• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםגילוי מרצוןהיחס להעלמות מסים השתנה

"היחס להעלמות מסים השתנה"

משה אשר, מנהל רשות המיסים

 |  20.01.2016

"היחס להעלמות מסים השתנה"

משה אשר, מנהל רשות המיסים

 

אנו מפנים את תשומת ליבכם לדברי מנהל רשות המיסים, עו"ד ורו"ח משה אשר, כפי שצוטטו בכתבה של מר מוטי בסוק ב- themarker  ביום 20.1.2016, במילים הבאות:

גביית המסים ב-2015 עלתה על היעד בכ-9 מיליארד שקל - אף שהצמיחה במשק הייתה נמוכה מהצפוי. לדברי מנהל רשות המסים, מר משה אשר, לגידול בגבייה תרמו היישום של נוהל גילוי מרצון, ביצוע עיקולים אוטומטיים ושליחת עשרות אלפי מכתבי התראה לחייבים

בשנת 2015 גבתה רשות המסים 270 מיליארד שקל, עלייה ריאלית של 6.1% לעומת 2014 וכ-9 מיליארד שקל יותר מיעד הגבייה. מדובר בשיעור גבוה הרבה יותר מצמיחת המשק בשנה שעברה - 2.3%.

גם 2014 הייתה שנה טובה מאוד לרשות המסים, עם גבייה של 4.5% מעל היעד. עם זאת, לדברי מנהל רשות המסים, מר משה אשר, יעד גביית המס ל-2016 - 277 מיליארד שקל - הוא אתגר אמיתי, בין היתר עקב העובדה שהורדת המע"מ מ-18% ל-17% ו- הורדת מס החברות מ-26.5% ל-25% צפויות לצמצם את הכנסות רשות המסים השנה בכ-5 מיליארד שקל.

קצב הצמיחה של המשק מדאיג, אז איך יש גידול חד בהכנסות רשות המסים?

"אנו ברשות עוסקים בדיוק כעת בשאלה הזאת. לדעתי, לגידול בגבייה תרמו הפעולות הרבות שעשינו במהלך השנה, שהוסיפו לכוח ההרתעה של רשות המסים", אומר אשר בראיון ל- TheMarker .

אשר מוסיף, כי הרשות ביצעה גם הרבה מהלכי התייעלות. "לדוגמה, אנחנו מבצעים עיקולים כספיים אוטומטיים מול סרבני תשלום - לא במכתבים ובאזהרות כמו שהיה פעם, אלא בלחיצת כפתור. בנוסף, העלינו הילוך במאבק מול החשבוניות הפיקטיביות, ואנו מבצעים הרבה חקירות מול מפיצי חשבוניות. כך סיכלנו ומנענו פעילות של עשרות ואפילו מאות חברות שחשודות בהפצת חשבוניות פיקטיביות, והוספנו מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה".

"ב-2015 שלחנו הודעות ל-117 אלף אזרחים שאין להם תיקים פעילים במס הכנסה, וביקשנו מהם פירוט על הכנסותיהם בישראל ובחו"ל. המכתבים נשלחו לאחר הצלבות במאגר הנתונים שלנו, שהובילו אותנו להעריך כי אותם אנשים אמורים לשלם מס, ואינם משלמים - למשל, אנשים שיש להם שלוש דירות ומעלה. בפועל, התברר כי ברוב המקרים אכן מדובר בדירות שמשלמים עליהן דמי שכירות, שהמס עליהם לא שולם זמן רב. סימן נוסף שעלול להעיד על כך שאדם אינו משלם מסים כחוק הוא נסיעות תכופות לחו"ל. אז נכון, יש מקרים שבהם בני משפחה מממנים את הנסיעות - אך גם פה התברר כי ברוב המקרים, מדובר באנשים שמפיקים הכנסות בחו"ל בלי לדווח עליהן לרשויות המס".

 

פרמיה של 400 מיליון שקל

גם משלוח של עשרות אלפי מכתבי התראה לחייבים העמיק את הגבייה, והפיק לרשות הכנסות של 400 מיליון שקל. אשר אומר כי ברשות "מקווים להגדיל עוד את הסכום, וזאת מפני שהחייבים נכנסו לרשת המס ומעתה ישלמו מס כחוק באופן קבוע".

פרויקט נוסף שיצא לדרך ב-2015 הוא יישום נוהל "גילוי מרצון", שבמסגרתו הוצע לבעלי חשבונות בבנקים בחו"ל לבוא לרשות המסים מרצונם, ולהצהיר על הון שלא דיווחו עליו, בשלב הראשון באופן אנונימי. הנוהל מאפשר להם לשלם מס כחוק ולהיכנס לרשת המס, ובד בבד לקבל חסינות מהליכים פליליים במס הכנסה. "הנוהל החדש לצד הטיפול השיטתי שלנו, איסוף מידע מבנקים בחו"ל כמו UBS וביצוע חקירות נגד מעלימי מס בחו"ל - הניבו עד כה יותר מ-500 מיליון שקל לקופת המסים של המדינה, וזה עוד לא הסתיים", מסביר אשר.

 

משה אשר "כוח ההרתעה של הרשות גדל"

הוא מוסיף כי ברשות המסים "צופים כי יצטברו בפרויקט הזה סכומים גדולים הרבה יותר בהמשך, משום שמדובר בהליך עריכת שומות ובהליכים נוספים, שלוקחים זמן. בסך הכל, 4,275 איש פנו לרשות בנוהל גילוי מרצון, והיקף ההון שנחשף היה גבוה מ-15.5 מיליארד שקל".

אשר חזר על הצהרתו כי רשות המסים תקבל בקרוב מבנק שווייצי גדול, בנוסף ל- UBS , רשימה של ישראלים שמחזיקים בו פיקדונות.

לדעתו, המלחמה בהון השחור נושאת פרי, בין היתר, הודות לסיוע שהרשות מקבלת מהתקשורת. לדבריו, "השיח הציבורי בישראל השתנה, וכך גם היחס למעלימי מס. העובדה שתשלום מס אמת על ידי כלל הציבור הוא לטובת הציבור ולטובת המשק חילחלה לציבור הרחב. גם חברות ועצמאים נוטים יותר לשלם מס אמת. מובן שגם ההרתעה תרמה לתהליך - אנשים רואים שמטפלים בכולם, גם באנשים ידועים וגם בחברות גדולות".


להזכירכם :

 

נוהל הגילוי מרצון האנונימי לדיווח על חשבונות ו/או הכנסות שטרם דווחו מישראל או בחו"ל, תקף עד ליום 30.6.2016 בלבד.

לפרטים נוספים נא פנו למשרדנו בדוא"ל [email protected] .

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני