• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםחשבונאות וכלכלהמיסיםמס הכנסה ומע"מהקלת נטל המס בהקשר להשקעות בחו ל נאמנות ככלי חדשני

הקלת נטל המס בהקשר להשקעות בחו"ל - נאמנות ככלי חדשני

24.01.2007

הקלת נטל המס בהקשר להשקעות בחו " ל - נאמנות ככלי חדשני

ארצי את חיבה*

יחידים רבים תושבי ישראל משקיעים במקרקעין בחו " ל , הן בדירות מגורים והן בנדל " ן מניב . לחלק מהיחידים בני משפחה - ילדים בגירים אשר הכנסותיהם נמוכות לעתים אף מסף המס בישראל . אכן דמי השכירות בגין השכרת נכס המקרקעין, בחו " ל יחויבו בדר"כ בכל אופן במס במדינת היעד בשיעור המס החל עליה. בנסיבות בהן שיעור המס השולי על הבגירים בישראל, נמוך, וככל ששיעור המס המקומי בחו"ל גבוה, הרי ישום הוראות סעיף 122א' לפקודת מס הכנסה אינו כדאי , שכן השתת מס בשיעור של 15% ללא כל זיכוי ממסי חוץ לעיתים, מביא לשיעור מס מצרפי של שיעור מס חו"ל (על הרווח) בתוספת 15% בישראל (על המחזור, בניכוי פחת בלבד).

במקרים כגון אלו , שימוש בנאמנות תושבי ישראל במסגרתה יעביר היחיד את זכויותיו במקרקעין בחו " ל לנאמנות בה הנהנים הנם ילדיו הבגירים עשוי , בתנאים מסוימים , להקל את נטל המס על ידי חלוקתו בין הילדים הבגירים כך ששיעור המס הכולל יוקל באופן משמעותי - לדוגמא בהקשר להשקעות בפולין , רומניה , אנגליה ועוד .

ראוי לציין כי נאמנות כזו חייבת להיות " נאמנות בלתי הדירה ", דהיינו : נאמנות שהיוצר אינו יכול לבטלה או להחזיר את השליטה בנכסים לידיו , לידי בן - זוגו או לעזבונו וכן שהיוצר מנוע מלהשפיע על אופן ניהולה . כמו כן , על הנאמן לחלק את הכנסות הנאמנות לנהנים עד שישה חודשים מתום שנת המס שבה הופקו ההכנסות או מועד הגשת הדו " ח , לפי המוקדם . בדרך זו , תושג ההקלה המירבית - חלוקת נטל ההכנסה בין כל הנהנים .

בנוסף יש לציין בהקשר זה את הצורך בתיאום העברת נכס המקרקעין לנאמנות גם עם הדין החל במדינת התושבות , בעיקר בהקשר למיסי העברת מקרקעין . עוד נוסיף כי מבחינת דיני המס בישראל , אין נפקות לתושבותו של הנאמן , כך שיכול שיהיה תושב ישראל , תושב המדינה בה מצויים המקרקעין או תושב מדינה שלישית .

נדגיש כי כל תכנון מס בינלאומי חייב להביא בחשבון את נושא זיכוי המס הזר ובמיוחד בעניין זה: המחוקק הישראלי טרם הבהיר עד תום סוגיה זו ככל שהיא מתייחסת למס זר ששולם בקשר להכנסות נאמנות תושבי ישראל, ועל כן כל מקרה ייבדק לגופו .

* ארצי את חיבה
פתרונות מיסוי בע"מ

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני