• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

קומפני אקספרס מדווחת:

29.11.2004

 

 

 

 

 

מנהיגות BVI מציעה תקופת מעבר של שנתיים לקראת חוק החברות החדש

 

 

שר בכיר של איי הבתולה הבריטיים, ד"ר אורלנדו סמית הודיע למועצה המחוקקת במדינה, כי לקראת כניסת חוק חברות חדש, תתקיים תקופת מעבר בת שנתיים .

 

החוק החדש אשר אמור להיכנס לתוקף ב- 1.1.2005, נוסח כטיוטה בכדי להבטיח את הסכמת המדינה בכך שהחוק החדש עומד בהנחיות של האיחוד האירופי לגבי חיסכון במס ולגבי תכנון מס עסקי כפי שנדרש ע"י אנגליה לגבי כל המושבות שלה. דבר אשר יוריד את שיעור מס החברות ל- 0% לגבי חברות מקומיות ובינלאומיות.

 

אולם, ד"ר סמית הכריז כי במהלך תקופת המעבר, הקמת תאגידים חדשים עדיין יתאפשרו תחת החקיקה הישנה עד 2005.

ב- 2006 הקמת תאגידים חדשים יתאפשרו רק תחת חוק החברות החדש, למרות שחברות אשר כבר רשומות יורשו לפעול בהתאם לחוק החברות הישן למשך שנה נוספת. הצפי הוא כי עד ל- 1.1.2007 כל החברות יפעלו תחת החוק החדש.

 

החוק החדש ידרוש מחברות להשתמש בנציג מקומי בכדי להבטיח התאמה לחוק החדש. הממשלה מתכוונת לפצוח ביוזמה חינוכית להעלאת המודעות לגבי השינויים הצפויים להתרחש.

 

בשיחות לגבי יתרונות החוק החדש, ציין ד"ר סמית : "החוק החדש עוצב כדי להגן על היתרונות שהפכו את BVI למובילה בתחום נושא חברות offshore .

 

 

WWW.com-exp.co.il

 

 

 

נציגי האיחוד האירופי מציעים אחידות  בחוקי המע"מ האירופי

 

נציגי האיחוד האירופי הציעו תקנה חדשה, זאת בכדי להבטיח שתהיה אחידות בפניות של הסוחרים ושל רשויות המע"מ.

 

לדברי נציגי האיחוד, התקנה המוצעת מבקשת להבטיח פרשנות אחידה של חוקי המע"מ במספר תחומים הכוללים: מקום האספקה ומיסוי מגוון סוגים של שירותים; הגדרת טובין בצורה מדויקת; שירותים אשר אמורים להיות פטורים ממע"מ; חישוב הסכום אשר אמור להיחשב "חייב במס" לצורכי מע"מ; דרישות לגבי הנהח"ש. דבר זה נעשה  בכדי להקל  על  הבקשות לרשויות המע"מ ע"י ספקים שאינם חברי האיחוד האירופי.

 

עד עתה, עקביות בנושא טיפול המע"מ הושגה במספר מצומצם של מקרים מיוחדים, וזאת דרך הנחיות של יועץ מהאיחוד האירופי.

 

אולם, להנחיות אלו אין יכולת אכיפה חוקית ואין מחויבות אצל רשויות המע"מ לנהוג על פיהם. כמו כן, ההנחיות אינן פומביות ומשמעות זו הינה שלסוחרים אין גישה אליהן.

 

נציג המיסוי, מר פריץ בולקשטיין הסביר כי: "הצעה זו הינה צעד אסטרטגי של הנציגים בכדי לשפר את תפעול מערכת המע"מ. סוחרים, במיוחד אלו הפועלים מחוץ לגבולות מדינתם סובלים כתוצאה מחוסר בהירות של חוקי המע"מ ומפרשנויות שונות של חוקים אלה במספר מדינות שונות."

 

 

 

WWW.com-exp.co.il

 

 

 

מדינות הודו מסכימות על שינוי חוק המע"מ בארצן

 

שר האוצר ההודי מר פ. צ'ידמברם, הצהיר השבוע כי הרוב בממשלת הודו תומך בסופו של דבר בשינוי חוקי המע"מ החל מהשנה הבאה, צעד הנחשב בעיני משקיפים כטלטלה רצינית על מערכת המיסוי בהודו מזה עשורים.

 

אחרי שקיים פגישות עם 29 שרי אוצר של כל מדינה בהודו, אישר מר צ'ידמברם כי 26 שרים הסכימו להתקדם עם תוכנית המע"מ. שלושת המדינות הנותרות יקבלו "עזרה טכנית" מהממשל המרכזי כדי ליישם את חוק המע"מ החדש.

 

שיעור המע"מ החדש אשר יעמוד על 12.5% צפוי להיכנס לתוקף עד אפריל 2005 יחליף את המערכת הישנה שעל פיה שיעורי המע"מ היו שונים ממדינה למדינה בהודו.

הרשויות מקוות כי חוק המע"מ החדש יעלה את סך ההכנסות ויקטין את האפשרויות לשחיתויות.

 

אולם, עד להסכם החדש, רוב ממשלות המדינה הסתכלו על שיטת המע"מ הלאומית בצורה די שונה והתנגדו באופן עקבי לתוכניות הממשל המרכזי מתוך פחד לאבד שליטה על יכולותיה בגביית המיסים ומהקטנת שיעור המס.

 

כתוצאה מכך, לוח הזמנים להצגת חוק המע"מ החדש נדחה 5 פעמים מאז 2001.

 

חוק המע"מ החדש יוטמע בשנה הבאה כמתוכנן. כלכלנים מחשיבים שינוי זה כרפורמת מיסים דרמטית בהודו מאז הפכה לעצמאית ב- 1947.

 

WWW.com-exp.co.il

 

 

אנגליה וספרד מחדשות שיחות בעניין גישה חדשה לגבי גיברלטר

 

שר החוץ בממשלת אנגליה, מר ג'ק סטראו, יחד עם מקבילו בתפקיד מממשלת ספרד, מר מיגואל אנג'ל מורטינוס, נפגשו במדריד בשבוע שעבר. בפגישה הושגה הסכמה כי צריך לקדם את עניין  מתן קול עצמאי לגיברלטר במו"מ לגבי ריבונותה.

 

כתוצאה מהדיון, מר סטראו ומר מורטינוס הסכימו לדון בהקמת פורום חדש לשיחות בעניין גיברלטר שתשמיע קולה תחת הכותרת: שתי מדינות, שלושה קולות.

 

מוראטינוס הסביר כי ממשלת ספרד בגישתה החדשה התכוונה "להרוויח את ביטחון אזרחי גיברלטר" וכי לתת חזרה את המדינה בלבד "לא יהיה מספיק אם לא נרוויח את הידידות".                           

 

שר בכיר בגיברלטר, מר פיטר קרואנה, קיבל בברכה צעד זה והצהיר: "אנו מצפים לקראת האפשרות להתחייב בתהליך זה של שיתוף פעולה ולקחת חלק בנושא זה ולבנות דיאלוג ראוי" .

 

 

WWW.com-exp.co.il

 

 

שוייץ חותמת על הסכמי מס לגבי חסכונות

 

 

נציגי האיחוד האירופי הכריזו בשבוע שעבר כי שוויץ חתמה על 9 הסכמים דו-צדדיים עם EU בטקס שנערך בלוקסמבורג, בנוכחות נשיא שוויץ מר ג'וזף דייס ושר החוץ מר מיכלין קלמי-ריי.

 

ההסכמים נגעו בעניין: מיסוי על חסכונות; שיתוף פעולה במאבק נגד הונאות; הצטרפותה של שוויץ לתקנות שנקבעו בחוקי

 "Dublin " ו "Eurodac " ; סחר בפיתוח מוצרים חקלאיים; הצטרפות שוויץ למשרד איכות הסביבה האירופי; שוויץ תיטול חלק בתחום התקשורת ובתוכניות הדרכה בתקשורת; מניעת כפל מס.

 

כמו כן, נחתם פרוטוקול להסכם קיים בנושא חופש תנועה בתחומי EU . פרוטוקול זה יהווה הארכה להסכם הקיים מול מדינות חדשות החברות ב EU .

 

 

WWW.com-exp.co.il

 

 

האיחוד האירופי חושף שינויים בחוקי ראיית החשבון

 

בשבוע שעבר פרסמו נציגי האיחוד האירופי מספר הצעות לתיקונים לגבי חוקי ראיית החשבון, אשר נועדו להגביר את רמת הביטחון המשקיעים בדוחות הכספיים לגבי חברות שנמצאות באיחוד בתוך האיחוד האירופי.

 

ארבעת השינויים העיקריים בחוק זה הינם:

1.                   קביעה שדירקטוריון החברה אחראי במשותף על הדוחות הכספיים וכן על מידע שאינו כספי.

2.                   גילוי מפורט לגבי פעולות עם בעלי עניין.

3.                   לוודא שכל החברות מספקות מידע מלא על הסכמים חוץ מאזניים.

4.                   על כל החברות להנפיק הצהרה של החברה למדינה, הצהרה שנתית.

 

 

משיחה עם מר פריץ בילקשטיין, המעורב בתוכנית שינוי החוק, הסביר כי: " שערוריות פיננסיות שקרו לאחרונה הראו כי המשקיעים והציבור זקוקים ליותר הגנה מרמאויות. אנו רוצים להרוג 4 ציפורים בעזרת אבן אחת, בכך שנוודא כי חברי הדירקטוריון של החברות נושאים באחריות בדיווחים שהם מוסרים לשוק וכי הפעולות העסקיות עם שותפים אכן מדווחים ומוסברים והדוחות מכילים את כל ההסכמים ושהשוק יידע שהחברות נמצאות תחת פיקוח ושליטה. זה מה שיבנה ביטחון בשוק ההון של האיחוד האירופי ויקטין התנהגות לא נאותה" .

 

WWW.com-exp.co.il

 

 

IRS משחררת טיוטה סופית של תוכנית 3 M

 

IRS פרסם ב 25/10 השנה טיוטה סופית לתוכנית 3M , לגבי נושא הכרה בהכנסה של חברות שלהן נכסים מעל 10 מליון דולר.

הטופס החדש שיכנס לתוקף לגבי שנות מס המסתיימות מ- 31.12.04 ואילך ידרוש פירוט נרחב של הפרשי מס קבועים וזמניים המתייחסים למגוון רחב של הוצאות או של ניכויים וכמו כן לגבי נושא של פרטי רווח או הפסד בניכוי מס.

 

טיוטת הגרסה המקורית של תוכנית 3M שוחררה לציבור לתגובות ב 28.1.04, מלווה בטיוטת תיקון מתאריך 7.7.04 .

ב 25.10.04 ה IRS הצביע על כך שסיבוב השינויים האחרון "במידה רבה פישט את סיום תוכנית 3M " .

אעפ"כ, התוכנית החדשה מגדילה בצורה משמעותית את נטל הדיווח של חברות המשלמות מס. היקף נטל זה יתבהר כאשר IRS ישחרר הוראות סופיות של התוכנית החדשה.

 

ה IRS הודיעו כי הוראות סופיות ישוחררו בהקדם האפשרי.

 

התוכנית הסופית של 3M תיכנס לתוקף בתחילת דצמבר 2004.

 

ה IRS לא מצפה לשינויים נוספים בתוכנית זו.

 

WWW.com-exp.co.il

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני