובד לא עבד למעלה ממשרה מלאה כולל בימי חג ושבת, אין זה מעלה או מוריד באיזה מימי השבוע חלו ימי עבודתו. כלומר, כל ימי עבודתו, לרבות השבת והחג, יבואו במניין הימים לצורך חישוב פיצויי פיטורים.

עם זאת נקבע, כי את שכר השבת והחג, המובאים בחישוב הפיצויים כאמור, צריך יהיה להעמיד רק על גובה שכר העבודה ליום חול (100%) בן 8 שעות עבודה, ואילו תוספת השכר, שניתנה בגין העבודה בשבת או חג, לא תילקח בחשבון לחישוב הפיצויים (דב"ע מז/60-3 גדעון ליפשיץ נ' בית מרגוע מעלה החמישה).

בעניין זה הוסיפה הפסיקה וקבעה, כי תוספות המשולמות בגין עבודה בשעות נוספות, במשמרות, בחגים ובשבתות אינן מהוות חלק משכר היסוד של העובד, ואף אינן נמנות על התוספות אותן יש להביא בחשבון לצורך חישוב פיצויי הפיטורים (דב"ע נג/3-161 מגן דוד אדום לישראל נ' אורי שטרן).

לאור האמור, במידה ושעות העבודה בשבת הנן בגדר שעות נוספות, אזי אין חובת הפרשה בגין שעות עבודה אלה. במידה ושעות העבודה בשבת אינן מהוות שעות עבודה נוספות עבור העובד, אלא כחלק מ- 43 שעות עבודה שבועיות, אזי יש להפריש עבורן לגמל. ההפרשה תהא בערך השכר הרגיל (100%).

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני