• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

קומפני אקספרס מדווחת:

29.04.2006

 

מערכת מע"מ חדשה באמירויות הערביות

 

חברות בינ"ל הפועלות באמירויות הערביות המאוחדות  (UAE) , עשויות לשלם מס גבוה, זאת לאחר שה UAE ביקשו מקרן ההון הבינ"ל (IMF) עזרה בפיתוח מערכת מע"מ חדשה.

 

הבקשה הגיעה לאחר לחצים שהופעלו מצד IMF כלפי UAE , לשנות את בסיס מערכת המיסוי הקיים, אשר מסתמך כמעט לחלוטין על רווחים מתעשיית הנפט.

 

מספר מומחים מתחום המיסוי טענו כי הצגת מערכת מס עקיפה, עלולה להרחיק משקיעים זרים והיא תפגע בעלויות המקיפות של UAE. לעומת זאת, מארק סטיבנס, מנהל בכיר בחברת

ILS Daman (משרד המתמחה ביעוץ מס בדובאי), אמר כי הצעה זו עשויה להתגלות כרעיון טוב בטווח הרחוק וכי: "הIMF מפעיל לחץ כל הזמן על מדינות האיזור לבצע שינוי בבסיס מערכת המס, אך אם נסתכל לעתיד, יכול להיות שיש טעם בצעד זה, למרות העובדה שמערכת מע"מ לא כ"כ אהודה באיזור".  לדברי סטיבנס, יהיה קשה מאוד לנהל את מערכת המע"מ בUAE  והסביר זאת כך: "ישנו קושי רב בהצגת תקנת מס חדשה בכל מדינה, אך באיזור זה מדובר בסיטואציה מורכבת ביותר. לכל אחת מתוך 7 האמירויות המרכיבות את הUAE יש מערכת מיסוי משלה והצגת התקנה החדשה תגרום לחוסר עקביות ולדרגות שונות של אכיפה".

 

ממשלת UAE תנהיג לימודים להכרת הנושא, זאת בעזרת IMF, תוך הסתכלות על נסיונן של מדינות אחרות באזור אשר בהן קיימת מערכת מע"מ.

 

סטיבנס מעריך כי הצגת מערכת המע"מ החדשה עשויה לקחת עד שלוש שנים.

 

 

 

מס 0% לחברות באיי מאן

 

ממשלת איי מאן מציגה תקנת מס חדשה בשיעור 0% לחברות. תקנה זו נכנסה לתוקף

ב 6/4/2006. זוהי תקנה ברורה לכשעצמה אך ישנם מספר נושאים אשר טרם אושרו. מדובר בהצעות לביצוע השינויים עבור חברות פטורות ממס שכבר הוקמו. הקריטריונים הנלקחים בחשבון הם :

1.שיעור המס 0% לחברות נכנס לתוקף ב 6/4/2006.

2.יהיה אפשרי להמשיך ולשמור על סטטוס "פטור ממס" לשנה נוספת, עד ה 5/4/2007.

3.חברות אשר יירשמו באיי מאן לאחר 6/4/2006, לא יוכלו להגיש בקשה לפטור ממס.

4.דרישת הרשויות מהחברות, למנות מנהל מקומי ומזכיר מוסמך מקומי, הינה חלק ממדיניות הפטור ממס, כך שאם חברות לא עמדו בתנאים הללו ויוותרו על הפטור ממס, כמובן שהדרישות הללו לא יחולו עליהן.

 

אי הודאויות הקיימות כרגע, הן:

1."חיוב תאגידי" , אשר מוצע עבור כל החברות המקומיות (מס זה אמור "לפצות" על חוסר רווח מהחברות הפטורות ממס). עדיין לא ידוע מתי הצעה זו תיכנס לתוקף ומה יהיה שיעורה.

2.דרישות להגשת דוחות והחזרי מס, או ההיפך, טרם אושרו, אולם כרגע נראה כי הסיכוי שדרישות אלו יאושרו הינו נמוך.

 

 

 

הקנטון Schwyz בשוייץ מגביר את התחרות על המס

 

הקנטון Schwyz הינו אחרון הקנטונים בשוויץ אשר הצטרף לקיצוץ במס לחברות ובמס ליחידים, זאת לאחר שהתושבים הצביעו בעד הצעות שמטרתן הורדת נטל המס ומשיכת גופים ואנשים פרטיים לאזורם.

 

למרות שב Schwyz נמצא שיעור המס בין הנמוכים בשוויץ, הבוחרים החליטו לקבל רשימת תיקונים לחוק אשר יורידו את שיעור המס בגין דיוידנדים ובכך יופחת נטל המס.

 

Schwyz הינו הקנטון השני בחודשים האחרונים אשר מקצץ במיסים לתאגידים ובמיסים ליחידים, מתוך מטרה למשוך אליו אנשים בעלי הכנסה גבוהה וחברות משגשגות.

 

בשנה שעברה, הבוחרים מקנטון קטן בשוויץ (Obwalden ), אישרו חוקים חדשים הנוגעים לקיצוץ במס לחברות וליחידים. כתוצאה מכך, החל מ 1/1/2006 מס החברות קוצץ ל 6.6% - שיעור המס הנמוך ביותר בשוויץ. בינתיים, יחידים אשר הכנסתם הינה עד 70,000 פרנק שוויצרי בשנה משלמים כעת מס בשיעור של 8% אשר הופחת מ 10%.

יחידים בעלי הכנסה שנתית של עד 300,000 פרנק שוויצרי משלמים עד 6% מס.

יחידים אשר הכנסתם הינה מעל 300,000 פרנק שוויצרי בשנה משלמים 1% מס אשר קוצץ

מ 2.35%. מס הרכוש הינו בגובה של 30%.

 

נציגי האיחוד האירופי התלוננו כי היבטים מסויימים של מערכת המיסוי בשוויץ עלולים לגרום לסילוף סחר בתוך האיחוד וכי המהלך האחרון שבוצע ע"י הרשויות בSchwys עשוי כפי הנראה לעורר התנגדות נוספת.

 

קנטון Schwyz אשר תושביו דוברי השפה הגרמנית, נמצא במרכז שוויץ דרומית מציריך. תושבי הקנטון לא מכחישים כי ברצונם למשוך אליהם אזרחים עתירי ממון. כמו כן, תושבי הקנטון נלהבים מן הרעיון "לפתות" חברות להירשם בתחומם, במיוחד חברות קטנות ובינוניות ומתגאים בכך כי האזור המדובר הינו "ללא שליטה תעשייתית" .

 

כמעט 90% מהחברות הרשומות בSchwyz מעסיקות מעט יותר מ-10 עובדים ורק 0.6% מהחברות מעסיקות מעל 100 עובדים.

 

חברות אשר יירשמו בSchwyz יוכלו ליהנות משיעור מס מיוחד למשך 10 שנים לפחות.

Schwys הינו הקנטון היחידי בשוויץ אשר בו אין מס על ירושות ומתנות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האם גיברלטר עומדת בתקנים למניעת הלבנת הון ?

 

צוות של קרן ההון הבינ"ל (IMF) הגיע לגיברלטר על מנת לנהל בדיקה של תפעול המערכת הפיננסית של רשויות המס.

עפ"י הדיווח, צוות הבדיקה מתמקד בסקטור הבנקאות והביטוח.

 

בדיקת הסקטורים הללו נועדה בכדי לבדוק את חוקי גיברלטר אל מול 49 העקרונות אשר עוצבו במיוחד כדי להגן על המרכזים הפיננסיים מהלבנת כספים ומפעילות טרוריסטית.

הבדיקה הקודמת אשר בוצעה ע"י הIMF התקיימה בגיברלטר לפני 5 שנים.

 

גיברלטר נחשבת לאחד מהמקומות הבטוחים ביותר מהלבנת הון. כחלק מהאיחוד האירופי, גיברלטר נדרשת ליישם את כל חוקי האיחוד הרלוונטים, כולל אלו המתייחסים לחוקים כנגד הלבנת הון.

 

גיברלטר היתה הראשונה להציג וליישם תקנה המתייחסת להלבנת כספים והמכסה את כל הפשעים.

 

"נציגות השירותים הכלכליים" (FSCׂ) בגיברלטר, היא הגוף האחראי להסדרה ולפיקוח על תעשיית השירותים הכלכליים בגיברלטר ועפ"י התקנון עליה להתאים למתכונת הפיקוח הקיים באנגליה.

 

 

רפורמת מס חדשה בקוסטה ריקה יוצאת לדרך

 

לאחר המתנה ארוכה, תוכנית הרפורמה במס בקוסטה ריקה עברה את המשוכה החקיקתית בבית המחוקקים הלאומי בשבוע שעבר ועברה בקריאה ראשונה ברוב של מצביעים המחפשים באמצעות הרפורמה להעלות את ההכנסות למדינה ב 500 מליון דולר.

בהצבעה ראשונה זו הצביעו 32 חברים בעד הרפורמה, מול 15 חברים שהצביעו נגד.

 

אולם, התוכנית חייבת לעבור להצבעה נוספת אשר מתוכננת להתקיים בשבוע הבא, בנוכחות נשיא קוסטה ריקה, אבל פאצ'קו.

 

תוכנית רפורמה תציג כמה שינויים עיקריים במידה ואכן היא תאושר, כמו: החלפת מערכת המיסוי הקיימת למערכת גלובלית, הצגת מערכת המע"מ אשר תחול על כל השירותים למעט מספר שירותים אשר יהיו פטורים ממע"מ והם יחליפו את המס הקיים העומד על שיעור של 13%. שינוי נוסף בתוכנית הינו הנהגת שיעור מס כללי אשר יעמוד על 30% ואשר יחול על כל סוגי הפעילויות הכלכליות.

 

מניחים כי, רפורמת המס החדשה תגרום לעלייה בהכנסות ממס ע"י בעלי הכנסה של 3,000 דולר ומעלה בחודש.

 

מתנגדי הרפורמה החדשה חוששים כי הצעד להפיכת מערכת המיסוי לגלובלית תרתיע משקיעים זרים עשירים בקוסטה ריקה  והם יעזבו למקום אחר. אך, התקנה מכילה שינויים המתירים לזרים לנכות מס מהכנסה מעסק מחוץ לקוסטה ריקה.

בכל מקרה, סיטואציה זו תובהר רק לאחר שהרפורמה תאושר ותיכנס לתוקף.

 

רוסיה : תקנת מס חד פעמית המעודדת הצהרה על נכסים

 

השבוע נחשף ע"י מר פיגורס ממשלת רוסיה, כי תקנת המס החדשה המוצעת בגין נכסים לא מוצהרים, כנראה תאושר ותיכנס לתוקף ביולי 2006.

 

לדברי סגן ראש ממשלת רוסיה, אלכסנדר זוקוב, תקנת המס הושלמה והיא תוגש לאישור הפרלמנט בקרוב.

 

בינתיים סגן שר האוצר, סרגיי שוטאלוב, דיווח כי תקנת המס עשויה להיכנס לתוקף ביולי השנה ותימשך עד 30/4/2007.

 

בועידת עסקים שהתקיימה, מר זוקוב הצהיר כי תקנת המס החדשה הינה תוכנית חד פעמית והיא לא תישנה.

 

תחת התקנה החדשה, כל מי שיצהיר בפני הרשויות על נכסים ו/או כספים, לא יועמד לדין, זאת בתמורה לתשלום של 13% מס על הנכס הלא מוצהר. המטרה היא לעודד הצהרה על נכסים.

 

אולם, רפורמה זו מציעה חסינות מהעמדה לדין בגין הפרות אפשריות של חוקי המס. נישומים אשר יסכימו לרפורמה ויצהירו על נכסיהם, עדיין עלולים למצוא עצמם מואשמים בהפרות אחרות כגון; עבירות על חוקי המט"ח ועבירות בתחום הפלילי.

 

מר שאטאלוב הזהיר כי, מי שלא יגיע לרשויות וידווח על נכסיו, זאת עד לתום התוכנית (30/4/2007), צפוי לקבל קנסות גבוהים ביותר.

 

נשיא רוסיה, מר ולדימיר פוטין, מקווה כי בעזרת הרפורמה החדשה יוחזרו למולדת לפחות חלק מ- 160 מיליארדי הדולרים אשר הוברחו מהמדינה מאז קריסת בריה"מ בתחילת 1990.

 

www.com-exp.co.il

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני