• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתאודותתחומי פעילותגילוי מרצון על חשבונות בנקים נכסים והכנסות שלא דווחו

גילוי מרצון על חשבונות בנקים נכסים והכנסות שלא דווחו

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  14.09.2014

גילוי מרצון על חשבונות, נכסים
והכנסות שלא דווחו בישראל או בחו"ל

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

בימים טרופים אלו של ימי תשובה, לפני יום כיפור שבו אנו מתוודים על חטאינו, וגם אם איננו שומרי מצוות הדוקים, כדאי השנה לעשות עוד דבר מה אחד נוסף, לניקוי העבר ולהלבנת הון שנצבר בחשבונות בנקים בישראל ובחו"ל מירושות, מתנות והכנסות שלא דווחו לרשות המיסים.

ביום 7.9.2014 פורסם הנוהל החדש לגילוי מרצון של רשות המיסים בישראל, המאפשר הלבנת הון שחור שלא דווח ולא שולמו בגינו מיסים עד היום, ללא נקיטת סנקציות פליליות כנגד המבקש לתת גילוי מרצון על ההון השחור שצבר ולשלם את המיסים החלים, ככל שהם חלים, בגין אותו הון וההכנסות שנבעו וינבעו ממנו. הנוהל החדש מתייחס לעברות מס בתחומי מס הכנסה, מיסוי מקרקעין, מע"מ ומכס.

במסגרת הנוהל החדש יש אפשרות לבקש גילוי מרצון באמצעות משרדנו, ללא זיהוי פרטי המבקש. כלומר, באופן אנונימי ולחשוף את הפרטים רק לאחר שמגיעים להסכמה עם פקיד השומה, מנהל מע"מ, מנהל מיסוי מקרקעין או ממונה המכס על חבויות המס שיחולו, אם בכלל, בגין ההון והנכסים נשוא הגילוי מרצון.

הגילוי מרצון על הון, חשבונות, נכסים והכנסות שלא דווחו עד היום לרשויות המס בישראל, יאפשר הסרת החשש מסנקציות פליליות כנגד המבקש העלולות להגיע עד מאסר בפועל ממושך, מפעולות כגון עיכוב יציאה מהארץ או חילוט של מלוא הנכסים שלא דווחו עד היום. לא פחות חשוב מכך, לאחר שהגילוי מרצון יסתיים בהצלחה, ניתן יהיה להשתמש בהון, בחשבונות ובנכסים שהיו מוחבאים עד עכשיו, באופן חופשי לחלוטין בישראל ובחו"ל.

אנו ממליצים לנצל את חלון ההזדמנויות ולהגיש בקשה לגילוי מרצון לפי הוראות הנוהל החדש, אך לזכור כי הצלחת הבקשה מותנית בסופו של דבר גם בסכומי המס שיש לשלם בגין הנכסים וההכנסות שלא דווחו בכל השנים לאחור. סכומי מס אלו יכולים לחול הן על מקור ההון שנצבר והן על ההכנסות הנובעות ממנו. מניסיון משרדנו בהגשת בקשות לגילוי מרצון לפי הוראות הנוהל שהיו קיימות בשנים קודמות, יש חשיבות רבה לדרך הגשת הבקשה ולביסוס מקצועי של טענת החבות במס אם בכלל החלה על ההון וההכנסות.

אנו לרשותכם בעניין זה וכדאי להקדים בכך. כי ככל שיגיע מיידע על ההון השחור לרשות המיסים, היא כבר לא תאשר את הבקשה לגילוי מרצון.

 

 


הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני