• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

קומפני אקפרס מדווחת:

21.12.2005

סין וצ'כיה משלימות אמנת מניעת הכפל מס

סין והרפובליקה הצ'כית סיכמו ביניהן להשלים את הניסוח הסופי לאמנה למניעת הכפל מס והסכם למניעת הברחת המיסים.

אמנת המס מהווה חלק מהצהרה מורחבת בין שתי המדינות המתכוונות לפתח יחסים דיפלומטיים, עסקים והשקעות. האמנה שנחתמה בשבוע האחרון בפראג, בין ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, ועמיתו הצ'כי ג'ירי פארוובק.

שתי המדינות מתכוונות לפתח יחסים במסגרת האסטרטגיה של האיחוד של סין והשוק האירופאי, על בסיס "ההצהרה המשותפת של תשעת הנקודות" שנחתמה ב-1999 .

איי בהאמס מסיימים את החקיקה בנושא חברות בנאמנות

אליסון מיינרד-גיבסון, השרה לשרותים פיננסים והשקעות באיי הבהאמס, הצהירה שהממשל נמצא בשלבי הסיום של החקיקה בנושא דיני השקת חברות פרטיות שתעסוקנה בנאמנויות על שרותים פיננסיים.

ע"פ דברי השרה, הממשל היה מאוד קפדן בגישתו להגדרת החקיקה החדשה וזאת ע"מ להבטיח שהחקיקה תעמוד תחת בדיקה מדוקדקת ביותר וברמה הכי גבוהה.

"זה מאוד חשוב להבליט, שבדרך מאוד יעילה, נטלנו את הכלים כדי להבטיח שכל מוצר שהננו משיקים, לא פותח פתח לשאלות בגין אופן עשיית עסקים באיי בהאמס" – הדגישה השרה.

"הממשל ביחד עם הסקטור הפרטי והמחוקק, היו מאוד זהירים וקפדנים בגין גשתנו לנושא ואני מאוד שמחה שנטלנו את הזמן המתאים והדרוש כדי להגיע ליעדינו כראוי" – הוסיפה השרה

השרה ציינה שתוצאות החקיקה, תתפרסמנה בחודש ינואר הקרוב.

הסקירה שהחלה בראשון בנובמבר, נשלחה לשורה מאוד רחבה של גופים, בתוך ומחוץ לאיי בהאמס, מתוך כוונה לאסוף אותה בחזרה ולנתח את המידע שהתקבל כדי לסייע בפיתוח ההזדמנויות לשרותים פיננסים ולקבוע איך המותג "איי בהאמאס" מוצג בפני קהילת ההשקעות הבינלאומית.

המשרד האמור הצהיר שיציג תוצאות הסקירה בפני הסקטור הפרטי. המסקנות תהוונה חלק מהמסגרת של התוכנית האסטרטגית לחמש שנים עבור הרשויות העוסקות בתעשיית השרותים הפיננסים.

ארה"ב: פרסומי המלצות הועדה לרפורמת המס

ב-1 בנובמבר 2005,נשיא הועדה לרפורמת המס בארה"ב פרסם הצעותיו לקביעת מערך המיסוי.

הועדה הוקמה בינואר 2005.

מטרות הועדה הן להציג הצעות לשינוי מערך המיסוי כדי לשפר ולפשט תהליכים לעידוד הצמיחה הכלכלית.

הועדה העמידה בפניה שתי אופציות לרפורמה :

א) תוכנית לפישוט מערכת המיסוי.

ב) תוכנית לצמיחה והשקעות.

הועדה הדגישה שהתוכניות הן מקיפות ויש לראותם כחבילה אחת. מפתח רכיבי התוכניות כוללות:

1.צימצום הכפל מס המוטל על רווחי חברות בארה"ב.

2.קידום, מתוך פרספקטיבת המיסוי, הרווח הון על חובות בצמיחה פיננסית.

3.ביטול המס מינימום על רווחי חברות.

4.הורדת המס על עסקאות בעלות נפח גבוה עד לשעור של % 31.5 .

עידכון מערכת המיסוי הבינלאומית, הכוללת שיטת מס טריטוריאלית ,שהרווחים על עסקאות חוץ יהיו פטורים ואלו שאיפיונם עסקאות ניידות יחשב המס בגינן על בסיס שוטף.

הקמת חברות בסין

סין פתחה את שעריה למשקיעים זרים ב-1979. משקיעים אלו רשאים להשקיע בכל הפרובינציות של סין, ולשם כך ניתן להשיג את הרישיונות וההיתרים הדרושים.

למעשה ובמידת מה, קצת קשה לפירמה זרה להתחיל את עסקיה בסין. קיימים שלושה סוגי גופים מסורתיים דרכם ניתן לקבוע ישות עסקית:

א) משרדי ייצוג (נציגויות).

ב) מיזמים בבעלות זרים.

ג) השתתפויות עם משקיעים מקומיים.

נושאי החקיקה, כללי ההתאגדות, הקטגוריות העסקיות, והדרישות הנחוצות, הם בכללותם שונים לכל אחד משלושת האלטרנטיבות – הבדלים אלו הם תקפים לא רק בנושאי מהות העסקים, אלא שהינם שונים ספציפית לכל פרובינציה, עיר ולפעמים גם מחוזות.

השיטה שהינה פחותת סיכון להתחלת העסקים בסין, היא זאת של הקמת משרדי נציגות. יזמים רשאים לפתוח משרדי נציגויות בערים שיש בהן הסיכויים הכי טובים לפיתוח עסקים.

משרדי הנציגויות משרדי הנציגויות רשאיים לנהל פעילויות שאינן חייבות במסוי, כגון קשרים עם לקוחות, מחקרי שוק, בקרת איכויות, חילופי טכנולוגיה, ניהול שיווק ומכירות, וכו'.

הפונים לפתיחת נציגויות חייבים להציג מסמך רשמי שאושר במדינת המקור, והמוכיח את הפעילות של הגוף המיוצג במשך 12 חודשים אחרונים. כל המסמכים, הכוללים את ההיתרים המתאימים חייבים בתרגום לסינית, ולאחר מכן להיות מאושרים ע"י נוטריון ובהמשך ע"י שגרירות סין.

תלוי בפרובינציה העיר או המחוז, על הנציגויות מוטל מס בשעור 7%-10% על ההוצאות המוצהרות.

מיזמים בבעלות זרים

Wholly Foreign Owned Enterprise

הינה ישות עסקית שמוקמת עם 100% הון זר, ואי לכך הינה תחת הניהול הבלעדי של המשקיע חוץ. ההון ההתחלתי החייב ברישום הינו מינימום של כ-140,000 דולר על פני השנה הראשונה, וניתן לשלבו במזומן,

ציוד, חומרי גלם, וכו'.

ההון ההתחלתי,אופי הניהול הפיננסי והחשבונאי חייבים להירשם בתזכיר ותקנות הפירמה – ההון ההתחלתי יכול להשתנות ע"פ אופי העסקים.

שעורי המס משתנים ע"פ מיקום הקמת הפירמה. בד"כ המס המוטל על מכירת מוצרים או שרותים הינו בשעור של 5%. בנוסף, קיימים מיסים על הרווחים, שמוטלים ע"י השלטון המקומי, שנעים {ע"פ העיר או המחוז) בשיעור של 15%-33%.

בכמה מהערים קיימים אזורי סחר חופשי, המאפשרים הטבות מפליגות במיסוי, ובמיוחד כאשר מדובר על עסקאות ייצוא. שעורי ההטבות משתנים מעיר לעיר וכן ע"פ ענפי המוצרים.

פירמות המעוניינות לחדור לשוק הסיני, חייבות לדעת ששלטונות סין מגדירים שלוש קטגוריות של מוצרים תוצרת חוץ: אלו שסין מעוניינת בעידודם, המוגבלים בכניסתם לסין, ואלו שחל עליהם איסור ייבוא. לכ"א מהקטגוריות כללי התנהגות ספציפיים. יודגש שכמה מכללי הסחר לוקים בחוסר בהירות.

השתתפויות עם משקיעים מקומיים

Join Venture

הינן יותר מתאימות לעסקאות מוגדרות כ"מוגבלות" או "אסורות" ע"י שלטונות סין. עסקאות אלו כוללות השתתפויות במסעדנות, בניה, יצור רכב, וענפי הקוסמטיקה. עסקאות אלו לא תכנסנה, בד"כ, תחת המטריה של ההטבות למשקיעי חוץ.

תעריפי שכ"ט להקמת תאגידים בסין

משרדי נציגויות : 600 – 900 דולר, תלוי ביעדי הרישום, המשתנים ע"פ העיר, הפרובינציה או המחוז.

מיזמים בבעלות זרים : תלוי בתחום השיפוטי 800 – 1500 דולר, וכן על יסוד ההון ההתחלתי הנדרש, במינימום בסך 140,000 דולר.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני