• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

ותודה לרשויות המס שתרמו כשליש ..

01.04.2005

ותודה לרשויות המסים שתרמו כשליש

התורם זכאי להפחתת מס הכנסה בשיעור של 35% משווי התרומה שתרם. סכום התרומה המינימלי המזכה בזיכוי מס הוא בסך של 370 שקל לשנה וסכומי התרומות המירביים הם בסך של 2.12 מיליון שקל לשנה


אלי שמעוני y-net, 1.4.2005 ידיעות אחרונות.

 

 

החוק הישראלי מעודד מתן תרומות למוסדות ציבור שאושרו בחוק. כיוון שהתרומות אינן הוצאות לצורך ייצור ההכנסה העסקית, הן אינן הוצאות מוכרות. אולם, זיכוי המס מקביל למעשה לרישום ההוצאות לתרומות כהוצאות מוכרות.

התורם זכאי להפחתת מס מסכום המס שבו הוא חייב באותה שנה, לפי שיעור של 35% משווי התרומה שתרם.

סכום התרומה המינימלי המזכה בזיכוי מס הוא בסך של 370 שקל לשנה, וסכומי התרומות המירביים הם בסך של 2.12 מיליון שקל לשנה. בכל מקרה, סכום התרומות המירבי המאפשר זיכוי מס לא יעלה על 30% מההכנסה החייבת במס של התורם לאותה שנת מס. את הזיכוי, אגב, ניתן לפרוס על פני מספר שנים.

 

איך עובד הזיכוי?

זיכוי המס מקביל לרישום ההוצאות לתרומות כהוצאות מוכרות. בישראל החברות משלמות מס חברות בשיעור של 35% על הרווחים (החל מ-2005 34%).

כאשר חברה תורמת, היא מקבלת זיכוי בשיעור של 35% מסכום התרומה. המשמעות שבכל מקרה היתה אמורה החברה להפריש 35% ממנו לטובת רשויות המס ומס הכנסה השתתף בכשליש מהתרומה.

 

תרומה לצורך שיווק ותשלום מע"ם על תרומה

לדבריו רו"ח ועו"ד רמי אריה, המתמחה במיסים, "תרומות עלולות להשפיעה גם על תשלום המע"ם. אם העסק תורם כסף, לא מתעוררת בעיית מע"ם. אולם אם העסק תרם נכס או שירות השווה כסף התרומה נחשבת כמכירה. במקרה זה העסק הנותן את התרומה, שהיא בשווה כסף, חייב להוציא חשבונית מס על מכירה לפי שווי התרומה. השווי ייקבע לפי מחיר השוק של התרומה שניתנה או לפי מחיר העלות של הסחורה שניתנה כתרומה".

תרומות שנועדו לצורך שיווק העסק - יסווגו כהוצאות שיווק ופרסום ואין צורך בהחזרת המע"ם ששולם בגין יצירתם של הוצאות אלו. במקרה כזה אין מדובר

בתרומות של ממש, אלא בחלק מהוצאות השיווק של העוסק. חובת ההוכחה כי המדובר במהלך שיווקי אמיתי תחול על העוסק. נזכיר כי רישום פיקטיבי של תרומה כהוצאת פרסום מהווה עבירה פלילית לעניין חוק מע"ם.

לדוגמה, מתן תרומה לאגודת ספורט לשם פרסום על חולצות השחקנים - תסווג כהוצאות פרסום, מתן תרומה להקמת מוסד ציבורי כגון גן ילדים, במסגרת פרויקט מגורים שבונה הקבלן שנתן את התרומה - תסווג כחלק מעלויות פרויקט המגורים.

עו"ד ורו"ח אריה מסכם: "לעסקים כדאי לתרום במיוחד כשיש להם הכנסות חייבות במס. בגין התרומות הם רשאים לקבל זיכוי מס בשיעור של 35% ובכך גם להיחשב כפילנטרופים טובים לחברה וגם לחסוך במס שאותו הם היו חייבים לשלם למס הכנסה".

(01.04.05, 08:23)

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני