• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהחישוב נפרד לבני זוגעדכונים בעניין מאבק הזוגות הנשואים לחישוב מס נפרד

עדכונים בעניין מאבק הזוגות הנשואים לחישוב מס נפרד

06.11.2013

עדכונים בעניין מאבק הזוגות הנשואים לחישוב מס נפרד
רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 31.10.2013 התקיימה פגישה בין נציגי ועד הפעולה של הזוגות לבין מנהל רשות המיסים עו"ד ורו"ח משה אשר וסגניו. את ועד הפעולה של הזוגות ייצגו עו"ד ורו"ח רמי אריה, עו"ד גלי עציון היועצת המשפטית של נעמת, רו"ח דורית גבאי, שחר ושרה שקורי ומוטי סלומון.

נציגי הזוגות דחו את נוסח טיוטת הצעת החוק שהוצגה על ידי מנהל רשות המיסים לתחולה משנת 2014 ואילך, בטענה כי מדובר בנוסח מסורבל אשר מעקר מתוכן את הרצון לאפשר חישוב מס נפרד ויפורש ככלל נגד הזוגות. בנוסף, דרשו נציגי הזוגות כי תיקון החקיקה יחול באופן רטרואקטיבי משנת 2003 בהתאם לפס"ד קלס.

לפשרה ומשא ומתן בלבד הוצע לאמץ את פסיקת בית המשפט העליון משנת 2012 רק מהמועד שניתנה, דהיינו, מיוני 2012 ואילך בלבד, באופן פרוספקטיבי וללא הצמדה וריבית.

מנהל רשות המיסים קיבל את בקשת ועד הזוגות בעיניינים הבאים:

1. עצירת כל הליכי השומה והגבייה כלפי הזוגות בגין שנים קודמות. ככל שקיימים עיקולים או צווים לגבי סוגיה זו, ניתן לפנות באמצעות שחר שקורי לביטולם ע"י מטה רשות המיסים בירושלים.

2. כל זוג שיחליט לחתום על הסכם שומות בגין שנים קודמות, יוכל לכלול בהסכם סעיף הקובע כי ככל שיינתנו בעתיד הקלות חקיקה או הקלות בהוראות רשות המיסים לגבי סוגית החישוב הנפרד, הם יחולו גם לגבי אותו הסכם בדיעבד.

בנוסף בימים הקרובים יתקיים דיון בוועדת הכספים של הכנסת בסוגיה זו, לפי בקשת ארבעת חברי הכנסת מקשת סיעות הכנסת: גילה גמליאל, מירב מיכאלי, אורי מקלב ומיקי רוזנטל.

ביום רביעי 6.11.2013 תתקיים הפגנה (ברישיון) משעה 09:00 בנסיעת רכבים מלטרון (יד-לשריון, אלונית, פונדק אסא), לירושלים בשיירה ארוכה.

עוד נוסיף כי במגעים קדחתניים שנערכו בין עו"ד ורו"ח רמי אריה יחד עם חברים אחרים בצוות הפעולה, לבין מנהל רשות המיסים בתאום ומעורבות ישירה של שר האוצר יאיר לפיד, נוסחה הצעת חוק בהסכמה, לפיה יבוטל החישוב המאוחד משנת 2014 ואילך, ללא כל מגבלות של תקרה, מספר שעות עבודה, עבודה מהבית וכו'. הצעת החוק אמורה להיות מוגשת על ידי שר האוצר לוועדת השרים לחקיקה ביום 11.11.2013 לאישורה כהצעת חוק ממשלתית בנושא.

להרשמה למטה המאבק:

שחר שקורי [email protected] , מוטי סלומון [email protected] .

הנרשמים יקבלו עדכונים על הפעילות וההתפתחויות לתיקון החקיקה המפלה בנושא.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני