• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםחשבונאות וכלכלהמיסיםמס הכנסה ומע"מתיקון תקרות ההפקדות המזכות בהטבות מס

תיקון תקרות ההפקדות המזכות בהטבות מס

24.12.2006

 

 

 

 

תיקון תקרות ההפקדות המזכות בהטבות מס

 

הילמן ושות', רואי חשבון

 

 

 

 

בימים אלו יצאה רשות המיסים בפרסומים על כך שהממשלה אישרה את הצעת שר האוצר לתיקון פקודת מס הכנסה הבא להגדיל את הטבות המס המוענקות לעמיתים עצמאיים בקופות הגמל בדרך של הגדלת תקרת "ההכנסה המזכה" למפקידים בקופות הגמל, ובכוונת הממשלה להביא את הצעת החוק לאישור הכנסת כבר בימים הקרובים .

מנהל רשות המיסים, רו"ח ג'קי מצא,  הדגיש כי, בהתאם לתזכיר החוק, הגדלת תקרת "ההכנסה המזכה" וכן שינוי שיעורי הניכוי, יחולו על עצמאים כבר משנת המס 2006. לפיכך, הוא קרא לציבור העצמאים לכלול את המוצע בתזכיר החוק במסגרת השיקולים לניצול מירבי של הטבות המס בשל הפקדות כספים לקופות גמל ולשקול הגדלת הפקדותיהם עוד החודש על מנת ליהנות מהתקרה המוגדלת עוד בשנת 2006.

 

כאמור -  מדובר בהצעת חוק אשר טרם עברה את כל שלבי החקיקה ולכן אינה סופית. עם זאת – לאור הפרסומים בעיתונות מטעם רשות המיסים ולאור העובדה שההצעה באה להיטיב עם העצמאים סביר להניח כי ההצעה תעבור  וכי  מי שיבצע הפקדות בפועל עד לסוף השנה ייהנה מהטבות המס, כמפורט.

ההצעה חלה על אותם עצמאים שעונים על התנאים הבאים:

 

·                לא היתה להם בשנת 2006 הכנסה שבגינה הופקדו על שמם על ידי מעסיק סכומים לגמל או לקיצבה  או שלא היו זכאים לקצבה.

·                הפקידו לקופת גמל או לקיצבה של שמם בשנת 2006  סכום של לפחות 85% מ – 16% מהשכר הממוצע במשק (לפי פרסומי רשות המיסים – הפקדה של 11,914 ₪).

 

מי שעונה על התנאים הבאים יכול ליהנות מהגדלת הטבות המס בגין הפקדות שלו, של בן זוגו, של ילדו או הורהו כמפורט:

 

הפקדה לקופת גמל לקיצבה תזכה בניכוי של 11% מההכנסה (הכנסה חייבת לפני הניכויים בגין ההפקדות) עד תקרה של 87,600 ₪ וזיכוי ממס בשל סכומים של עד 5% מההכנסה כנ"ל. 

הפקדת סכומים מעבר לאמור לעיל מזכה בהטבות מס נוספות - על הרובד השני של ההכנסה - עוד 87,600 ₪  (סה"כ הכנסה  175,200 ₪ ) שיופקדו בקופת גמל לתגמולים או לקצבה יינתן ניכוי של  7% (הפקדה לגמל) או 11% (הפקדה לקיצבה).  בנוסף לכך  – ניתן לקבל זיכוי ממס שלא יעלה על 5% מתקרת ההכנסה שנקבעה  כאמור (175,200 ₪ ).

 

 

 

הניסוח בחוזר רשות המיסים מסורבל ואינו קל להבנה. אם ננסה לסכם את האמור לעיל – ההטבה המכסימלית תינתן לעצמאי, שאין לו הכנסה כשכיר, בגין הכנסה שנתית בשנת 2006 של  175,200 ₪ ומעלה, בניגוד לסכום הכנסה של 122,400 ₪ לפני התיקון.

עצמאי כנ"ל שהפקיד לפחות 12,048 ₪ בשנת המס לקופת גמל לקצבה (סכום החובה בהתאם לתיקון 3), יכול להפריש סכום מקסימלי של עד  24,528 ₪ (הפקדה לקופת גמל לתגמולים)  או עד 28,032 ₪ (הפקדה רק לקופת גמל לקצבה) ולקבל הטבות מס על כל סכום ההפקדה.

 

נציין כי בהתאם לסיכום שהושג, שכירים המפקידים כספים באופן עצמאי לקופות גמל יוכלו, החל מ- 1.1.2007 , ליהנות מהגדלת תקרת ה"הכנסה המזכה" והגדלת שיעור הניכוי ובלבד שהופקד בשלהם סכום של 16% מהשכר הממוצע במשק לטובת קצבה.

 

מומלץ למי שעונה על התנאים הנ"ל להתייעץ עם נציגי קופות הגמל, חברות הביטוח או קרנות הפנסייה בהן הוא מבוטח על מנת לבחון את ביצוע ההפקדות וליהנות מהטבות המס בהתאם. כן מומלץ לעקוב אחר פרסומי רשות המיסים בנושא לוודא שתיקון החוק אכן עבר בפועל.

 

 

 

 

כל האמור במאמר הוא לשם הדרכה כללית בלבד. אין להסתמך על האמור במאמר מבלי לקבל עצה מקצועית מתאימה.

 

 

 

 

 

 

 

הילמן   ושות'

רואי – חשבון
[email protected]

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני