• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהדיוני שומותמהפכה בהליך דיוני שומות במס הכנסה ביטול ההשגה

מהפכה בהליך דיוני שומות במס הכנסה - ביטול ההשגה

26.02.2005

‏26 פברואר 2005

מהפכה בהליך דיוני שומות במס הכנסה

רמי אריה , עו"ד רו"ח

ברשות המיסים עובדים בימים אלו על שינוי דרסטי בהליך הבקרה של דוחות על ההכנסות המוגשות על ידי חברות ועצמאיים. במסגרת השינוי יבוטל הליך ההשגה על שומה לפי מיטב השפיטה והדרך היחידה לערער על שומה לפי מיטב השפיטה תהיה בפני בית המשפט המחוזי.

על שינוי זה הכריז רו"ח שוקי ויטה סמנכ"ל בכיר לשומה ברשות המיסים, בערב עיון של לשכת רואי החשבון בישראל שהתקיים בשבוע שעבר. ערב העיון בהשתתפות רמי אריה עו"ד ורו"ח עסק בעדכונים שוטפים לקראת תחילת שנת המס 2005 וכלל בין היתר את ההנחיות החדשות במיסוי בשנת 2005.

כידוע, כיום לפקידי השומה הסמכות לבדוק כל דוח שנתי על הכנסות המוגש על ידי עצמאי או חברה. הבדיקה נעשית במסגרת הליך דיוני שומות בהשתתפות רואה החשבון או יועץ המס של המגיש שהדוח שלו נבדק. בדיקה זו נערכת בדרך כלל אחת לשלוש שנים. במידה ופקיד השומה מחליט שלא לקבל את הדוח השנתי הרי הוא מוציא למגיש הדוח שומה לפי מיטב השפיטה לפי שיקול דעתו. על השומה לפי מיטב השפיטה ניתן לערער בהליך שנקרא השגה בפני פקיד השומה עצמו. בדיון ההשגה יושב מפקח מס אחר ובודק את השומה לפי מיטב השפיטה שהוצאה על ידי המפקח שהוציא את השומה בשלב הראשון. רק באם בשלב ההשגה לא הייתה הסכמה – יכול מגיש הדוח לערער בפני בית המשפט המחוזי.

לדברי רו"ח שוקי ויטה מרשות המיסים, שוקלים כיום ברשות המיסים לבטל כליל את שלב ההשגה, ולאפשר רק את הבדיקה בשלב הראשון של הדו"ח המוגש על ידי הנישום העצמאי. במידה ותוצא שומה לפי מיטב השפיטה ניתן יהיה לערער עליה רק בפני בית המשפט המחוזי.

מהלך זה הינו חלק ממהלך כולל לאיחוד כל הליכי הדיווח והדיון בדוחות בכל ענפי המס: מס הכנסה, מס שבח מקרקעין ומע"מ. לרבות, איחוד ניהול הגבייה והדיווח השוטף אל רשויות המס.

לדעתנו, יש בביטול שלב ההשגה דווקא יתרון למגישי הדוח, בקיצור זמן בחינת הדוח ומניעת הליכים מתישים של דיון הראשון, כשהן המייצג והן המפקח יודעים כי ממילא לדיון בשלב הראשון אין משמעות ממשית, שכן, ההחלטה הסופית תיקבע רק בשלב ההשגה השני. עם זאת חשוב כי בנוהל הפנימי של רשות המיסים לא תורשה הוצאת שומה לפי מיטב השפיטה אלא רק לאחר שפקיד השומה והרפרנט המשפטי שלו יאשרו את הוצאתה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני