• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםעצמאי או חברה?מקימים עסק מה עדיף עצמאי או חברה

מקימים עסק: מה עדיף: עצמאי או חברה?

14.04.2005

מקימים עסק: מה עדיף: עצמאי או חברה?

!

עו"ד ורו"ח רמי אריה נותן למי ששוקל להקים עסק מספר 'כללי אצבע' לצורך קבלת ההחלטה: ככל שהיקף המחזור גבוה יותר, הסיכון העסקי גבוה יותר, ויותר כספים מושקעים בחברה - עדיף להתאגד כחברה
תמר ברזילי , 15.4.2005, y-net (ידיעות אחרונות)

!

שוקלים להקים עסק? או אולי אתם שכירים ושוקלים להתחיל לתת את שירותיכם כעצמאיים? מהי אם כן צורת הפעולה העדיפה - כעצמאי או כחברה? כדי לענות על שאלה זו יש לקחת בחשבון שיקולים כמו מס, אחריות מוגבלת, עלויות ודיני עבודה.

!

עו"ד ורו"ח רמי אריה מ סביר כי מאז תחילת השנה ההחלטה אם לפעול כעצמאי או כחברה הפכה למסובכת עוד יותר בעקבות החלת שלב נוסף ברפורמת רבינוביץ' שהביאה לידי הפחתה נוספת בשיעורי המס החלים על יחידים.

!

אם בעבר נטל המס המרבי על יחיד כולל ביטוח לאומי הגיע ל-64%, הרי שכיום הוא מגיע לכל היותר ל-49% מהרווח.

!

במקביל, הוקטן גם שיעור המס החל על חברות: בתחילת השנה ירד שיעור המס ל-34% והוא עתיד לרדת עוד עד ל-30% בשנת 2007. המס על דיבידנד שיימשך על ידי היחיד מהחברה נשאר 25%, כך ששיעור המס הכולל על יחיד הפועל כחברה ומושך את כל רווחיה כמשכורת ודיבידנד הוא 50%. נכון לשנת 2005, אם כך, קיים פער של 1% במיסוי לרעת פעילות כחברה - אלא שהפער ישנה כיוון לטובת החברה עם המשך הירידה ההדרגתית במס החברות עד 2007.

!

ככל שהמחזור גדול יותר - עדיף חברה

!

רמי אריה מונה מספר כללי אצבע שכדאי להביא בחשבון לעניין ההחלטה אם לפעול כחברה או כעצמאי.

ככל שאתם משאירים יותר רווח בחברה לצורך השקעות כגון בציוד, ברכישת רכב פרטי, בהגדלת המלאי או בהגדלת האשראי ללקוחות - הרי שעדיף לפעול כחברה, כיוון שאותם כספים שלא 'נמשכים החוצה', ממוסים בחברה בשיעור של 34% בלבד - לעומת 49% מהרווח כשמדובר ביחיד.

!

ככל שמחזור ההכנסות של החברה גדול יותר, כדאי יותר לפעול כחברה. זאת, מאחר ומעל מחזור עסקי מסוים מס הכנסה מחייב - גם בעל עסק עצמאי - לנהל הנהלת חשבונות כפולה (בניגוד לניהול ספרי חשבונות בשיטה החד צידית הפשוטה יותר ליישום). סכום המחזור השנתי המינמלי המחייב זאת הוא 1.7 מיליון שקל לנותן שירותים, ו-3 מיליון שקל ליצרנים, סיטונאיים וקמעונאיים.

!

המשמעות היא תוספת הוצאות של כ-20 אלף שקל בשנה. מאחר ומדובר בסכום הוצאה ה'חוזר לעסק' ולא 'נמשך החוצה', הרי שמשיקולי מס, עדיף לעשות זאת על ידי התאגדות כחברה.

!

נקודה נוספת היא היקף הסיכון: ככל שהיקף הסיכון בפעילות העסקית גבוה יותר, כך כדאי יותר לפעול כחברה. זאת משום שבעל חברה מוגן באמצעות ה'ערבון המוגבל' של החברה מפני תביעות נושים, כל עוד הוא פועל בתום לב. הדבר נכון גם לגבי רשויות המס, המוגבלות בנקיטת סנקציות כלפי בעלי החברה באופן אישי. (זאת, אגב, למעט סנקציות אישיות בשל מעשים פליליים שעשו או מקרים מיוחדים שנקבעו בחוק כמו אי הגשת דו"ח שנתי או הברחת נכסים מהחברה).

!

ההגיון מאחורי ה'ערבון המוגבל' הוא כי המחוקק מאפשר כך לבעלי החברות לקחת סיכונים עסקיים ללא חשיפה אישית לסיכונים אלו, כדי לעודד צמיחה כלכלית.

!

"חברה בע"מ" נשמע מכובד יותר

!

ונקודות נוספות למחשבה: שכיר המתאגד כחברה יכול לתבוע חלק מההוצאות שלו במסגרת החברה, מה שאינו יכול לעשות כיחיד. למשל, הוצאות חלקיות של טלפון, מחשב ואינטרנט, אחזקת רכב, נסיעות לחו"ל והשתלמויות מקצועיות.

!

לפעמים, להתאגדות כחברה בע"מ יש גם יתרון בפן השיווקי, כשהיא משרה רושם 'רציני' יותר (לאו דווקא בצדק) על לקוחות פוטנציאליים מאשר עצמאי קטן.

!

מנגד, ככל שאתה זכאי ליותר ניכויים וזיכויים אישיים, לנקודות זיכוי ולפטורים אישיים ממס הרי שעדיף לפעול כיחיד, או לחילופין למשוך יותר רווחים מהחברה כמשכורת. ליחיד יש גם יתרון בשוק ההון: הוא יכול להנות ממיסוי מופחת על רווחים משוק ההון בשיעור של עד 15%, לעומת שיעור של 34% על רווחים משוק ההון המופקים על ידי חברה.

!

(15.04.05, y-net ,09:27)

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני