• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלפיצוי העסקים והעובדים בדרום 2018 2019

פיצוי העסקים והעובדים בדרום – 2018/2019

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  20.12.2018

פיצוי העסקים והעובדים בדרום – 2018/2019

רמי אריה, עו"ד רו"ח

ביום 17.12.2018 אישרה ועדת הכספים של הכנסת את התקנות לפיצוי העסקים והעובדים בדרום, בעקבות הלחימה וטרור ההצתות. אלא, שמדובר בפיצוי לעובדים בגין היעדרותם מעבודה, ולא למעסיקים בגין אובדן הרווחים הממשי שנגרם להם בעסקם, למעט, בענפי התיירות והדבוראות. מה עם פיצוי ממשי לבעלי העסקים האחרים כגון: בעלי אולמות השמחות, מסעדות, חקלאות וכדומה ?

התקנות שאושרו יעניקו פיצוי לעצמאיים ולמעסיקים עבור הוצאות שכר עובדים שנעדרו בשל סגירת מקום העבודה ולהורים שנעדרו מעבודתם בשל סגירת מוסדות חינוך. דבוראים ועובדי ענף התיירות שנפגעו ממושכות יוכלו לבחור להשוות את מחזורם השנה למחזור אשתקד.

מדובר בפיצויי נזק עקיף בגין אובדן רווחים ובנוסף לפיצויי נזק ישיר המגיעים לנפגעים הישירים מפעולות המלחמה והאיבה (כאלו שנפגעו בפגיעות ישירות של טילים או מהשריפות). בעלי עסקים בישובים המוגדרים כיישובי ספר זכאים לפיצוי העקיף לפי תקנות מס רכוש וקרן הפיצויים הרגילות, בעוד שבעלי עסקים בישובים שאינם מוגדרים כיישובי ספר (לרבות הישובים שדרות, נתיבות, אופקים ובאר שבע) זכאים לפיצוי רק אם נקבעות לגביהם תקנות מיוחדות בהוראת שעה.

במסגרת הוראת השעה שאושרה, הכוללת את התקופה שמתחילת חודש מאי ועד סוף השנה, נקבע מנגנון למתן פיצויים עקיפים לישובים אשר נפגעו במהלך תקופות הלחימה או אירועי טרור ההצתות בחודשים אלה, גם אם ישובים אלה אינם נכללים ברשימה המזכה בפיצויים אלה (רשימת יישובי הספר).

לאור התנגדות רשות המסים, וחרף דרישת ועדת הכספים להפוך את הוראת הפיצוי להוראת קבע, נקבע כי הוראה השעה תימשך רק עד סוף חודש פברואר 2019, וביחס לעסקי התיירות עד סוף חודש אפריל 2019, זאת על מנת לבחון את המשך נחיצותה .

הפיצוי דנן, יינתן במסגרת אחד מהמסלולים המפורטים להלן:

1.     מסלול שכר עבודה -  מתן פיצוי למעסיקים ועצמאיים על הוצאות השכר (כולל שכר בעל העסק עצמו) בימים בהם העובדים לא יכלו להגיע לעבודה, בשל הוראה של פיקוד העורף על סגירת מוסד חינוך ברשות או בשל הוראה של הפיקוד על סגירת מקומות עבודה אשר אינם חיוניים. מסלול זה תקף לישובים המרוחקים עד 40 קילומטר מהגדר.

עובדים אשר נעדרו עד 10 ימים יינתן פיצוי בסך של 370 ₪ ליום, אשר הינו השכר הממוצע החציוני באזור הדרום. לעניין עובדים אשר נעדרו למעלה מ-10 ימים, נקבע כי תעשה בדיקה פרטנית והתשלום יעשה בהתאם לשכרו הרגיל של העובד.

2.     מסלול מחזורים - נפגעים ארוכי טווח, עובדי ענף התיירות וענף הדבוראים אשר סבלו ממושכות תחת טרור ההצתות, יוכלו לבחור בין פיצוי בדרך של מסלול שכר העבודה הנ"ל לבין פיצוי בדרך של השוואה בין מחזורי השנה לבין מחזור עסקיהם במהלך התקופה המקבילה אשתקד .

באשר לדבוראים, הפיצוי יינתן לכלל הדבוראים בתוואי של 0 עד 7 קילומטרים בגין הנזק העקיף, גם כאלה שהכוורות שלהם אינן נכללות בשטחים הנחשבים יישובי הספר .

באשר לעסקי התיירות, יכללו כלל העסקים אשר חוו ירידה במחזוריהם, כולל ישובים החורגים מתחום 7 הקילומטר ואינם נכללים ברשימת יישובי הספר, זאת בהתאם לרשימת ישובים שגובשה בתקנות. למעשה מדובר בכלל עסקי התיירות הכפרית - צימרים, בתי הארחה וכדומה.

בנוסף, הוועדה אישרה שתי תקנות כמפורט להלן:

1.      הוספת 11 ישובים לרשימת יישובי הספר בעוטף עזה (אבשלום, איבים, גברעם, זמרת, יכיני, כפר מימון, שובה, שדרות, שלומית, תושיה ותקומה). הוספת הישובים לרשימה תאפשר מתן פיצויים עקיפים בהתאם לתקנות מס רכוש וקרן הפיצויים .

2.        2.   הוספת 2 ישובים (נווה ובני נצרים) לרשימת היישובים הנכללים בצו הסיוע לשדרות וליישובי הנגב המערבי, המעניק הטבות שונות ובמרכזם הטבות מס לתושבי יישובי קו העימות בדרום.

למעשה, הפיצויים שאושרו הינם לצורך תשלום שכר העבודה לעובדים שנעדרו עקב המצב הביטחוני ואין בהם פיצוי על אובדן רווחים לבעלי העסקים, למעט בענפי התיירות והדבוראות.

נותר רק לשאול מדוע גם עסקים בענפים אחרים כגון אולמות שמחות, חקלאים, מסעדות וכדומה, אינם זכאים גם הם לפיצוי מלא בחלופת המחזורים שיפצה אותם על אובדן הרווחים הממשי הנגרם להם עקב המצב הביטחוני. זאת בעוד בעלי עסקים כאלו ביישובי הספר אכן כן זכאים לפיצוי כזה בהתאם לתקנות הרגילות של מס רכוש וקרן הפיצויים.

 

 

 

 

 

בעיננו

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני