• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהחישוב נפרד לבני זוגהרחבת חובת דיווח מקוון למע מ והגשת דוחות מקוונים לחברות

הרחבת חובת דיווח מקוון למע"מ והגשת דוחות מקוונים לחברות

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  26.11.2013
הרחבת חובת דיווח מקוון למע"מ והגשת דוחות מקוונים לחברות
רמי אריה, עו"ד ורו"ח
ביום 20.11.2013 אישרה ועדת הכספים של הכנסת לקריאה שניה ושלישית מספר סעיפים מתוך הצעת החוק להעמקת גביית המסים והגברת האכיפה (ייעול אמצעי הגבייה והדיווח), התשע"ג-2013, שנועדה לחזק את היכולת של רשות המסים בהתמודדות עם ההון השחור ועבריינות המס ובהם הרחבה של חובת הגשת דו"ח מפורט ומקוון למע"מ, כך שתחול על עוסקים אשר מחזור עסקאותיהם עולה על 1,500,000 ₪.
כיום חלה חובת הדיווח המפורט על עוסקים שמחזור עסקאותיהם 2,500,000 ₪ בלבד. תיקון החוק יביא לתוספת של כ-15,000 עוסקים קטנים למעגל הדיווח המפורט למע"מ. במסגרת הדיווח המפורט יידרשו העוסקים למסור את פירוט החשבוניות שעליהן דווחו כתשומות למע"מ והוא יאפשר לרשות המסים להצליב את הנתונים עם נתונים שנמסרו על ידי עוסקים אחרים ולאתר פעילות חשודה בפשטות רבה יותר, ובכך מהווה כלי מרכזי במאבק בתופעת החשבוניות הפיקטיביות ובהון השחור.
נציין, כי בימים אלו מתנהלים מגעים קדחתניים בין לשכות המייצגים בישראל לבין רשות המיסים להטיל את חובת הדיווח המקוון בטווח המחזור שבין 1,500,000 ל- 2,500,000 ₪ על חברות בלבד. ייתכן כי תיקון לאישור ועדת הכספים האמורה מעלה, יתבצע כבר בחודש הקרוב, כך שחובת הדיווח המקוון המורחבת לא תחול על עצמאים יחידים.
בנוסף, כצעד משלים לחובת הגשת דוחות שנתיים למס הכנסה באופן מקוון על ידי יחידים, אישרה ועדת הכספים כי חובת הגשת דוחות שנתיים מקוונים הן באמצעות שימוש באינטרנט והן באמצעות שידורי מייצגים באמצעות מערכות שע"מ תחול גם על חברות. חובה זו תחול לגביי דוחות המס השנתיים לשנת המס 2014.
היום – 26.11.2013 מסתמן כי רשות המיסים שוקלת לדחות את יישום ההחלטה הזו למועד אחר ולא להחיל את חובת הדיווח החל מינואר 2014, בעקבות לחץ של נציגי לשכת רואי החשבון, יועצי המס, להב ואחרים.
להודעת רשות המיסים – לחץ כאן
 
 
הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני