• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההערכות לסוף שנת המסבדיקת החזרי מס ואיתור כספים אבודים

בדיקת החזרי מס ואיתור כספים אבודים

14.10.2018
כל החיים עובדים? זו העת לבדיקת החזרי מס ואיתור כספים אבודים

כל מי שעובד במשך עשרות שנים רגיל להסתכל על תלוש המשכורת, לסקור את שורת המיסים ולהיאנח. אבל יש הרבה יותר מכך שאפשר לעשות, גם לאחר שנים, מהחזרי מס ועד איתור כספים אבודים.

במהלך שנות העבודה שלנו אנחנו צוברים קרנות, פקדונות וקרנות ביטוח שונות לצד תשלומי מיסים שלפעמים חורגים מהסכום שאנחנו אמורים לשלם. כל הדברים האלו יחד שווים כסף, שיכול לחזור אלינו ולשמש אותנו בעת הצורך. 
בשנים האחרונות המודעות לנושא איתור כספים אבודים הולכת וצוברת תאוצה. איך עושים את זה? מה בודקים? ואיך מתבצע התהליך? על כך נענה במאמר זה. 

מהם כספים אבודים?

הכספים האבודים הם כספים שנמצאים בתוך קרנות, פיקדונות, ביטוחים ושאר דברים שצברנו במהלך שנות העבודה שלנו, אצל מעסיקים שונים או אצל מעסיק אחד. לא תמיד אנחנו זוכרים שנפתחו בשמנו פקדונות שונים, שעזבנו עבודה אחת בלי לבדוק מה צברנו לזכותנו או אילו מיסים וכמה מיסים שילמנו תוך כדי. 

היום ניתן לבצע בקלות איתור כספים אבודים ולקבל תמונה שלמה על כל הפקדונות והקרנות שאספנו וליקטנו בשנות עבודתנו אצל מעסיקים שונים ולהגיש בקשות לקבלת הכספים הנמצאים במקומות אלו. בנוסף לאיתור כספים אבודים שנמצאים בקרנות שונות, אפשר להגיש לבדיקה את תלושי המשכורות שלנו ולבדוק האם מגיע החזר מס. 

עובדים במשך שנים? כנראה שמגיע לכם החזר מס

לצד איתור כספים אבודים, אפשר כאמור לבצע בדיקה לקבלת החזר מס. למה בכלל מגיע לנו החזר מס? אם עבדנו במקום עבודה קבוע לאורך שנים או החלפנו כמה מקומות עבודה עיקריים, ברוב המקרים נצברו לזכותנו הפרשי מס. כלומר – שילמנו מעבר למה שהיינו צריכים לשלם. החוק מאפשר היום לקבל החזרי מס עבור שנים בהן עבדנו באופן קבוע ונוכה מס מתלושי המשכורת שלנו. 

התהליך כולל בדיקת תלושי משכורת ומסמכים אחרים והסתכלות רטרואקטיבית על כל ההורדות וההחזרים שקיבלנו במהלך השנים. לאחר בדיקת הזכאות וחישוב החזר המס, אפשר לפנות ולקבל את הכסף בחזרה. 

איתור כספים אבודים – אפשר גם לבד

בעוד שתהליך החזר מס מומלץ לעשות בליווי של איש מקצוע המתמחה בנושא ומכיר היטב את חוקי המיסוי בישראל, הרי שאת תחילת התהליך של איתור כספים אבודים אפשר לעשות גם לבד, באמצעות מערכות המידע הפשוטות המוכרות היום. 

כל מה שצריך לעשות הוא להקיש את הפרטים המבוקשים במערכת ויופיעו מולנו כל קרנות ההשתלמות, הגמל והפיקדונות שצברנו לזכותנו במשך השנים. 

למרות שאפשר להתחיל לפנות לבד לכל הגורמים ולנסות לקבל את הכספים המגיעים לנו, עדיף ברוב המקרים להיעזר באנשי מקצוע להמשך התהליך. לאחר שאיתרנו את הכספים האבודים, נוכל לעבוד מול מישהו שיפנה עבורנו, יברר ויסביר איך משחררים את הכספים וידאג גם להחזרי המס הרלוונטיים לנו. 
הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני