• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

קומפני אקספרס מדווחת

09.02.2005

אזרביג'אן חותמת על אמנות למניעת כפ מס עם איטליה, קנדה וליטא

השר האחראי לענייני מיסים באזרביג'אן, חתם על אמנה עם איטליה וקנדה למניעת כפל מס ולמניעת התחמקות מתשלומי מיסים.

כמו כן, הפרלמנט של אזרביג'אן אשרר את האמנה למניעת כפל מס בין ממשלת אזרביג'אן לבין ליטא. מועד אשרור האמנה יפורסם רק לאחר ששרי החוץ של שתי המדינות יסיימו את עריכת השינויים ביניהם.

אמנות אלו אמורות לשרת כערבות לפעילות של אנשי עסקים מאיטליה, קנדה וליטא באזרביג'אן ולהעלות באופן משמעותי את אטרקטיביות האקלים הכלכלי המקומי.

www.com-exp.co.il

שר בגיברלטר מזהיר כי הרעת תנאי מיסוי יגרמו לאסון כלכלי

שר בכיר בממשלת גיברלטר, פיטר קרואנה, הזהיר כי תחום הכלכלה עלול להיפגע אם האיחוד האירופי ימשיך באיום הישיר בעניין ביטול משטר פטור ממס לחברות ויאמץ את שיעורי המס הנהוגים באנגליה.

קרואנה דיבר על הקושי במשא ומתן שממשלת גיברלטר הובילה מול האיחוד האירופי לגבי המשך משטר פטור ממס לחברות, בעוד שבית המשפט האירופי החליט על דחיית ההצעות לרפורמת מס בעתיד.

אולם, קרואנה הזהיר כי, הבעיה העיקרית מגישת האיחוד האירופי הינה מהבנה מוטעית שגיברלטר הינה חלק מאנגליה בנושא צרכי מיסוי ולכן היא חייבת לאמץ את חוקי המיסוי הנהוגים באנגליה.

"נושא זה הינו לחלוטין מכריע עבור עתידה הכלכלי של גיברלטר וכתוצאה מכך משפיע על הצלחה בתחום הפוליטי והסוציאלי", התריע קרואנה והוסיף: "ישנו מחסור מוחלט בהבנת הנושא ובהשלכות העתידיות לגיברלטר."

למרות זאת, קרואנה הצהיר כי למרות הכל, ישנן כמה סיבות לאופטימיות אחרי שממשלת גיברלטר חתמה על החוזה עם האיחוד האירופי, אשר סביר להניח שיאושר ע"י נציגי האיחוד בשבועות הקרובים.

www.com-exp.co.il

טייואן מתכננת להקים שוק ני"ע חדש ל offshore

נציגי הפיקוח ממשרד האוצר בטייואן (FSC) שוקלים בימים אלו הצעה להקים שוק ני"ע לoffshore, זאת בנסיון לגדלת ההון המושקע ע"י משקיעים זרים ובעקיפת רשימת הגלות על חברות מקומיות לגבי השקעות בסין.

לדברי יו"ר FSC, קונג גוו-שנג, תחת ההצעה תוקם ועדה למטבע חוץ להכנת רשימת הדרישות לגבי חברות זרות, כולל חברות בבעלות אזרחים מטייואן אשר פעילות בסין, אך רשומות כחברות offshore.

החוקים הקיימים לגבי חברות הרשומות בבורסה לני"ע בטייואן, מונעים מחברות להשקיע יותר מ40% מהונם בסין.

צעדים שננקטו שנה שעברה לריכוך חוקים אלו, נכשלו בשל גורמים בעלי אלמנטים אנטי-סיניים בממשלת טייואן, אשר חששו מתלות כלכלית גדולה בסין.

אולם, כלכלנים הזהירו כי התפתחות טייואן נעצרת ע"י מניעת הזדמנות ממשקיעים זרים להיכנס לחלק מהכלכלה הסינית ההולכת וגדלה.

אע"פכ, עדיין לא ברור האם חוק ה40% יבוטל תחת ההצעה החדשה. מר קונג הצביע על כך כי ממשלת טייואן מחפשת פיתרון רחב המכוון אל "חברות איכותיות".

www.com-exp.co.il

רשויות IRS הודיעו על חובה לגבי הגשה מחדש של דוחות לגבי חברות גדולות

ה IRS שחרר לפרסום תקנות חדשות הדורשות מתאגידים גדולים מסויימים בארה"ב ומאירגונים פטורים ממס לדווח בצורה אלקטרונית על הכנסותיהם ועל המידע השנתי שלהם, החל מ 2006.

התקנות דורשות כי תאגידים עם סך נכסים בשווי של 50 מיליון $ ומעלה יגישו את מסמכיהם באופן אלקטרוני באמצעות טפסי 1120 ו S1120 לשנת המס של 2005. על המסמכים להיות מוגשים ב 2006.

בנוסף, חברות פטורות ממס עם סך נכסים בשווי של 100 מיליון $ ומעלה יידרשו להגיש את מסמכיהם לשנת המס של 2005 בטפסי 990 אלקטרוניים.

בתחילת 2007, שיטת ההגשה האלקטרונית תתרחב ותכלול את דיווחי המס לשנת 2006 של חברות ותאגידים פטורים ממס עם שווי נכסים של 10 מיליון $ ומעלה.

כמו כן, חברות פרטיות וקרנות צדקה יידרשו גם כן להגשה אלקטרונית באמצעות טופס-PF 990 ללא קשר לגודל נכסיהם,

שיטת ההגשה האלקטרונית הנדרשת מופנית רק לגופים אשר מגישים פחות 250 בקשות לדוח המס במהלך שנה קלנדרית, הכולל הכנסות לגבי מס, מס הכנסה ומידע לגבי מס שנוכה לעובדים.

נציג IRS מארק אברסון, המברך על הרחבת הליך זה של השירות האלקטרוני, וציין כי: "שיטה זו תביא לזירוז בהליכי העיבוד ותחסוך הרבה זמן. נישומים ייהנו משיטה זו באמצעות יישוב אי-ודאויות מוקדם מהרגיל. זה חשוב ביותר משום שבדרך כלל בדיקות וביקורות עבור תאגידים גדולים אורכות כ-5 שנים עד לסיומן." עוד הוסיף כי: "הליך מהיר זה יעזור לזהות בעיות ומעילות בזמן קצר, ובעצם יאפשר ל IRS לטפל בבעיות לפני שהן יוצאות מכלל שליטה".

IRS הסביר כי כרגע אין תוכניות להארכת שיטת ההגשה לעסקים בינוניים וקטנים, למרות ש"מעודדים בנמרצות" את כל הנישומים לאמץ שיטה זו.

ב2007, IRS צופה כי יותר מ20,000 חברות גדולות ויותר מ10,000 גופים פטורים ממס יכוסו לפי שיטת ההגשה האלקטרונית הנדרשת.

www.com-exp.co.il

חדשות מס עקיף

אוסטריה : נציגי האיחוד האירופי תובע את אוסטריה בפני בית המשפט האירופי בשל החלטתה לא להחזיר מע"מ למפעילי אמצעי תחבורה הממוקמות במדינות האיחוד או במדינות אחרות, אשר המחזור השנתי שלהם באוסטריה נמוך מ22,000 יורו.

הרפובליקה הצ'כית : מ1.1.05 נכנסו לתוקף תיקונים בחוק לגבי הפטורים בנושא כספים ותיקון חוקים לגבי מקום אספקה של חשמל וגז. כמו-כן נעשו שינויים בהגשת מסמכים לרשויות המס.

שיעור המע"מ בגין שהות בבתי מלון תישאר לעמוד על 5% במהלך 2005.

פינלנד : נציגי האיחוד האירופי תובעים את פינלנד בפני ביה"מ האירופי בשל טענות של עסקים אשר הוקמו במדינות האיחוד והפועלות בפינלנד, למינוי אחראי על נושא המיסוי. ב2000 האיחוד האירופי אימץ חוק שנועד לבטל חובה זו.

הודו : החל מ 1.1.05, מס בגין שירות, יעמוד על 25% וישולם בגין חברות להובלת סחורה.

פולין : החל מ 1.3.05 שיעור מע"מ של 22% יחול על שירותי אספקת אינטרנט. מתחילת 2004 שירותי אספקת האינטרנט היו פטורים ממע"מ.

רוסיה : מ 1.1.05 הפטור ממע"מ הורחב וכולל גם מכירות של קרקעות ודירות למגורים.

סרביה : סרביה הכניסה חוק חדש לגבי אספקת שירותים וטובין. שיעור המע"מ הסטנדרטי עומד על 18%. שיעור מע"מ מופחת של 8% יהיה רלוונטי לגבי אספקה של: מזון בסיסי, תרופות, שירות ציבורי, פרסום ושירותים נבחרים נוספים.

תורכיה : תיקון בחוק אשר נכנס לתוקף החל מ 1.1.05לגבי נושא הקטנת שיעור המע"מ ל8% ו/או 1% לגבי סוגים מסויימים של שירות וסחורות.

www.com-exp.co.il

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני