• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי מקרקעיןמס שבחרכישת משרד חייבת במס רכישה כזכות אחרת במקרקעין

רכישת משרד חייבת במס רכישה כזכות אחרת במקרקעין

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  07.11.2016

רכישת משרד חייבת במס רכישה כזכות אחרת במקרקעין

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

רכישת משרד, כאשר מאוחר יותר על אותם מקרקעין התקבל היתר בנייה למגורים ולמשרדים, אינה מזכה בהקלה במס רכישה המאפשרת השבה של שישית ממס הרכישה. הקלה זו תתקיים רק אם נרכשת זכות המיועדת לשמש למגורים. כך נפסק בעניין פ.ר.י.ו נכסים (ו"ע 47854-08-15 פ.ר.י.ו נכסים והשקעות נ' מס שבח ת"א 1, ניתן ביום 25.10.2016).

החברה רכשה יחידה של משרד בפרויקט "מידטאון" תל-אביב. הפרויקט משלב מגורים ומשרדים על אותם המקרקעין, כאשר החברה רכשה רק זכות למשרד אשר עתיד להיבנות.

ביום 29.12.2014 שילמה החברה על פי שומה עצמית, מס רכישה, המהווה 6% משווי הרכישה.

ביום 22.2.2015 ניתן היתר בניה לבניית פרויקט של דירות מגורים ומשרדים על המקרקעין עליו בנוי הפרויקט ובו יחידת המשרד הנרכשת על ידי החברה.

עם קבלת ההיתר דרשה החברה לקבל החזר של שישית ממס הרכישה ששילמה בפועל מכוח תקנה 2(1א) לתקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (מס רכישה) תשל"ה - 1974.

שיעור מס הרכישה החל על רכישת "דירת מגורים" מוסדר בסעיף 9 לחוק מיסוי מקרקעין, ואילו שיעור המס על רכישת זכות במקרקעין שאינה דירת מגורים מוסדר בתקנה 2(1) לתקנות מס רכישה. (6% החל מיום 1.8.2013).

תקנה 2 בתקנות מס רכישה מאפשרת, בתנאים מסוימים, השבה לרוכש של שישית ממס הרכישה ששולם מכוחה של תקנה 2(1). זאת, כאשר המכירה היא של זכות במקרקעין שקיימת לגביה תכנית המתירה בנייה על הקרקע של דירה אחת לפחות המיועדת לשמש למגורים, וכן, כאשר לא יאוחר מתום 24 חודשים מיום המכירה, התקבל היתר לבניית דירת מגורים אחת לפחות, לפי חוק התכנון והבנייה.

במקרה דנן, לא הייתה מחלוקת בין הצדדים, כי הזכות במקרקעין שנרכשה ע"י החברה הינה זכות לרכישת משרד ואיננה זכות לרכישת דירת מגורים. לכן, אין כל מקום לתת את ההקלה בשיעור המס. אנו תמהים מדוע סוגיה כזו הובאה בכלל לפתחו של בית המשפט.

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני