• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההוראות ביצוע וחוזרי מס הכנסהרכישת מחשב ותוכנות כרכישת קופה רושמת

רכישת מחשב ותוכנות - כרכישת "קופה רושמת"

23.01.2007

רכישת מחשב ותוכנות - כרכישת "קופה רושמת"

רמי אריה עו"ד רו"ח

בעלי תחנות דלק, בעלי חניונים ועוד עוסקים רבים, מתעלמים מהתיקון החדש בהוראות מס הכנסה, המחייב אותם להפיק רק תיעוד קריא ולא בנייר כימי. התעלמות זו עלולה לעלות להם ביוקר, בהיותה עילה לפסילת ספרי החשבונות של אותם עסקים.

אנו מציעים להחליף את ה-"קופה הרושמת" במערכת ממוחשבת, שתוכר כהוצאה מוכרת מלאה.

בעלי תחנות דלק ובעלי חניונים, כמו כל בעלי העסקים שעדיין משתמשים בקופות רושמות ומסופונים, המדפיסים חשבוניות/קבלות על נייר כימי, חייבים, החל מיום 1.1.2007 להפסיק להשתמש בקופות רושמות ומסופונים אלו. לא עוד יחששו מקבלי החשבוניות מהחניונים או מתחנות הדלק ועסקים אחרים, כי אם ישאירו את החשבונית ברכבם באור השמש, היא תהפוך לדהויה ובלתי קריאה.

בעקבות תיקון סעיף 21 (ב) להוראות מס הכנסה בדבר ניהול פנקסי חשבונות, הרי החל מיום 1.1.2007, אסור לעוסקים בכל ענף שהוא להפיק ולהדפיס תיעוד כל שהוא בנייר כימי מתכלה.

מעתה חייבים להפיק כל תיעוד עסקי בנייר שיהיה קריא וברור למשך שבע שנים לפחות, מהיום שהוא הופק. יצוין, כי החובה לתיעוד קריא וברור חלה הן על פנקסי חשבונות שהעסק חייב לנהל והן על כאלו שהוא מפיק לצרכים פנימיים, אלא שאז חובת השמירה באופן תקין וקריא היא למשך של שלוש שנים בלבד.

בעלי העסקים המפעילים עדיין "קופה רושמת" או "מסופון" או "מכונה להדפסת כרטיסי נסיעה וחניה", חייבים להחליף את המכשירים הנ"ל בציוד חדש שיפיק חשבוניות ללא נייר כימי. הוצאה לרכישת ציוד כאמור מהווה הוצאה מוכרת מלאה בשנת הרכישה כל עוד ההוצאה היא עד התקרה שנקבעה בתקנות לפי 6,900 ₪ ל-"קופה רושמת", 4,400 ₪ ל-"מכונה להוצאת כרטיסי נסיעה" ו- 9,900 ₪ ל-"מסופון" – לכל מכשיר שירכשו. תקרות אלו מעודכנות לגבי רכישות בשנת המס 2006 וצפוי כי הם אף יגדלו ככל שהרכישה תהיה בשנת המס 2007.

רכישת מחשב עם תוכנות לניהול חשבונות כהוצאה מוכרת

מדהים כי מתקין התקנות לניכוי הוצאות באופן מלא, בשל רכישת "קופה רושמת" או "מסופון", מתעלם מהעובדה הפשוטה לפיה בעלי העסקים שיחליפו את הקופה הרושמת הישנה, יעדיפו להחליפה במחשב או מערכות ממוחשבות אשר ישמשו להפקת החשבוניות/קבלות של העסק באופן מתקדם המתאים למאה ה- 21.

לדעתנו, אין מניעה כי רכישת מחשב כולל תוכנות להנהלת חשבונות, המיועד לניהול פנקסי חשבונות של העסק, לרבות הפקת חשבוניות/קבלות ומסמכים אחרים של העסק, תהווה הוצאה מוכרת מלאה בשנת הרכישה, עד התקרה שנקבעה לעניין רכישת "קופה רושמת", דהיינו, עד לרכישה בסך של 6,900 ₪ למחשב עם תוכנות מתאימות ומדפסת.

עמדה זו, מאפשרת לרוכש מערכת מחשוב להנהלת חשבונות, הכרה מלאה בהוצאה בשנת הרכישה, במקום הכרה בהוצאה זו, על פני שלוש שנים ממועד הרכישה ואילך. לכל מערכת ממוחשבת שירכוש בעל העסק לפי הוראות ניהול פנקסי חשבונות.

אנו מבססים עמדה זו, על העובדה כי ההגדרה של "קופה רושמת" בהוראות ניהול פנקסי חשבונות, מפנה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין, התשנ"א – 1990. אולם, חיפשנו ויגענו ומסתבר כי מצו זה נמחקה הגדרת "קופה רושמת" היות ויבוא קופות רושמות לישראל פטור ממכס וממס קניה כבר מזה מספר שנים.

תוכנת מחשב להנהלת חשבונות המאושרת על ידי רשות המיסים כחוק, יודעת כיום לעשות את שיודעת לעשות קופה רושמת, ואף טוב יותר. תוכנת המחשב שומרת קובץ ממוחשב של הפעולות בהנהלת החשבונות ולמעשה עונה על כל התנאים הנדרשים בנספחים א' ו-ב' לסעיף 36 להוראות ניהול ספרים לגבי הכרה בסרט ביקורת של קופה רושמת. במיוחד, לאור ההוראות החדשות יחסית, בדבר שמירת מסמכים ממוחשבים בקבצי מחשב במקום מסמכים מודפסים.

מכאן, כי רכישת מחשב, מדפסת, ציוד היקפי נלווה והתוכנות הרלבנטיות מהווה הוצאה מוכרת מלאה בשנת הרכישה, עד לתקרה של 6,900 ₪ לכל מערכת הפקה של חשבוניות/קבלות. כדאי שבעלי תחנות הדלק, בעלי החניונים ועוסקים אחרים שעדיין מפיקים חשבוניות/קבלות בנייר כימי, יזדרזו ויעברו למערכות ממוחשבות המפיקות מסמכים בנייר קריא לאורך שנים, כאמור בתיקון לתקנות מתחילת שנת 2007 ויפה שעה אחת קודם. אחרת, עלול כי פנקסי החשבונות שלהם יפסלו. לדעתנו, הוצאות הרכישה של המערכות החדשות הן הוצאה מוכרת מלאה כולה - בשנת הרכישה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני