• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלבג צ הורה לשר האוצר לנמק מדוע יש אי שוויון במתן הפיצויים ממס רכוש לתושבי הצפון

בג"צ הורה לשר האוצר לנמק מדוע יש אי שוויון במתן הפיצויים ממס רכוש לתושבי הצפון

02.11.2006

בג"צ הורה לשר האוצר לנמק מדוע יש אי שוויון

במתן הפיצויים ממס רכוש לתושבי הצפון

רמי אריה עו"ד רו"ח

בדיון בג"צ מיום 31.10.2006 הורה בית המשפט העליון בשבתו כבית הדין הגבוה לצדק, בצו לשר האוצר, להסביר מדוע לא יהיה דין שווה וחלוקה שווה במתן הפיצויים במס רכוש לכל תושבי הצפון.

העתירה (בג"צ 6407/06) הוגשה כנגד שר האוצר בשל אפליית תושבי אזור הצפון שאינם גרים ביישובי הספר, כגון: חיפה, נצרת , כרמיאל, טבריה ועוד לעומת תושבי הצפון שהם תושבי "ישובי ספר" דוגמת נהרייה או קריית שמונה.

העתירה טוענת כי התקנות לפיצויים לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים שחוקקו במיוחד עקב מלחמת לבנון השנייה ביולי אוגוסט 2006, מונעות מתושבי הצפון שאינם גרים ביישובי ספר את הזכות לבחור בין תביעת הפיצוי המהיר ע"ס התחשיב שנקבע בתקנות ("המסלול ירוק"), לבין תביעת פיצויי מלא ואמיתי המושתת על תחשיב כלכלי המתאים ספציפית לעסק הניזוק ("המסלול הכחול") , בדיוק כשם שהחוק מאפשר לכלל תושבי ישובי הספר בצפון לבחור.

המדובר בהפרשי פיצויי משמעותיים ביותר, במיוחד לגבי עסקים שתקופת הנזק שלהם נמשכה גם לאחרי הפסקת האש או עסקים שהמשיכו לפעול למרות המצב הביטחוני אך הקף הכנסותיהם ירד באופן ניכר.

אפליה זו אינה מוצדקת לאור העובדה שכיום אין אבחנה ממשית בין הנזקים שנגרמים לתושבי יישובי העורף היחסי לעומת תושבי יישובי הספר. שני אלו ניזוקו באותה מידה בעת מלחמת לבנון השנייה.

עוד מורה הצו שקבע בג"צ לשר האוצר ליתן דעתו לכך כי התקנות שפורסמו אינן סבירות ואינן מתאימות לחלק נרחב מהעסקים הפגועים, מה עוד שיש בהן כדי לעודד בעלי עסקים לנטוש את מקום עבודתם, לשלוח את העובדים לבתים ולהימנע מכל התנהלות עסקית אחרת - שכן הפיצוי המוצע מושתת על עובדים שלא הגיעו למקום העבודה ו/או נמנעו מלנסות להקטין נזקים ממקום העבודה או מכל מקום אחר במדינת ישראל, תוך התעלמות מוחלטת מאותם עסקים "ציוניים" אשר נפגעו כלכלית קשות - למרות שמי מעובדיהם התייצבו באבירות ובאומץ, "תחת אש" ותוך סיכון נפשם - ממש כך, במקום העבודה.

זאת ועוד, שר האוצר נדרש ליתן דעתו מדוע לא יתאפשר לעסקים שניזוקו בחודש יולי לקבל פיצוי המחושב בהתאם למנגנון "מסלול המחזורים", מנגנון הניתן לניזוקי חודש אוגוסט ומשקף באופן ראוי יותר את הקשר שבין הנזק הכלכלי לבין הפיצוי המתקבל, לרבות תקופת התאוששות.

שר האוצר חויב לתת את עמדתו ונימוקיו בנושא עד ליום 13.11.2006. דיון נוסף בעתירה נקבע ליום 7.12.2006.

ההחלטה של בג"צ מוסיפה וקובעת כי מי שיגיש את תביעתו לפיצוי במסלולים ובתנאים הקיימים כיום, לא תיפגע זכותו לתקן בקשתו לפיצוי בעתיד - ככל שתינתן החלטת בג"צ בהמשך.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני