• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסההכרה למס בהפסדים משוק ההון ומטבעות קריפטוגרפים

הכרה למס בהפסדים משוק ההון ומטבעות קריפטוגרפים

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  26.12.2018

הכרה למס בהפסדים משוק ההון ומטבעות קריפטוגרפים

רמי אריה, עו"ד רו"ח

לקראת סוף שנת המס 2018, כדאי לדעת כי רשות המיסים מכירה בהפסדים רק כשיש מימוש שלהם בפועל. הפסדים מוכרים למס מפעילות השקעתית בשוק ההון ומהשקעות אחרות, ניתן לקזז כנגד רווחי הון אחרים ו/או כנגד שבח מקרקעין, בשנת המס הנוכחית או בשנים הבאות. הפסדים של סוחרים בשוק ההון ובמטבעות קריפטוגרפים ניתנים לקיזוז כנגד כל הכנסה אחרת שיש להם באותה שנת המס.

כך או כך, כדי להכיר בהפסדים לצרכי מס, כדאי לשים לב לנקודות הבאות:

מימוש הפסדים מניירות ערך

הפסדי הון מוכרים במס הכנסה על בסיס "מימוש". כלומר, על מנת ליהנות מההפסד יש לבצע "מכירה". במידה ומעוניינים להמשיך להשקיע באותו נייר ערך, ניתן לרכוש בחזרה את נייר הערך. אולם, יש לשים לב כי רכישה חוזרת בסמוך למועד המכירה יכולה להביא לסיכון לפיו רשויות המס יראו במכירה כ-"פעולה מלאכותית", אשר יביא לאי הכרה בהפסד. על מנת להימנע ממצב זה, רצוי לשקול להמתין תקופת צינון, בטרם רכישת אותו נייר ערך מחדש.

ניצול ההפסדים

הפסדי הון ממכירת ניירות ערך ניתנים לקיזוז כנגד כל רווח הון לרבות מנכסים בלתי סחירים, משבח מקרקעין ולרבות בתנאים מסוימים - מריבית מניירות ערך ומדיבידנד.

הפסד הון אשר לא נוצל בשנת המס הנוכחית ניתן להעברה לשנות המס הבאות ובלבד שהוגש לפקיד השומה דוח לשנת המס אשר בה נוצר ההפסד. נציין כי הוצאות בשל ניירות ערך כגון דמי ניהול ועמלות תיק אשר לא נוכו בשנת המס ייחשבו כחלק מהפסד ההון מניירות ערך.

שימו לב, כי הבנקים אינם מקזזים אוטומטית הפסדים צבורים משנים קודמות, ואינם מבצעים הצלבות בין תיקי השקעות המנוהלים בחשבונות שונים. לכן, כדי לנצל את ההפסדים לצורכי מס, יש לערוך תחשיב ההפסדים באופן עצמאי ולא להסתמך על אישורי הבנקים לעניין זה.

ניצול הפסדים עסקיים משוק ההון וממסחר אחר

כאשר יש בשנת המס פעילות רבה בשוק ההון בעלת אופי עסקי, ניתן לקזז את ההפסדים מכלל ההכנסות באותה שנה מכל המקורות האחרים ולא רק מרווחי הון וכן להעביר את ההפסדים לשנים הבאות ולקזזם כנגד הכנסות מעסק או משלח יד לרבות רווח הון בעסק או במשלח יד. ובתנאים מסוימים אפילו לקזזם גם כנגד הכנסה ממשכורת.

אולם, הגדרת הפעילות כעסקית בשנה מסוימת, עלולה להביא לכך שפקיד השומה יבקש לבחון את הפעילות גם בשנים קודמות, אשר היו בהן רווחים. לכן, שינוי ההגדרה של הפעילות עלול להגדיל את שיעור המס על אותם רווחים, משיעור מס ריווח הון של עד 25% לשיעור המס השולי המקסימאלי עד 47%, ואף גם לשינוי סיווג לצורך חוק מע"מ.

מימוש רעיוני של ההפסדים

ככל שרוצים להימנע ממימוש של ניירות הערך, ניתן לבחון "מכירה" שלהם לישות משפטית אחרת. כגון: לחברה בבעלות המשקיע. העברה כאמור מהווה "מכירה" לצורכי מס ויוצרת הפסד בפועל.

אולם, יש לקחת בחשבון במהלך כזה, כי שיעורי המס הכוללים "עד הבית" שיחולו על הרווחים בעתיד בידי החברה יהיו חייבים גם במס חברות (23%) וגם במס דיבידנדים (30%), בעוד שרווחים בידי יחיד חייבים במס בשיעור 25% בלבד.  

על מנת להימנע מהגדלת המס, ניתן להעביר את ניירות הערך לחברה חדשה אשר תוגדר כ-"חברה משפחתית" שהינה שקופה לצורכי מס, כך הרווח ממכירת הנכס אשר בבעלות החברה יחויב במס בידי היחיד בשיעור 25% בלבד.

אופציות/מניות לעובדים

עובדים ונושאי משרה, המחזיקים באופציות/מניות במסלול ההוני של 102 לפקודת מס הכנסה, יכולים לבחון את העברת המניות (אופציות) אשר הוקצו להם מידי הנאמן לידיהם. העברה כאמור, מהווה "מכירה" ויוצרת אירוע מס, אשר אם נובע ממנה הפסד הון ליחיד, הוא יכול להתקזז איתו בהתאם להוראות האמורות לעיל.

הכול בתקוה שיש רווחים השנה או לפחות צפויים כאלו בשנים הבאות. בהצלחה !

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני