• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותהזכות לשימוע בטרם שלילת פטור מניכוי מס במקור

הזכות לשימוע בטרם שלילת פטור מניכוי מס במקור

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  07.12.2021

הזכות לשימוע בטרם שלילת פטור מניכוי מס במקור

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

בעלי עסקים עלולים לקבל הודעה מרשות המסים על שלילת האישור לפטור/הקטנה מניכוי מס במקור. אולם, החלטת פקיד השומה לשלילת הפטור שלא בסבירות ראויה, כפופה לביקורת שיפוטית.

ביום 15.11.2021 פרסמה רשות המסים הודעה בדבר "מהלכים לשלילת פטור מניכוי מס במקור",   לפיה הרשות מבצעת מהלכים של שליחת מכתבי התראה לשלילת אישורים של פטור/הקטנה מניכוי מס במקור, בשל ליקויים שיש בתיק הנישום.

בהתאם להודעה, בימים אלה רשות המסים שולחת מכתבי התראה לנישומים, שיש להם אישור ניכוי מס במקור בתוקף, וקיימים אחד או יותר מהליקויים המפורטים להלן:

    1.       לא הוגש דו"ח מפורט למע"מ – בהתאם להו"ב 2/2021 בנושא אישורי ניכוי מס במקור ואישורים לפי חוק עסקאות גופים ציבוריים לשנת המס 2021.

    2.       ישנם מחדלים בתחום הגבייה – קיימים חובות בהרשאה וחובות קנס מנהלי במס הכנסה, ניכויים, מע"מ ומסמ"ק.

    3.       נישומים ללא תיק ניכויים/תיק ניכויים סגור או בלתי פעיל – נישומים בענפי כוח אדם, קבלנים, הובלות, מסחר במתכות, שמירה וניקיון עם מחזור במע"מ מעל מיליון ₪ ב-12 החודשים האחרונים.

לנישומים אשר יקבלו את מכתבי ההתראה יינתנו 30 ימים להסרת הליקויים. במידה והליקויים לא יוסרו בתקופה האמורה, יישלל האישור שהתקבל ותשלח הודעה לגבי תוקף האישור.

נציין, כי מהלכים אלה מתווספים להודעת רשות המסים מיום 15.6.2021 בנושא "מהלכים לשלילת פטור מניכוי מס במקור – הנמקה 75 ",  לפיו הרשות שלחה מכתבי התראה לשלילת אישור ניכוי מס במקור לנישומים שלהם דו"ח שנתי עם "הנמקה 75". כלומר דו"ח שנתי הוגש ובו חסר מסמך מהותי שטרם הוגש למשרד השומה.

נבהיר, כי בהתאם לסעיף 8 בהו"ב מס הכנסה מס' 2/2021 , בטרם שלילת אישור באופן יזום ע"י משרד השומה, יש ליידע את הנישום ולאפשר לו, בהתאם לבקשתו, להשמיע את טענותיו, תוך פרק זמן סביר.

אנו מסבים את תשומת הלב לכך, כי החלטה של פקיד שומה בדבר מתן אישור לניכוי מס במקור מוקטן, או שלילתו, יכולה להיות כפופה לביקורת שיפוטית על ידי פנייה לבית המשפט, במקרים בהם נראה כי שיקול הדעת של פקיד השומה לא היה סביר והאישור לניכוי מס במקור לא ניתן, או נשלל שלא בצדק, ללא נימוק, ללא שימוע ותוך פגיעה בנישום שאינה מוצדקת על פי דין.

אנו ממליצים לנישומים אשר קיבלו מכתבי התראה לביטול הפטור מניכוי מס במקור, לפנות אלינו כדי לבחון את תגובתם לרשות המסים בעניין הסרת הליקויים, לייצוג בהליך השימוע, ואף לצורך פנייה לבית המשפט.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני