• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםקורונה - מאמרים ומצגותאושרה התכנית לסיוע כלכלי רשת בטחון עד יוני 2021

אושרה התכנית לסיוע כלכלי-רשת בטחון עד יוני 2021

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  30.07.2020

אושרה התוכנית לסיוע כלכלי – רשת ביטחון עד יוני 2021

רמי אריה, עו"ד רו"ח

ביום 29.7.2020 אישרה מליאת הכנסת את חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-2020. החוק קובע מסגרות וכללים בדבר מתן מענקים לתושבי המדינה, לעסקים, למלכ"רים, הקלות בתשלומי דמי אבטלה והוראות מקלות נוספות, שיחולו עד יוני 2021.

החוק נועד לסייע בהתמודדות עם המשבר הכלכלי שנוצר עקב התפשטות נגיף הקורונה. הוא אמור לסייע בהתמודדות עם המשבר בארבעה רבדים מרכזיים: מתן מענה מידי למשרדי הממשלה, פריסת רשת ביטחון סוציאלית, הבטחת המשכיות עסקית והאצת המשק.

החוק שאושר כולל את הצעדים הבאים:

1.   זכאות לדמי אבטלה - הענקת מענה סוציאלי לעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום או שפוטרו בתקופת משבר הקורונה, באמצעות הארכת הזכאות לדמי אבטלה לכל הזכאים עד חודש יוני 2021.

החוק קובע כי ההארכה תקפה כל עוד שיעור הבלתי מועסקים עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לא פחת מ-7.5%. במצב בו מספר המועסקים ירד ל-10% אך לא פחות מ-7.5% עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ירדו דמי האבטלה המשולמים לזכאים ויעמדו על 90%.

בנוסף נקבע כי גם צעירים מתחת לגיל 28 עם ילד, יהיו זכאים לדמי האבטלה המלאים, בדומה למי שעבר את גיל 28.

בנוסף נקבע כי מי שנמצא בהכשרה מקצועית יהיה זכאי לדמי אבטלה מלאים, במקום 70% בלבד בנוסח החוק המקורי.

2.   מענק הסתגלות לבני 67 ומעלה - הענקת מענה סוציאלי לקבוצת אוכלוסייה זו, שנפלטה משוק העבודה באופן פתאומי, באמצעות המשך קבלת מענקי הסתגלות עד יוני 2021, במקום עד אמצע אוגוסט. המענק יוענק למפוטרים ומי שהוצאו לחל"ת, עפ"י הצהרתם.

3.    סיוע סוציאלי לעצמאים – מענקי סיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה בחברת מעטים אשר נפגעו כתוצאה מהמשבר, באמצעות מתן מענק של עד 15,000 שקלים חדשים, אחת לחודשיים עד ליוני 2021, כרשת ביטחון סוציאלית אישית נוסף על הסיוע שניתן לעסק.

מדובר באוכלוסייה שאינה זכאית לתשלום דמי אבטלה, אשר בתקופת הזכאות, חלה ירידה של לפחות 40% במחזור עסקאותיה, ושהכנסתה החייבת במס אינה עולה על 651,000 ₪.

4.   סיוע לעסקים ומלכ"רים בהוצאות קבועות - הארכת מנגנון החזר הוצאות קבועות לעסקים אשר נפגעו ב־ 40 אחוז או יותר מהמחזור החודשי שלהם, והגדלת המענק המרבי לחמש מאות אלף שקלים חדשים לפעימה, וכן הוספת זכאות לעסקים בעלי מחזור של עד 100 מיליון שקלים חדשים שיעמדו בתנאים שנקבעו.

בנוסף, התווספו למסלול הפיצוי גם עסקים בעלי מחזור של עד 200 מיליון ₪ עם ירידה במחזור של מעל 60%, ועסקים בעלי גובה מחזור של 200 עד 400 מיליון ₪ עם ירידה במחזור של מעל 80%.

כל עסק חדש שנפתח בתחילת 2020, לא יצטרך להוכיח ירידה של 40 אחוזים, ויהיה זכאי לסיוע בגובה של 3,000 עד 4,000 לחודשיים.

לא יהיו שעבודים או עיקולים על מענקים אלה, לעניין עסקים בעלי מחזור של עד 300 אלף ש"ח.

נוכח כך שלמרבית העמותות אין הכנסות כנדרש לצורך זכאות בסעיף זה, נקבע כי לפחות 100 מיליון ש"ח יוקצו לצורך תמיכה במוסדות ציבור שהכנסותיהם, לרבות תרומות, פחתו, בשל התפרצות נגיף הקורונה, וכי הכסף יחולק בין מוסדות הציבור לפי מבחני תמיכה שיקבע שר האוצר בתוך 30 ימים מיום תחילתו של החוק.

5.    שחרור פיקדון חיילים - הארכת האפשרות לחיילים משוחררים להשתמש בכספי הפיקדון האישי שלהם לכל מטרה, והגדלת הסכומים שבהם יוכל לעשות שימוש. במסגרת זו, חייל ששוחרר לפני פחות מ-18 חודשים ולא מיצה את אופציית המשיכה עד כה – יוכל למשוך עד 11,000 ₪, וחייל שמשוחרר למעלה מ-18 חודשים ולא מיצה את האפשרות עד כה – יוכל למשוך עד 7,500 ₪.

6.    משיכת קרנות השתלמות - מתן אפשרות עבור מי שהם או בן זוגם פוטרו, הוצאו לחל"ת או חלה ירידה בהכנסתם ושצברו כספים בקרנות השתלמות, למשוך את הכספים מהקרן גם לפני שחלפה התקופה הנדרשת מיום הפקדתם לראשונה, בלי שיחול עליהם מיסוי עודף, בתנאי שלא יעלו על סכום של 7,500 שקלים בחודש, למשך 6 חודשים, כדי לאפשר להם מיצוי של מקורותיהם הכלכליים.

7.    הגדלת ההוצאה התקציבית - הגדלת ההוצאה הממשלתית בשנים 2020 ו־2021 כדי לממן את הצעדים המוצעים לעיל, שנועדו לתת מענה למשק ולאפשר לו לצלוח את ההתמודדות עם משבר הקורונה, ואולם הגידול לא יהיה חלק מחישוב מגבלת ההוצאה לשנים הבאות, מכיוון שמדובר בהוצאות שצפויות להיות חד-פעמיות.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני