• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

קומפני אקפרס מדווחת:

29.01.2006

הודו ואיטליה מקצצות בשיעורי ניכוי המס במקור

ממשלת הודו חתמה יחד עם ממשלת איטליה על פרוטוקול אשר מחליף את ההסכם הקיים של מניעת כפל מס בין שתי המדינות, זאת באמצעות צמצום שיעורי ניכוי המס במקור.

על הפרוטוקול חתם מזכיר משרד האוצר ההודי יחד עם שגריר איטליה בהודו, מר אנטוניו ארמליני.

תחת ההסכם החדש, שיעורי הניכוי מס במקור הופחתו ל 10% במקרה של דיוידנדים, ריבית ותשלומים עבור שירותים בתחום הטכנולוגיה. שינוי זה עתיד להביא למס אחיד יחד עם כל מדינות האיחוד האירופי.

קודם לכן, שיעורי ניכוי המס במקור נעו בין 15% ו 25%.

ההסכם החדש מקבץ חוקים נרחבים המתייחסים ל"תושבות קבע" (PE) עבור מיסוי של שירותים, כיסוי ביטוחי, טיפול במס חברות, הובלה אוירית וימית.

בנוסף,בהסכם ישנו סעיף חדש המתייחס לעידוד תאגידים גדולים בין שתי המדינות, בנושא מניעת התחמקות מתשלום מס.

הסכם זה עומד בקו ישר מול ההסכם של מדינות האיחוד האירופי, המהווה מודל.

באנגליה : חברות פרטיות נגד משרד האוצר

ממשרד עורכי הדין הידוע באנגליה, Hogan&Hrtson,המתמחה במיסים, נאמר כי : "העוינות שמגלה משרד האוצר כלפי הסקטור התאגידי, עלול לגרום לגל גדול מאוד של חברות אשר יעזבו את המדינה", כך דיווח עיתון יומי באנגליה.

מנהל אגף מיסוי באותו משרד עו"ד, מר ג'ונתן איבינסון, אמר בראיון לעיתון : "משרד האוצר מאמין כי התאגידים באנגליה לא משלמים מספיק לטעמם. אין להם מושג כי באמצעות הארגון מחדש של המערכת שלהם ומיקום מחדש של הצוות שלהם מחוץ לאנגליה, הם עלולים להותיר חלל עצום בקופה הציבורית.

מר איבינסון אמר כי לפחות חברה אחת מתוך 100 החברות הגדולות באנגליה, בודקות מיקום חדש מחוץ לאנגליה, זאת לאחר 18 חודשים שבהן החברות "נשברו" מהיחס של מס הכנסה ומע"מ בנושא הימנעות ממס.

חברות רבות כועסות מאוד על ה"דיכוי" מצד משרד האוצר, עד כדי כך שהן מסרבות לשתף פעולה בנסיונות מצד משרד האוצר, להסביר את תכנוני המס התאגידי.

מנהל אגף מס, במשרד רואי החשבון הידוע באנגליה PWC, מר ריצ'רד קולייר-קיווד, אמר: "חלק נכבד ביותר מהמס באנגליה משולם ע"י כמות קטנה יחסית של חברות ורבים מהם יכולים לבחור את מיקום הפעילות שלהם. המצב החדש שנוצר בתחום המס, עלול לגרום לחברות באנגליה להעתיק את פעילותן העסקית בכל מקום שיחפצו ."

שינויים נוספים בחוק החברות ב BVI

חוק החברות לשנת 2004 ב BVI, אשר טרם גובש ועדיין נמצא בתהליך ארוך והמכיל תנאים מורכבים, תוקן שוב לאחרונה ע"י חוק החברות של BVIלשנת 2005, אשר נכנס לתוקף בתחילת ינואר 2006.

חלק מהשינויים המשמעותיים אשר הוכנסו לתקנה, הינם :

1. חברות בBVIיירשמו מחדש באופן אוטומטי. חברות קיימות ב BVIיידרשו להירשם מחדש ע"י הרשויות, אלא אם כן יבצעו את הרישום מרצונן עד ל 31/12/2006.

2. תינתן יותר גמישות לחברות בBVIלהשתמש בשם זר לחברה.

3. לאפשר לדירקטור/מנהל היחידי בדירקטוריון החברה, למנות במקומו מנהל חליפי לחברה במקרה מוות.

4. הארכת זמן במינוי דירקטור לחברה. ההארכה תינתן בין 30 יום עד ל6 חודשים.

איי מאן : מס בשיעור 0%

שיעור המס לחברות באיי מאן, אשר יעמוד ע 0%, יכנס לתוקף ב 6/4/2006.

ממשלת איי מאן נקטה במדיניות זו בכדי לענות על התחרות שיש למדינות האיחוד האירופי כנגד מקלטי המס. ממשלת מאן, כפי שידוע, יכולה להרשות זאת לעצמה.

כרגע, רק 7% ממס ההכנסה באיי מאן מגיעים ממיסי חברות.

חלק הארי ממס ההכנסה מגיע מכ-50 בנקים בגין רווחים והם ימשיכו לשלם מס בשיעור של 10%, זאת תחת החוק החדש.

צפוי כי יהיה איזון במיסים כתוצאה מהחוק הכלכלי החדש.

באיי מאן, מאבחנים תנודה ניכרת ברישום חברות, זאת בעקבות שיעור המס 0%.

עבור חברות סחר בינלאומיות הפועלות במדינות האיחוד האירופי, ישנו יתרון כפול כשל איי מאן;אשר מבחינה פוליטית הינה מחוץ לאיחוד האירופי, אך כאשר מדובר בנושא המע"מ – הינה בתוך האיחוד האירופי.

יזמים מצפון אמריקה מבחינים באיי מאן כבסיס מצוין לסחר באירופה.

כמובן, בכדי שחברה תיהנה ממס בשיעור 0% באיי מאן, עליה להיות מוקמת בצורה נכונה.

קפריסין וסיישל לקראת חתימה על הסכם בנושא מיסים

נציגים מממשלת קפריסין ביקרו באיי סיישל בשבוע שעבר, במטרה לפתוח במשא ומתן אשר יוביל להסכם בין שתי המדינות בנושא הימנעות מכפל מס.

הסכם ראשוני נחתם השבוע על ידי המזכיר הראשי של משרד האוצר בסיישל ועל ידי מר ג'ורג' פופוס, נציג ומנהל משרד האוצר בקפריסין.

הסכם זה יספק קיזוז במס אשר שולם על ידי כל אחת משתי המדינות, בעיקר עבור תשלומי מיסים של חברות ויעודד משקיעים לפעול בשתי המדינות, בעיקר בתחום התיירות.

כמו כן, דווח כי קפריסין גילתה "עניין נלהב" בפתיחת משא ומתן בנושא קידום השקעות דו-צדדיות והסכם הגנות.

עד כה, סיישל חתמה על חוזים למניעת כפל מס עם מספר מדינות, בהן;סין, דרום אפריקה, אינדונזיה, תאילנד, עמאן, מלאזיה, נמיביה וזימבבואה.

בנובמבר 2006, סיישל מתוכננת לפתוח במו"מ לגבי הסכם עם בלגיה, אשר זו תהיה המדינה הראשונה אשר תחתום על הסכם עם סיישל, מתוך מדינות האיחוד האירופי.

עד היום, קפריסין חתמה על 32 הסכמים למניעת כפל מס, הכוללים 40 מדינות, אשר בהן רוב מדינות האיחוד האירופי.

הונג קונג בדיון מעמיק להצגת רפורמת מס חדשה

הצגת ה GST(תקנת מס חדשה בגין שירותים וטובין) בהונג קונג הינו נושא שנוי במחלוקת ומורכב, אשר דורש דיון מעמיק בקהילה", כך לדברי המזכיר הכלכלי בהונג-קונג, מר הנרי טאנג.

למרות התנגדות נפוצה למיסוי מהסקטור הקמעונאי, מר טאנג אשר נכח השבוע בפורום בנושא תקציב, הצהיר כי: "הכרחי ביותר להרחיב את שיעור המס הבסיסי הקיים בהונג-קונג, מכיון שהכנסות המדינה ממשיכות להתנדנד בעוד שההוצאות נותרות קבועות."

מר טאנג הוסיף כי, סיבות מפורטות יותר על ההחלטה להציג את תקנת המס החדשה,

תינתן ב 22/2/2006 לאחר שיפרסם את התקציב. הממשלה תתייעץ עם הציבור לפני שתיתן את החלטתה הסופית בעניין.

מר טאנג הבטיח כי אם ממשלת הונג-קונג תכריע בעד תקנת המס החדשה, היא תנקוט בסדרת הקלות נרחבות עבור אותם אלו אשר יחושו כי עסקיהם נפגעו כתוצאה מתקנת המס החדשה. אולם, מר טאנג הדגיש כי: "בראש סדר העדיפויות של הממשלה, צריך לעמוד הנושא של: 'ניהול כלכלי זהיר' ."

כרגע, יותר ממחצית מהעסקים בהונג-קונג נמצאים מחוץ למערכת המיסוי.

יתרה מזו, חלק ניכר מההכנסות שלא ממס בהונג-קונג, נובעים מהשקעות וממכירת מקרקעין;משאבים אשר מזוהים כבעלי דרגה גבוהה מאוד של אי-יציבות.

נתונים אלו עודד את "קרן ההון הבינ"ל " (IMF), לפרסם בדוח השנתי שלהם על כלכלת הונג-קונג, כי : "נותר הצורך להרחיב את בסיס המס הקיים בכדי לעזור ולייצב את הכנסות המדינה."

עוד צוין בדוח: "אנו רואים את רפורמת המס החדשה כחשובה ביותר לכלכלת הונג-קונג ואנו נעודד את ישומה של רפורמה זו ללא יוצא מן הכלל, בכדי למנוע דליפות ושימוש בלתי הולם."

"קרן ההון" מדרבנת את הונג-קונג להכניס לתוקף את התקנה מוקדם ככל האפשר, אולם, בהתחשב בכך שמר טאנג העריך כי ההליך יכול להימשך לפחות 3 שנים עד שהממשלה תסיים לגבש את חקיקת התקנה ותקים מערכת מס חדשה בהתאם, זאת אומרת, שרפורמת המס החדשה לא תיכנס לפועל לפני שנת 2009.

www.com-exp.com

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני