• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותהנחיות הרשות להלבנת הון לנותני שירות עסקי

הנחיות הרשות להלבנת הון לנותני שירות עסקי

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  09.09.2019

הנחיות הרשות להלבנת הון לנותני שירות עסקי (עו"ד, רו"ח)

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

ביום 9.9.2019 פרסמה הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור תקציר למדריכים והנחיות   המכוונות לעורכי דין או רואי חשבון, ומנחות אותם כיצד לזהות לקוחות בעלי סיכון גבוה לעברות בתחום חוק הלבנת הון. בפועל, ההנחיות מחייבות בעצם העובדה שאי קיומן, עלול להעמיד את עורכי הדין או רואי החשבון בחשש לסיוע לעברות הלבנת הון.

בהנחיות נאמר כי הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור רואה חשיבות רבה בהטמעת השימוש הנכון בגישה מבוססת סיכון בקרב עורכי הדין ורואי החשבון המעניקים שירותים עסקיים ללקוחותיהם, כדי לאפשר להם מיקוד והשקעת משאבים אופטימלית להתמודדות יעילה עם סיכוני הלבנת הון ומימון טרור בעת מתן שירותים אלו מחד, ומניעת ניצולם לרעה מאידך.

ארגון FATF , הינו כוח משימה בינלאומי למאבק בהלבנת הון ומימון טרור. מטרת פרסום המדריכים הינה לסייע לנותני השירות העסקי, באמצעות הנחיות ודוגמאות, בגיבוש ויישום גישה מבוססת סיכון למאבק בהלבנת הון ומימון טרור .

הפעולות אשר הוגדרו בחוק כ-"שירות עסקי" (ובכללי האתיקה לעורכי-דין כ-"פעולה מחייבת") הן אלו אשר זוהו על-ידי ארגון ה - FATF  כבעלות חשיפה גבוהה לניצול לרעה לצורך הלבנת הון ומימון טרור: עסקאות בנדל"ן, ניהול כספים ונכסים עבור לקוחות, וכן הקמה וניהול של תאגידים או נאמנויות עבור לקוחות .

על מנת להנגיש את מדריכי ה- FATF לנותני השירות העסקי, הכינה הרשות תקציר המסכם את מדריכי ארגון ה FATF- ומתייחס להיבטים הרלוונטיים לנותני השירות העסקי בישראל. התקציר והמדריכים כוללים גם רשימת דגלים אדומים אשר מהווים תבחינים לסיוע בזיהוי פעילות של לקוחות העשויה להיות בסיכון גבוה.  

הדגלים האדומים הרלוונטיים לעורכי דין ורואי חשבון בישראל כוללים, בין היתר :

1.       פעולות בלתי רגילות – לאור גודלן, אופיין, תדירותן, אופן הביצוע שלהן, אי-התאמות בין המחיר לבין שווי השוק, פעולות של עמותות שאינן תואמות את פרופיל פעילותן, פעולות שאינן תואמות את פרופיל הלקוח, ועוד .

2.       מקור כספים בלתי רגיל – מקור בלתי מוסבר של כספים מצד ג', קבלת/העברת כספים למדינה בסיכון גבוה או למדינה שלישית ללא קשר מוסבר, מקור מימון ממלווה שאינו מוסד מוסדר למתן אשראי ללא הסבר מניח את הדעת או ללא הגיון כלכלי, ועוד .

3.       מקור הון בלתי רגיל בתאגיד – עלייה משמעותית בהון של התאגיד בעקבות שורה של העברות על פני תקופה קצרה ללא הסבר מניח את הדעת, עלייה משמעותית בהון של תאגיד חדש ללא הסבר מניח את הדעת, מקור ההון ממדינה בסיכון גבוה או ממדינה שלישית ללא קשר מוסבר, הזרמת כספים בהיקף גבוה משמעותית מגודל, שווי או צרכי התאגיד ללא הסבר מניח את הדעת, פעולות פיננסיות משמעותיות שאינן עולות בקנה אחד עם מטרות או אופי התאגיד, בדגש על תאגידים חדשים .

4.       אופן תשלום בלתי רגיל – הסדרי תשלום עם לוחות זמנים קצרים מהמקובל ללא הסבר מניח את הדעת, בחירת אופן התשלום נדחית למועד צמוד לחתימת החוזה ללא הסבר מניח את הדעת, דרישה לשנות את אופן התשלום המוסכם ללא הסבר הגיוני, ועוד .

5.       הוצאות פרטיות אשר ממומנות על ידי חברה, עסק או הממשלה.

6.    בטוחה בלתי רגילה – כאשר הבטוחה להלוואה מצויה במדינה בסיכון גבוהה, ניתנה בטוחה שאינה מקובלת בנסיבות העניין או ללא הגיון כלכלי כגון קניית נכס במזומן שמיד משמש כבטוחה להלוואה, הלקוח או צד ג' נותן בטוחה במזומן עבור לווה במקום שהלווה ישתמש במזומן ישירות ועוד.

7.       חשבונות בנק מרובים לרבות חשבונות זרים ללא הסבר מניח את הדעת .  

 

·       לתקציר מדריך ה -FATF ליישום גישה מבוססת סיכון על-ידי נותני שירות עסקי

·       מדריך ארגון ה -FATF לגישה מבוססת סיכון לסקטור עורכי הדין

·       מדריך ארגון ה -FATF ליישום גישה מבוססת סיכון לסקטור רואי חשבון

·       ארגון ה -FATF ליישום גישה מבוססת סיכון לסקטור נותני שירותי נאמנות והקמת תאגידים

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני