• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי פליליהוארך נוהל גילוי מרצון עד 31 12 2016

הוארך נוהל גילוי מרצון עד 31.12.2016

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  03.07.2016

"גילוי מרצון" אנונימי על הון לא מדווח עד 31.12.2016

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

בהתאם להודעת רשות המיסים מיום 30.6.2016, הוארך נוהל "גילוי מרצון" האנונימי עד ליום 31.12.2016, והוא יחול גם על עבירות הלבנת הון שמקורן בעבירות מס. מדובר בגילוי מרצון על הכנסות ונכסים אשר לא דווחו בעבר לרשות המיסים בישראל, לרבות בגין החזקת חשבונות בנקים, החזקת עסקים וחברות, ובעלות על נכסי נדל"ן בחו"ל ובישראל אשר לא דווחו כחוק.

על רקע החקיקה אשר אושרה בכנסת לפיה גם עבירות מס חמורות יחשבו עבירות מקור לפי חוק איסור הלבנת הון ויהיו כפופות לכל הסנקציות לפי חוק זה, האריכה רשות המסים את המועד האחרון להגשת בקשות לגילוי מרצון, תוך מתן חסינות מהליכים פליליים, במסלול האנונימי ובמסלול המקוצר, עד ליום 31.12.2016. 

מעתה, הנוהל והוראות השעה שתוקפן הוארך יכללו גם חסינות מפני העמדה לדין בעבירות הלבנת הון שעבירות המקור המגבשות אותן הינן עבירות המס עליהן חל הנוהל. רשות המסים תפרסם בימים הקרובים  תיקון לנוהל בהתאם.

נוהל הגילוי מרצון  כולל שתי הוראות שעה שהוארכו, אשר נועדו להקל על הגשת הבקשות לגילוי מרצון ועיקרן:

הגשת בקשות אנונימיות - במסלול זה ניתן להגיש בשלב הראשוני בקשות ללא ציון פרטי הנישום על מנת לברר את חבות המס הנובעת מהבקשה. רק לאחר קביעת חבות המס הצפויה יידרש הפונה לציין את שמו של הנישום ופרטיו המלאים.

מסלול מקוצר - כאשר סך ההון שנכלל בבקשה אינו עולה על 2 מיליון ₪ וההכנסה החייבת הנובעת ממנו אינה עולה על 0.5 מיליון ₪, ניתן להגיש את הבקשה במסלול המקוצר בצירוף דוחות המס המתקנים הרלוונטיים. עם אישור הבקשה, יונפק לפונה שובר תשלום. עם תשלום השובר במועד, תימסר לפונה הודעה שלא תיפתח נגדו חקירה פלילית בנוגע למידע שמסר.

עד היום הוגשו במסגרת הנוהל סה"כ 5,131 בקשות לגילוי מרצון, מהן  3,059 במסלול האנונימי, 1,088 במסלול המקוצר ו-984 במסלול הרגיל. במסגרת הנוהל גולה הון המוערך ב- 17.5 מיליארד שקלים.  

על פי הוראות הנוהל, נישום יוכל לגלות את נכסיו ולהצהיר על הכנסותיו שלא דווחו, לשלם את המס הנגזר מהן וזאת במידה שיעמוד בתנאים המפורטים בנוהל. בין יתר התנאים, הדרישה לכך שהפנייה נעשתה בכנות ובתום לב וכן כי במועד הפנייה לא נערכת בדיקה או חקירה ברשות המסים בעניינו של הפונה.

כמו כן, במסגרת הנוהל המבקשים ישלמו מס כדין כמתחייב מהגילוי. רשות המסים מתחייבת, באישור פרקליטות המדינה, שלא יינקטו הליכים פליליים כנגד אותם נישומים שיעמדו בתנאי הנוהל וישלמו את מלוא המס הנגזר מהליך הגילוי.

 

למצגת מפורטת בדבר נוהל גילוי מרצון - לחצו כאן

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני