• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלפיצויים ממס רכוש בשל אובדן הכנסות גם לאחר תיקון הנכס שנפגע פגיעה ישירה

פיצויים ממס רכוש בשל אובדן הכנסות גם לאחר תיקון הנכס שנפגע פגיעה ישירה

24.10.2006

פיצויים בשל נזק מלחמה לפגיעה ישירה ולישובי הספר

זיהוי ראשי הנזק לתביעת הפיצויים ממס רכוש וקביעת שוויים,

פיצוי בשל אובדן הכנסות גם לאחר תיקון הנכס,

המועד האחרון להגשת תביעות

רו"ח ח. נ. שואל:

בעל עסק להסעות אשר רכבו נפגע מפגיעה ישירה של טיל במלחמה האחרונה ביום 7/8/2006 וכתוצאה מהפגיעה הרכב הושבת לתקופה מיום 7/8/2006 ועד ליום 4/9/2006.

עקב ההשבתה הנ"ל נגרם נזק – אובדן רווח/הכנסה.

בגין התקופה 7/8/2006 – 14/8/2006 תוגש תביעה לפיצויים בגין "נזק עקיף" ע"ג טופס ב/7113.

השאלות:

1. כיצד ומה ההליך לתביעת אובדן רווח/הכנסה לתקופה מיום 15/8/2006 ועד ליום 4/9/2006?

2. האם התביעה על גבי טופס 7113/ב יכולה לשמש כבסיס לחישוב אובדן רווח/הכנסה לתקופה הנ"ל?

עו"ד, רו"ח רמי אריה משיב:

1. ראשי הנזק בענייננו

בענייננו, מדובר בנזק שנגרם לכלי הרכב ("נזק ישיר") אשר גרם להשבתתו ולהשבתת מקור ההכנסה של בעל העסק להסעות באופן מיידי וגם לאחר ה-14.8.2006.

ניתן להבחין במספר ראשי נזק המהווים עילה לפיצוי מכוח תקנות מס רכוש וקרן פיצויים, התשל"ג- 1973 (להלן: "התקנות"), כדלקמן:

1.1 נזק מלחמה ישיר – "הנזק הממשי"- בין אם המדובר ביישוב ספר ובין אם לאו, מדובר בפגיעה ישירה אשר הפיצוי בגינה ניתן בגין "הנזק הממשי" שנגרם לרכב.

1.2 נזק עקיף (ללא שכר עבודה)– המדובר בנזק עקיף לרבות אובדן רווח כתוצאה מהפגיעה הישירה, שבהם נושא הניזוק.

1.3 נזק עקיף (עלות שכר העבודה)- בהנחה שבעל העסק להסעות מעסיק עובדים, שהרי הוא זכאי גם לפיצוי בגין שכר העבודה ששולם, בגובה עלות השכר למעביד.

בענייננו היות ומדובר בנזק ישיר, כמו גם במסלול ישובי הספר, אין צורך להזדקק ל-"מסלול הירוק", המקנה רק זכויות לפיצויי חלקי. אלא מגיעים פיצויים מלאים בשל הנזקים שנגרמו ישירים או עקיפים, לרבות תקופת התאוששות ושיקום ולרבות אובדן רווחים.

2. הגדרת "נזק ממשי"

המונח "נזק ממשי" מוגדר בתקנות ב-2 חלופות:

2.1 לגבי נזק ישיר– ירידת הערך של הנכס (המשאית) שנגרמה כתוצאה מהנזק, בתוספת הוצאות שיקום הנזק וההוצאות להקטנת הנזק, אם הוצאו.

2.2 לגבי נזק עקיף- כל הפסד או מניעת רווח שאותם לא יכול היה בעל העסק להסעות למנוע לו פעל באופן סביר כדי למונעם, כלומר כימות אובדן רווחים הלוקח בחשבון גם תקופת התאוששות סבירה, עד תיקון הנכס ועד המועד שבו הנכס חזר להפיק את ההכנסות שנבעו מהפעלתו קודם לפגיעה.

3. פיצוי בשל נזק עקיף לאחר תום תקופת המלחמה

בפס"ד טופ לוין ( ע"ש 780/02 מנהל מס רכוש חיפה נ' טופ לוין תקשורת בע"מ) הובאה התייחסות לנזק עקיף (כמו אובדן רווחים) הבא בעקבות נזק ישיר, לאחר המועד של תיקון הנכס עצמו ונקבע כי הנזק העקיף יכול להימשך אף מעבר לזמן השבת המצב לקדמותו, אך הוא מוגבל בציר הזמן הקרוב למועד בו סולק גורם הסיכון.

דהיינו, הפיצוי העקיף יינתן גם בשל משך הזמן שלאחר תיקון הנכס, כל עוד לא חזר הנכס לתת את ההכנסות שהיו צפויות ממנו באותו מועד רלבנטי.

4. אופן הגשת התביעה והמועד האחרון להגשה

4.1 התביעה בגין הפגיעה הישירה לנכס-משאית (ראש הנזק: "נזק מלחמה – "הנזק הממשי"), תעשה באמצעות טופס תביעת פיצויים על נזק מלחמה שנגרם לגופו של נכס- לרכב (טופס 2881/2). הגם שאין מניעה להגישה בכתב תביעה מפורט במתכונת הנהוגה בכתבי תביעה של בי דין.

4.2 התביעה בגין שאר ראשי הנזק, כפי שפורטו לעיל, לרבות בשל תקופת ההתאוששות והשיקום ואובדן ההכנסות בתקופה זו, כמפורט בשאלה, תעשה באמצעות טופס 7113/1, אליו יש לצרף מסמכים ונתונים המפרטים את סוגי הנזקים.

4.3 טופס 7113/ב המצוין בשאלה, מתייחס רק לתביעת נזק עקיף בשל נזק מלחמה מיום 1.8.2006 ועד ליום 14.8.2006 במסלול הירוק בלבד: פיצוי לפי מסלול מחזורים או פיצוי לפי מסלול שכר עבודה. אין הוא מתאים לתביעת כל הנזקים בענייננו – במיוחד נזקים מתמשכים לתקופת ההתאוששות.

4.4 מודגש בזה כי בתביעות לפיצוי בשל נזקי מלחמה בפגיעה ישירה, כמו גם בתביעות לפי מסלול ישובי הספר, יש לצרף את תחשיבי הנזקים שנגרמו הכוללים את כל ראשי הנזק שצוינו לעיל, לרבות, הוצאות תקופת ההתאוששות והשיקום, בכתב תביעה מסודר ומפורט שיפרט את כל הנזקים האמורים.

5. המועד האחרון להגשת תביעה לפיצויי ממס רכוש

תקנות מס רכוש קובעות כי המועד האחרון להגשת התביעה, הינו בתוך שלושה חודשים מיום קרות הנזק, בענייננו עד ליום 6.11.2006.

אך מכיוון ולא היה ניתן מעשית להגיש תביעות עד תום המלחמה ביום 14.8.2006, הרי לפי סמכות המנהל לתת ארכה סבירה בהגשת תביעות לפיצויים לפי חוק מס רכוש, נראה כי המועד האחרון הנכון יהיה ביום 13.11.2006.

יש מקום לדעה כי היות ותקנות הפיצויים בשל חודש אוגוסט 2006 פורסמו ברשומות רק ביום 18.9.2006, הרי המועד האחרון להגשת התביעות הוא ביום 17.12.2006.
(רמי אריה עו"ד , רו"ח www.ralc.co.il )

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני