• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

עצות וטיפים לסוף שנת המס 2013

29.10.2013

עצות וטיפים לסוף שנת המס 2013

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

לקראת סוף שנת המס 2013, ריכזנו עבורכם מספר עצות בתמצית, שיעזרו לכם להספיק ולחסוך עוד מסים לפני שהשנה תסתיים, כדלקמן:

1. בדיקת חבות מס הכנסה וביטוח לאומי לשנת 2013

1.1 מומלץ לערוך בדיקת חבות מס הכנסה וביטוח לאומי על הרווח שנצמח בשנת 2013, על בסיס דו"ח רווח והפסד האחרון שניתן להפיק ממערכת הנהלת החשבונות, כדי לדעת את גובה סכום המס הצפוי לתשלום (או להחזר) מראש לפי הנתונים הנוכחיים בשנת 2013.

1.2 כדאי להתאים את שיעור המקדמות למס הכנסה ולביטוח לאומי לפי החבות/החזר המס הצפוי לשנת 2013, כדי שלא תיווצר חבות מס גדולה או החזר מס גדול בדו"ח השנתי שלא לצורך. זכרו כי החזר מס גדול עלול להזמין ביקורת של מס הכנסה !

2. התארגנות כחברה או עצמאי

2.1 כאשר העסק גדל וצומח כדאי לשקול להתאגד כחברה בע"מ מתחילת שנת 2014. ההתאגדות כחברה, טובה גם כאשר קיים רווח גדול בעסק (נקודת איזון של כ- 22,000 ₪ רווח לחודש) שבחלקו מושקע חזרה בעסק ובוודאי כאשר יש בעסק גורמי סיכון גבוהים אשר עלולים לגרום לשיקוף התמוטטות כספית באופן אישי כלפי בעל העסק.

2.2 בנוסף, ההתאגדות כחברה תאפשר תכנוני מס רבים, כגון מכירת מוניטין לחברה וניצול הקלות המס שייווצרו בשל מכר זה, רכישת נכסים על חשבון הרווחים לרבות כלי רכב ואף בית המגורים ? ועוד.

3. קבלת דמי שכירות בשל נכסים עסקיים ודירות מגורים

3.1 היות ותקרת הפטור ממס על הכנסה מהשכרה למגורים מוגבלת לסך של 4,980 ₪ לחודש, כדאי לשקול הקדמת קבלת התקבול מדמי השכירות השנה או דחייתו לשנה הבאה, לפי מצב ההכנסות מהשכירות הנוכחי שלנו השנה.

3.2 הכנסות מהשכרה למגורים העולות על התקרה הפטורה ממס, יחויבו במס לפי שיעור של 10% מהתקבולים. חשוב לשלם את המס עד 30.1.2014 לכל המאוחר. תשלום מאוחר יותר עלול להביא לחיוב מס מלא על ההכנסות מהשכרה.

4. ניצול הפסדים בשוק ההון

4.1 כדאי לממש הפסדים מניירות ערך לפני תום שנת המס, כדי שניתן יהיה לקזזם כנגד רווחי הון שצמחו משוק ההון או משבח מקרקעין או מכל מקור אחר, כבר בשנת 2013.

4.2 ההתייחסות לאישורי הבנקים בדבר הרווחים משוק ההון והמס שנוכה במקור, צריכה להיות בשיטת "כבדהו וחשדהו", היות והבנקים אינם מקזזים את כל ההפסדים מהרווחים לצורך חישוב ניכוי המס במקור, ואינם מביאים לידי ביטוי הפסדים מועברים משנים קודמות, כמו כן לא מקוזזים הפסדים מהשקעות באמצעות ברוקרים מחוץ לישראל, וזיכויים אישיים המגיעים לאוכלוסיות מסוימות בשל רווחים בשוק ההון.

5. ניכויים וזיכויים אישיים ליחידים

5.1 כדאי למצות את הניכויים והזיכויים האישיים הניתנים ליחידים כדי ליהנות מהפחתת המס כבר בשנת 2013. שהרי ניכויים וזיכויים שלא ינוצלו באותה שנת מס, לא ניתנים להעברה לשנה הבאה.

5.2 לעצמאים כדאי להפקיד לקרן השתלמות, עד להפקדה שנתית של 18,130 ₪, זאת היות וזהו מכשיר ההפקדה היחידי הניתן למשיכה בתוך תקופה קצרה יחסית (שלוש או שש שנים) בפטור מלא ממס.

5.3 לבעלי שליטה בחברות, כדאי להפקיד למרכיב הפיצויים בקופת גמל לקצבה עד סך של 12,120 ₪, ולקרן השתלמות עד הסך של 11,950 ₪ לשנה.

5.4 שימו לב, הוצאות להשתלמות מקצועית בתחום העבודה, מוכרות לפי הפסיקה האחרונה גם לעצמאים וגם לשכירים. לכן, כדאי להעשיר את הידע המקצועי כבר בשנת 2013.

5.5 זיכוי מס בשיעור של 35% מגיע בשל תשלומים למוסד מיוחד בשל ילד, בן זוג או הורה. הזיכוי ניתן בשל תשלומים העולים על 12.5% מההכנסה החייבת המזכה של המשלם עד תקרה שנקבעה בחוק, כנגד הצגת קבלות על התשלום מהמוסד. הכול אם התשלומים נעשו מכספי מבקש הזיכוי עצמו ונעשו עד 31.12.2013.

5.6 שתי נקודות זיכוי מס מגיעות לכם בשל כל ילד משותק, עיוור או מפגר. לפי הבהרת רשות המיסים מגיעות נקודות זיכוי אלו גם לילדים בעלי בעיות קשב וריכוז ובתנאי שהם הופנו על ידי ועדת השמה למוסד מיוחד גם אם בפועל למדו במוסד לימודי רגיל.

5.7 חיילים משוחררים זכאים לזיכויי מס מוגדלים בשל כל הכנסתם מעבודתם בשנים שלאחר השחרור מצה"ל. מיום 1.7.2007 הורחבה התקופה לקבלת הזיכוי עד שלוש שנים מיום השחרור, גם למשרתי שרות חלקי בצה"ל.

5.8 תשלומים לתרומות – מקבלים זיכוי ממס בשיעור של 35% מסכומי התרומות העולים על 180 ₪ לשנה. כדאי לתרום עד ליום 31.12.2013. הכול בתנאי שהתרומות נעשו לעמותות ולמלכ"רים המוכרים לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

לכתבה בנושא בעיתון – TheMarker לחץ כאן

בברכת שנת כספים חדשה עם רווחים גבוהים ומיסים נמוכים,

מעו"ד ורו"ח רמי אריה וצוות מיסים ועסקים www.ralc.co.il

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני