• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיהמיסוי במדינות שונותהקלות בבריטניה על מקלטי מס ועוד חדשות מיסוי בינלאומי

הקלות בבריטניה על מקלטי מס, ועוד חדשות מיסוי בינלאומי

02.06.2007

בריטניה תקל במיסוי עסקים בינלאומיים הפועלים בתחומה

ממשלת בריטניה שוקדת על הצעות שיאפשרו לעסקים רב-לאומיים הנמצאים בבריטניה להשיב מיליארדי פאונדים מרווחים אשר הופקו בחו"ל ללא מס.

על פי דיווח של הפיננשל טיימס, משרד האוצר מתכוון להוציא מסמך מייעץ באביב הקרוב אשר ידון במספר חלופות, לרבות 'פטור השתתפות' בסגנון אירופאי עבור דיבידנדים זרים, כמו גם גישה אחרת להוראות אי-התחמקות המטילות מס על רווחים שנוצרו באזורי שיפוט בעלי מס נמוך.

הצעד שנעשה על ידי ממשלת בריטניה נתפס כחלק ממאמציה לשפר את מערכת המס התאגידית, בעקבות מספר אזהרות שבאו מקבוצות עסקיות לפיהן תוספות שהוכנסו לאחרונה לחקיקת המיסוי הבריטית הופכות את המדינה ליותר ויותר לא-תחרותית בהשוואה למתחרותיה הכלכליות. נראה כי שר האוצר, גורדון בראון, הסב תשומת ליבו לקריאות אלו, כאשר הכריז בנאום התקציב השבוע, על קיצוץ בשיעור של 2% במס החברות ואשר יעמוד על 28%, המביא את בריטניה אל מתחת למס החברות הממוצע של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD).

בשנת 2005, חוק דומה נחקק על ידי הקונגרס האמריקאי, אשר לפיו, רווחים מוחזרים היו כפופים למס בשיעור מיוחד של 5.25% למשך שנה אחת בניגוד לשיעור הרגיל של מס החברות הנושק ל-35%, דבר שגרם למיליארדים רבים של דולרים להיות מוחזרים על די חלק מהחברות הגדולות ביותר במדינה. אולם, משקיפים רבים מאמינים כי בכללותו החוק נכשל במטרתו לעודד חברות אמריקאיות להשקיע וליצור מקומות עבודה בתוך ארה"ב.

רשויות המס בבריטניה מכירות במחזיקי חשבונות offshore

רשויות מס ההכנסה והמכס הבריטי (HMRC) הודיעו השבוע על הסדרים המאפשרים למשקיעים בעלי חשבונות offshore, לערוך גילוי ל HMRCבדבר הכנסות ורווחים שלא נכללו קודם לכן בדוחות המס שלהם.

רשות המיסים הבריטית הסבירה את התוכנית בכך, "שלאחרונה ה HMRCקיבל מידע לגבי מחזיקי חשבונות offshoreממספר בנקים וקיבל מידע דומה באמצעות דיראקטיבת החסכונות האירופאית (European Savings Directive)."

נראה כי הבנקים המדוברים כוללים את Barclays, HSBC, HBOS, Royal Bank of Scotlandו-Lloyds TSB.

HMRCהמשיכו בהסבר, "אין פסול בהחזקת חשבון offshore, כל עוד אתה משלם מיסים כנדרש לגבי הכסף המופקד בחשבון זה כמו גם הריבית הנובעת ממנו. באם ביצעת זאת, אתה לא תידרש להשתמש באמצעי הגילוי החדש (Offshore Disclosure Facility). אנו רוצים לעודד את אלו החייבים במיסים ותשלומים לשלם את חובם. לכן, אנו מציגים את "אמצעי הגילוי" על מנת לעזור להם ליישר קו בכל הנוגע למיסיהם. "אמצעי הגילוי" נועד לאלו המחזיקים או אשר החזיקו בעבר בחשבון offshore, באם ישירות או בעקיפין.

למשך תקופה מוגבלת, משלמי המיסים רשאים לבצע גילוי מלא לגבי כל חובותיהם הלא מדווחים, ולא רק אלו הקשורים בחשבון הoffshore.

ברבאדוס מוחה בעניין 'מקלטי המס'

ברבאדוס, יחד עם אזורי שיפוט אחרים בעלי שיעור מס נמוך מהקריביים, מנסים לשדל מחוקקים אמריקאיים נגד החקיקה שהוצעה לאחרונה על ידי סנאטורים דמוקרטיים, העשויה ליתן למשרד האוצר סמכויות מוגדלות נגד מספר 'מקלטי מס' רשומים וביניהם ברבאדוס.

"זהו תיוג לא מדויק ומטעה של ברבאדוס," אמר מייקל קינג, שגריר ברבאדוס בוושינגטון לעיתון מקומי בשם חדשות האומה. "על חברי הקונגרס הללו לדעת כי מדינתם אינה חותמת על הסכמים למניעת כפל מס עם מקלטי מס. יש לנו אמנה למניעת כפל מס עם ארה"ב כבר כמעט 25 שנים. חברי הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) לא חותמים על אמנות בדבר השקעות עם מקלטי מס וצריך ליידע את הפקידים בגבעת הקפיטול בדבר. בעבר חתמנו על הסכמי השקעות עם קובה, ונצואלה, סין, גרמניה, בריטניה, מאוריציוס ושוויץ. הסכמים אלו שנחתמו עם מדינות זרות רבות צריכים להדגיש את הנקודה שברבאדוס היא אזור שיפוט נקי אשר לא מעודד התחמקות מס או הלבנת הון," אמר השגריר.

נכון לשנת 2007,ברבאדוס חתומה על 14 אמנות מס עם המדינות הבאות: שוק הקהילייה הקריבית (Caribbean Common Market CARICOM), ארה"ב, קנדה, אוסטריה, בריטניה, פינלנד, הולנד, נורווגיה, מלטה, שוודיה, שוויץ, קובה, ונצואלה, סין, מאוריציוס ובוצוואנה. מגעים בין פקידים מברבאדוס ומיפן על אפשרות לאמנת מס התקיימו באוגוסט 2006 ובנוסף ברבאדוס בחנה מגעים לאמנת כפל מס עם הודו.

אמנת המס בין ברבאדוס וארה"ב נחתמה ב-1984 ולוותה בהסכם לחילופי מידע בענייני מס. האמנה יוצרת אפשרויות עבור משקיעים ממדינה שלישית בנכסי דלא ניידי בארה"ב, והינה אטרקטיבית גם ליצרנים אמריקאים. משקיעים אמריקאים רבים פטורים ממס אמריקאי על הכנסות מצטברות בשל רווחים מברבאדוס – זהו מאפיין נדיר באמנות מס של ארה"ב. הפרוטוקול של אמנת המס האמריקאית שנחתם בשנת 1991 הפחית את השיעורים המנוכים והציג הוראות חדשות בדבר "הגבלות על הטבות."

תקנות חדשות בבחריין בנושא קרנות גידור חדשות

הבנק המרכזי של בחריין (CBB) מגבש תקנות חדשות שיתמכו בפיתוח תעשייה אזורית של קרנות גידור וכלי השקעה חלופיים אחרים.

המסגרת החדשה, המעדכנת תקנות החולשות על קרנות נאמנות, תציג, בפעם הראשונה בבחריין, הוראות המאפשרות להתחייבויות להשקעה קולקטיבית לשים להם למטרה משקיעים מקצועיים. הן יאפשרו תוכניות פטורות הכפופות לתקנות מוגבלות בלבד (כגון קרנות גידור), אבל יכולות להימכר אך ורק למשקיע מוסדי בעל שווי נקי גבוה.

ההוראות עבור תוכניות פטורות תאפשרנה לקרנות גידור ואמצעי השקעה חלופיים אחרים בעלי סיכון גבוה יותר להיות תושבות חוקיות ו/או להימכר בבחריין, כחלק ממערכת הולמת המכירה בתחכום של בסיס משקיע מצומצם זה.

המידע באדיבות חברת קומפני אקספרס ישראל

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני